Japonská společnost představí v Tokiu hned několik koncepčních motocyklů.
V Evropě jsme zvyklí vídat motocyklové premiéry na specializovaných veletrzích, ale domácí autosalon je pro Hondu vítanou příležitostí ukázat svoje novinky se čtyřmi, dvěma nebo – jak uvidíte dále – třemi koly. Na technické podrobnosti je oficiální komuniké neobyčejně skoupé, proto vám v tomto článku představujeme premiéry Hondy hlavně obrazem. Ale aspoň stručně:
Honda Light Weight Super Sports Concept
Studie maloobjemového sportovního motocyklu je pravděpodobně předobrazem nového sériového modelu CBR 250 RR, ale Honda se k tomu nijak nevyjadřuje. Vlastně se nevyjadřuje vůbec k ničemu kromě designu. Motocykl se podle tiskové zprávy „vyznačuje vzhledem navozujícím dojem rychlosti“ a jeho „ostré hrany zdůrazňují agresivní vzhled modelu“. Matně černé lakování s nenápadnou šedou grafikou prý „vyjadřuje krásu“.
Honda Neowing
Přesněji NEOWING, máme-li přistoupit na formu, kterou používá Honda. Tříkolový koncept je poháněn plochým čtyřválcem a elektromotorem. Žádné parametry firma neuvádí, slibuje však „silnou akceleraci díky spoustě točivého momentu“. Honda podle některých zahraničních médiích skutečně pracuje na nakláněcí tříkolce s podobným mechanismem předního zavěšení, jaký má Neowing.
Honda Grom 50 Scrambler
Kromě obrázků nezveřejnila Honda k tomuto konceptu žádné další informace. Grom 50 Concept bude v Tokiu k vidění hned ve dvou provedeních, jako moderně stylizovaný Concept-Two a retro Concept-One. Název Grom odkazuje na populární stopědadvacítku, která se na českém trhu prodává jako MSX125.
Honda EV-Cub a Super-Cub
Koncept malého skútru s elektrickým pohonem dává perfektní smysl. Umístění těžké baterie do spodní části svědčí jízdním vlastnostem, protože přispívá ke snížení těžiště a centralizaci hmot. Baterie je vyjímatelná a lze ji dobíjet z běžné rozvodné sítě.
O konceptu Super-Cub se tisková zpráva nezmiňuje ani slovem, vidíme však, že jde o modernizovanou reminiscenci na stejnojmenný model, který je nejprodávanějším motocyklem v historii a v rozvojovém světě přispěl k rozvoji motorizované mobility celých národů. Od roku 1958 se jich vyrobilo již téměř 90 milionů.
Honda Concept CB
Že je to jen sériový model CB 1100 se žlutou nádrží? Podívejte se lépe. Tento „koncept“ má mírně modifikovaný tvar nádrže, sedla i airboxu. Pravděpodobně se jedná o facelift CB 1100, to je však pouze naše spekulace. Honda nekomentuje oficiální fotografii jediným slovem.
Kromě uvedených novinek představí Honda v Tokiu ještě několik dalších motocyků určených pro domácí publikum a třeba také sériové provedení automobilu s vodíkovým pohonem:
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E