12
Fotogalerie

Chevrolet Camaro Z/28 ukazuje péči konstruktérů o zvýšení přítlaku

Podívejte se, jakým způsobem konstruktéři nového Chevroletu Camaro Z/28 zapracovali na jeho jízdních vlastnostech.

Špičkové verze amerických sportovních vozů s klasickou koncepcí pohonné soustavy byly (a v mnoha případech stále jsou) velmi rychlé, ale jezdily (a bohužel často stále jezdí) hlavně rovně. Doba však pokročila a i američtí zákazníci chtějí auto, které bude zatáčet a které bude konkurenceschopné i na zatáčkovitém okruhu. GM zdůrazňuje některé prvky, jež použil u nového Chevroletu Camaro Z/28.

Chevrolet Camaro Z28 09.jpgChevrolet Camaro Z28 01.jpgChevrolet Camaro Z28 02.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 1.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 2.jpgChevrolet Camaro Z28 pritlak 3.jpg
Chevrolet Camaro Z/28: znázornění obtoku vzduchu

Model Camaro Z/28 vrátil do života své slavné jméno v rámci faceliftu celé řady Camaro na jaře letošního roku. V říjnu vyrazil popasovat se s renomovanou konkurencí na Severní smyčku Nürburgringu a jeho účast rozhodně fiaskem neskončila, ale potvrdila, že pečlivost vývojového týmu se vyplatila: Camaro Z/28 zajelo okruh za 7:37:47, což je lepší výsledek než třeba u vozů Porsche 911 Carrera S, Lamborghini Murciálago, ale také Mercedes-Benz SLS AMG.

Z/28 navazuje na Camaro SS, ale oproti němu se liší celou řadou rysů včetně hmotnosti, která je o 45 kg nižší. Důsledné ladění detailů v aerodynamickém tunelu přineslo zvýšení přítlaku o plných 200 kg při rychlosti 241 km/h, přičemž 114 kg z této hodnoty přinesly modifikace předního nárazníku s výrazným lízátkem. Další zlepšení přinesly náběhové plochy před předními koly a nově tvarovaný kryt pod motorem.

Upravené přítlačné křídlo na víku zavazadlového prostoru dostalo malou svislou hranu na své zadní hraně, jež kromě zvýšení přítlaku ve vyšších rychlostech zlepšuje také stabilitu vozu a jeho reakce na pokyny volantem. Další kapitolou je nová kapota z uhlíkových kompozitů. Její masivní průduchy odvádějí vzduch přímější cestou od chladičů vrchem motoru nad střechu vozu namísto vedení vzduchu pod vůz, což zlepšuje účinnost chlazení a zároveň přispívá ke snížení aerodynamických ztrát a zvýšení přítlaku.

Další úpravy aerodynamiky se pak podílejí na zlepšení chlazení výfukové soustavy a přispívají k plynulejšímu proudění obtékajícího vzduchu kolem karoserie vozu i pod jeho spodkem. Úpravám se neubránily ani mřížky v přídi Camara Z/28, jež oproti Camaru SS postrádají mlhovky, ale obsahují náběhy k vedení vzduchu k předním brzdám.

Chevrolet Camaro Z28 07.jpgChevrolet Camaro Z28 04.jpgChevrolet Camaro Z28 05.jpgChevrolet Camaro Z28 06.jpgChevrolet Camaro Z28 03.jpgChevrolet Camaro Z28 08.jpg
Chevrolet Camaro Z/28, návrat slavného jména

Připomeňme, že o pohon modelu Camaro Z/28 se stará sedmilitrový osmiválec LS7 s výkonem 505 koní (373 kW) a točivým momentem 637 Nm, na který navazuje šestistupňová, manuálně řazená (!) převodovka. Pohon zadních kol je samozřejmostí.

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud