Podobně jako bude Volkswagen na  autosalonu v Ženevě  předvádět své  ostré Golfy GTI, GTE a GTD , tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Podobně jako bude Volkswagen na autosalonu v Ženevě předvádět své ostré Golfy GTI, GTE a GTD, tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky  už vlastně zcela známe . | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky už vlastně zcela známe. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO₂ na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO₂ na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

Později na trh nicméně přijedou i  verze Octavie RS bez elektrifikace . Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou... | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

Později na trh nicméně přijedou i verze Octavie RS bez elektrifikace. Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou... | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

...nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

...nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4. | Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

| Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

| Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda

| Škoda Octavia RS iV | Zdroj: Škoda

 Na facebooku společnosti BSR Česká republika  se objevila nová várka fotografií Škody Octavia RS.  Foto: facebook  BSR Česká republika

Na facebooku společnosti BSR Česká republika se objevila nová várka fotografií Škody Octavia RS.  | Foto: facebook BSR Česká republika

Zatímco minulý týden se Novou Pakou proháněl šedivá liftback, tenkrát se podařilo zachytit liftback v červené barvě a stříbrné kombi.  Foto: facebook  BSR Česká republika

Zatímco minulý týden se Novou Pakou proháněl šedivá liftback, tenkrát se podařilo zachytit liftback v červené barvě a stříbrné kombi.  | Foto: facebook BSR Česká republika

Zajímavé je, že zatímco praktičtější varianta stále nese maskovací polepy, červený vůz jezdí bez maskování. Foto: facebook  BSR Česká republika

Zajímavé je, že zatímco praktičtější varianta stále nese maskovací polepy, červený vůz jezdí bez maskování. | Foto: facebook BSR Česká republika

Na fotkách to sice není vidět, zdroj fotografií však uvádí, že měly vozy dvířka v levých předních blatnících. Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. Foto: facebook  BSR Česká republika

Na fotkách to sice není vidět, zdroj fotografií však uvádí, že měly vozy dvířka v levých předních blatnících. Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. | Foto: facebook BSR Česká republika

Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. Foto: facebook  BSR Česká republika

Šlo tedy od plug-in hybridy se systémovým výkonem 180 kW. | Foto: facebook BSR Česká republika

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

 Foto: @jans0ukup

| Foto: @jans0ukup

V historii modelů RS pak bude nyní, dvacet let po debutu první generace Octavie RS, pokračovat čtvrtá generace poprvé s plug-in-hybridním pohonem.

V historii modelů RS pak bude nyní, dvacet let po debutu první generace Octavie RS, pokračovat čtvrtá generace poprvé s plug-in-hybridním pohonem.

Ostatně černě lakované doplňky budou na novém RS hlavním motivem, nehledě na agresivněji pojaté nárazníky či chromované rámečky výfuků.

Ostatně černě lakované doplňky budou na novém RS hlavním motivem, nehledě na agresivněji pojaté nárazníky či chromované rámečky výfuků.

Ostrá Octavia RS bude opět nabízena rovněž i s karoserií kombíku, zatímco pro zvýšený a „oplastovaný“ Scout to bude jediná možnost. Design je poté u obou vozů vcelku předvídatelný.

Ostrá Octavia RS bude opět nabízena rovněž i s karoserií kombíku, zatímco pro zvýšený a „oplastovaný“ Scout to bude jediná možnost. Design je poté u obou vozů vcelku předvídatelný.

...na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Na Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku.

...na liftbacku pak decentní zadní spoiler a rovněž speciální dvoubarevně lakovaná litá kola. Na Scoutu nechybí plastové lemy blatníků nebo ochranné lišty předního i zadního nárazníku.

Podoba loga následuje zbarvení, které již Škoda uvedla na  Kodiaqu RS  – písmeno V (vítězství/victory) tak bude i na nové Octavii RS červené. Samotná písmena zkraty „Rallye Sport“ jsou poté černá, stejně jako ohraničení celého loga.

Podoba loga následuje zbarvení, které již Škoda uvedla na Kodiaqu RS – písmeno V (vítězství/victory) tak bude i na nové Octavii RS červené. Samotná písmena zkraty „Rallye Sport“ jsou poté černá, stejně jako ohraničení celého loga.

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

 Foto: Škoda Auto

| Foto: Škoda Auto

Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky  už vlastně zcela známe . | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda
Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda
Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda
Škoda před odhalením v Ženevě také prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. | Škoda Octavia RS iV Zdroj: Škoda
28
Fotogalerie

Nová Škoda Octavia RS na nejnovějších fotkách a videu. Celá se ukáže v pondělí!

Před výstavní premiérou v Ženevě ještě Škoda naposledy láká na novou generaci Octavie RS a prozrazuje hrstku informací.

Podobně jako bude Volkswagen na autosalonu v Ženevě předvádět své ostré Golfy GTI, GTE a GTD, tak i Škoda přijede na výstaviště Palexpo s novou generací ostré Octavie RS. Jak už víme, novinka se jako první ukáže v nové plug-in hybridní variantě RS iV. Právě na tu Škoda láká v nejnovějším videu, částečně odhalujícím detaily karoserie i interiéru, ačkoliv design novinky už vlastně zcela známe.

Nové Octavii RS tak nebudou chybět typické prvky sportovních škodovek jako černě laděná maska chladiče, agresivněji pojaté nárazníky, menší zadní spoiler (u kombi v barvě karoserie) nebo difuzor. Za koly z lehkých slitin budou razit červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř dojde na kontrastní prošívání sportovních sedaček nebo tříramenný multifunkční sportovní volant.

Škoda před odhalením v Ženevě prozrazuje další podrobnosti o ústrojí plug-in hybridu RS iV. Benzinový čtyřválec 1.4 TSI a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní) spolu generují systémový výkon 180 kW (245 koní) a točivý moment 400 N.m. Předběžně ale už Škoda mluví o produkci 30 gramů CO2 na kilometr (WLTP), z čehož si lze dopočítat teoretickou kombinovanou spotřebu asi 1,3 l/100 km. V čistě elektrickém režimu má poté RS iV ujet až 55 km.

Později na trh nicméně přijedou i verze Octavie RS bez elektrifikace. Čekat tak můžeme i benzinový čtyřválec 2.0 TSI (180 kW/245 k), spojený s manuální či automatickou převodovkou, nebo vznětový čtyřválec 2.0 TDI Evo (147 kW/200 k) výhradně pracující s automatem DSG, ale zase nabízející pohon 4x4.

Kromě nového RS iV pak Škoda v Ženevě ukáže i standardní plug-in hybridní Octavii iV. Ta využije stejného ústrojí – 1.4 TSI v kombinaci s elektromotorem – nicméně pro slabší výkon 150 kW (204 koní) a točivý moment 350 N.m. Poprvé se na autosalonu předvede i Kamiq v robustnější verzi Scoutline.

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud