Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k).
Kapitoly článku:
Před čtvrt stoletím se na autosalonu v Paříži představil Mercedes-Benz 500 E (někdy se setkáte i s označením E500). Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Dnes je to vyhledávaná klasika, jejíž cena nezadržitelně letí nahoru. Kupujte, dokud jsou za lidsky únosné peníze.
S vývojem, výrobou a montáží pomáhalo Porsche. Možná i to stojí za ikonickým postavením jinak na první pohled obyčejného Mercedesu třídy E generace W124
Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k), spojený s čtyřstupňovým automatem. Síla motoru pochopitelně putovala na zadní kola. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozletu ho zarazil omezovač na 250 km/h. V roce 1992 musel být kvůli emisím snížen výkon na asi 320 koní a změnil se i stálý převod.
Technické detaily ale vynechme, protože o speciální pětistovce by se daly popsat stohy papíru. Za zmínku stojí ale i to, že s vývojem auta a dokonce i výrobou pomáhalo ve Stuttgartu Porsche. Technici Porsche provedli i finální doladění a jednotlivé kusy jsou vlastně ruční práce. Dalo by se s nadsázkou říct, že Mercedes 500 E je taková Panamera, která předběhla dobu.