Mercedes-Benz 500 E se odlišoval jen nepatrně, například vestavěnými mlhovkami nebo trochu širšími lemy blatníků.

Mercedes-Benz 500 E se odlišoval jen nepatrně, například vestavěnými mlhovkami nebo trochu širšími lemy blatníků.

Na první pohled jste skutečně nepoznali, že se jedná o velmi speciální auto.

Na první pohled jste skutečně nepoznali, že se jedná o velmi speciální auto.

Ani uvnitř se model 500 E od běžné žady W124 příliš neodlišoval.

Ani uvnitř se model 500 E od běžné žady W124 příliš neodlišoval.

Rozdíly vynikly na silnici. Pod kapotou byl totiž osmiválec 5,0 l.

Rozdíly vynikly na silnici. Pod kapotou byl totiž osmiválec 5,0 l.

Vzniklo jen 10 479 kusů a dnes je 500 E velmi ceněný exponát.

Vzniklo jen 10 479 kusů a dnes je 500 E velmi ceněný exponát.

Osmiválec dával 240 kW (326 k). Později byl výkon kvůli emisím snížen na asi 320 koní.

Osmiválec dával 240 kW (326 k). Později byl výkon kvůli emisím snížen na asi 320 koní.

Na stovku model 500 E zrychlil za 6,1 sekundy a rozjel se na 250 km/h.

Na stovku model 500 E zrychlil za 6,1 sekundy a rozjel se na 250 km/h.

Zajímavé ale je, že s vývojem a následnou výrobou pomáhalo Porsche.

Zajímavé ale je, že s vývojem a následnou výrobou pomáhalo Porsche.

Mercedes 500 E je vlastně jedinečná ruční práce.

Mercedes 500 E je vlastně jedinečná ruční práce.

Možná i z toho důvodu stála základní 500 E přes 134 000 tehdejších německých marek.

Možná i z toho důvodu stála základní 500 E přes 134 000 tehdejších německých marek.

Taková cena více než dvojnásobně převyšovala cenu běžného šestiválcového modelu 300 E.

Taková cena více než dvojnásobně převyšovala cenu běžného šestiválcového modelu 300 E.

Dnes se nejlevnější kusy prodávají minimálně za 700 000 korun.

Dnes se nejlevnější kusy prodávají minimálně za 700 000 korun.

Klasické tvary W124 a vrozená spolehlivost a robustní konstrukce jistě hodnotě přidávají.

Klasické tvary W124 a vrozená spolehlivost a robustní konstrukce jistě hodnotě přidávají.

Mercedes-Benz 500 E vznikl v době, kdy německá automobilka dělala svá auta ještě opravdu pořádně.

Mercedes-Benz 500 E vznikl v době, kdy německá automobilka dělala svá auta ještě opravdu pořádně.

Kupujte, brzy nebudou. Nebo budou, ale za nesmyslné peníze.

Kupujte, brzy nebudou. Nebo budou, ale za nesmyslné peníze.

Na první pohled jste skutečně nepoznali, že se jedná o velmi speciální auto.
Ani uvnitř se model 500 E od běžné žady W124 příliš neodlišoval.
Rozdíly vynikly na silnici. Pod kapotou byl totiž osmiválec 5,0 l.
Vzniklo jen 10 479 kusů a dnes je 500 E velmi ceněný exponát.
24
Fotogalerie

Mercedes-Benz 500 E slaví 25 let. Vyrábělo ho Porsche

Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k).

Kapitoly článku:


Před čtvrt stoletím se na autosalonu v Paříži představil Mercedes-Benz 500 E (někdy se setkáte i s označením E500). Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Dnes je to vyhledávaná klasika, jejíž cena nezadržitelně letí nahoru. Kupujte, dokud jsou za lidsky únosné peníze.

mercedes 500e (16).jpgmercedes 500e (10).jpgmercedes 500e (11).jpg
S vývojem, výrobou a montáží pomáhalo Porsche. Možná i to stojí za ikonickým postavením jinak na první pohled obyčejného Mercedesu třídy E generace W124

Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k), spojený s čtyřstupňovým automatem. Síla motoru pochopitelně putovala na zadní kola. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozletu ho zarazil omezovač na 250 km/h. V roce 1992 musel být kvůli emisím snížen výkon na asi 320 koní a změnil se i stálý převod.

Technické detaily ale vynechme, protože o speciální pětistovce by se daly popsat stohy papíru. Za zmínku stojí ale i to, že s vývojem auta a dokonce i výrobou pomáhalo ve Stuttgartu Porsche. Technici Porsche provedli i finální doladění a jednotlivé kusy jsou vlastně ruční práce. Dalo by se s nadsázkou říct, že Mercedes 500 E je taková Panamera, která předběhla dobu.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud