Přestože nám Ford již ukázal Focus v odolnější variantě Active, teď se podrobněji zmiňuje také o kombíku ve stejné specifikaci.
Kombi varianta Focusu Active zůstávala v pozadí, ačkoliv ji už Ford začal společně s hatchbackem nabízet také u nás. O cenách jsme se rozepsali tady. Automobilka však nakonec doplňuje informace o modelu a dodává nám i kompletní fotogalerii.
Takzvaně „oplastovaná“ varianta se pyšní nejen odolnějšími plastovými nárazníky, blatníky a prahy, ale rovněž vyšší světlou výškou o 30 mm a nově nastaveným podvozkem, který má na přední nápravě i odlišně řešené těhlice oproti klasickým verzím Focusu. Standardně má verze také střešní ližiny a nový design 17palcových kol.
V Active nechybí sportovní sedačky s vyššími bočnicemi, které jsou polstrovány stejně jako další části interiéru odolnějším materiálem proti zašpinění, promočení či působení slunečních paprsků. Volant a řadička převodovky jsou potaženy kůží. A samozřejmě nechybí pár nápisů Active, abyste věděli, že nesedíte ve standardním Focusu.
Kombík se pyšní zavazadlovým prostorem o standardním objemu 608 litrů, který lze sklopením sedaček zvětšit na maximálních 1653 litrů. Na délku pak „aktivní“ kombi měří 4693 mm, na šířku 1979 mm, je vysoké 1532 mm (vč. antény) a rozvor čítá 2700 mm.
Kromě vyšší světlé výšky, jinak naladěného podvozku a odolnějšího exteriéru je nakonec doplněn i výběr jízdních režimů Focusu. K režimům Normal, Sport a Eco se tak přidávají módy Slippery a Trail, které mají zajistit více trakce na nezpevněném či kluzkém povrchu vozovky.
U nás je kombi Active stejně jako hatchback nabízeno ve dvou motorizacích. Benzinovou jednotku zastává přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní). Naftovou zase dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o identickém výkonu 110 kW (150 koní).
Oba motory jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, přičemž je za příplatek k mání i osmistupňový automat. Pohon všech kol ani u kombi nečekejte, verze Active jsou stále předokolky jako všechny ostatní varianty Focusu.
Ford Focus Active Kombi – nabízené motory a výbavy |
Motor |
1.5 EcoBoost |
2.0 EcoBlue |
Převodovka |
6M(8A) |
6M(8A) |
Zdvihový objem [cm3] |
1497 |
1996 |
Válce/ventily |
3/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/6000 |
110/3500 |
Točivý moment [N.m/min] |
240/1600 |
370/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] |
204(202) |
204(203) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,3(9,9) |
9,3(9,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
5,6-5,5(6,0-5,9) |
4,6-4,5(4,6-4,4) |
Cena Active [Kč] |
599.990
(652.990) |
671.990
(724.990) |
Zvýhodněná cena Active [Kč]
(zaváděcí nabídka do 30. 11.) |
549.990
(602.990) |
586.990
(634.990) |
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost