Dobrý výsledek francouzského sporťáku se dal čekat, ale realita předčila mnohá očekávání. Zdroj: km77.com

Dobrý výsledek francouzského sporťáku se dal čekat, ale realita předčila mnohá očekávání. | Zdroj: km77.com

Na polygonu prošel zkouškami podle standardizované metodiky, jimiž kolegové prohnali už hezkou várku vozidel, od Audi RS3 Sportback přes Polestar 2 Performance Pack a BMW i4 až po lidová vozidla typu Toyoty Aygo. Zdroj: km77.com

Na polygonu prošel zkouškami podle standardizované metodiky, jimiž kolegové prohnali už hezkou várku vozidel, od Audi RS3 Sportback přes Polestar 2 Performance Pack a BMW i4 až po lidová vozidla typu Toyoty Aygo. | Zdroj: km77.com

Alpine A110 ve verzi S se vyznačuje s tužším laděním podvozku, brzdami Brembo a také příplatkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 215/40 ZR 18. Zdroj: km77.com

Alpine A110 ve verzi S se vyznačuje s tužším laděním podvozku, brzdami Brembo a také příplatkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 215/40 ZR 18. | Zdroj: km77.com

Slalomem se Alpine protáhla bez zaváhání, koncepce s motorem uprostřed, nízká hmotnost a minimum náklonů jí v kombinaci s lepivým obutím poskytly úžasnou ovladatelnost a stabilitu. Zdroj: km77.com

Slalomem se Alpine protáhla bez zaváhání, koncepce s motorem uprostřed, nízká hmotnost a minimum náklonů jí v kombinaci s lepivým obutím poskytly úžasnou ovladatelnost a stabilitu. | Zdroj: km77.com

Testovací jezdci hlásí, že kontrola trakce vlastně ani nepřišla ke slovu, auto sedí jako přibité. Všimnuli si také jen minimálních náklonů. Zdroj: km77.com

Testovací jezdci hlásí, že kontrola trakce vlastně ani nepřišla ke slovu, auto sedí jako přibité. Všimnuli si také jen minimálních náklonů. | Zdroj: km77.com

Losím testem se A110 S protáhla v rychlosti 80 km/h, tedy lépe, než většina dalších testovaných vozů a také o něco svižněji, než klasická verze bez písmena S. Zdroj: km77.com

Losím testem se A110 S protáhla v rychlosti 80 km/h, tedy lépe, než většina dalších testovaných vozů a také o něco svižněji, než klasická verze bez písmena S. | Zdroj: km77.com

Na polygonu prošel zkouškami podle standardizované metodiky, jimiž kolegové prohnali už hezkou várku vozidel, od Audi RS3 Sportback přes Polestar 2 Performance Pack a BMW i4 až po lidová vozidla typu Toyoty Aygo. Zdroj: km77.com
Alpine A110 ve verzi S se vyznačuje s tužším laděním podvozku, brzdami Brembo a také příplatkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 215/40 ZR 18. Zdroj: km77.com
Slalomem se Alpine protáhla bez zaváhání, koncepce s motorem uprostřed, nízká hmotnost a minimum náklonů jí v kombinaci s lepivým obutím poskytly úžasnou ovladatelnost a stabilitu. Zdroj: km77.com
Testovací jezdci hlásí, že kontrola trakce vlastně ani nepřišla ke slovu, auto sedí jako přibité. Všimnuli si také jen minimálních náklonů. Zdroj: km77.com
6
Fotogalerie

Ovladatelnost na jedničku: Alpine A110 S v testu deklasovala mnohem dražší sporťáky

Tradiční zkouška slalomem a losím manévrem odhalila dokonalé naladění francouzského sporťáku. Takhle se má chovat auto!

Do tradičního testu španělských novinářů z webu km77.com zavítala sportovní placka Alpine A110 ve verzi S, tedy s tužším laděním podvozku, brzdami Brembo a také příplatkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozměru 215/40 ZR 18. Na polygonu prošla zkouškami podle standardizované metodiky, jimiž kolegové prohnali už hezkou várku vozidel, od Audi RS3 Sportback přes Polestar 2 Performance Pack a BMW i4 až po lidová vozidla typu Toyoty Aygo. Dobrý výsledek francouzského sporťáku se dal čekat, ale realita předčila mnohá očekávání.

Slalomem se Alpine protáhla bez zaváhání, koncepce s motorem uprostřed, nízká hmotnost a minimum náklonů jí v kombinaci s lepivým obutím poskytly úžasnou ovladatelnost a stabilitu. Testovací jezdci hlásí, že kontrola trakce vlastně ani nepřišla ke slovu, auto sedí jako přibité. Všimnuli si také jen minimálních náklonů. Losím testem se A110 S protáhla v rychlosti 80 km/h, tedy lépe než většina testovaných vozů a také o něco svižněji než klasická verze bez písmena S. Zde novináři kvitovali čiperné řízení a předvídatelné pohyby karoserie.

Připomeňme si, že Alpine A110 S pohání čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru s výkonem 221 kW (300 k) a 340 Nm točivého momentu. Na 100 km/h zrychlí za 4,2 sekundy a rozjede se až na 260 km/h. Od loňského roku je značka Alpine oficiálně v prodeji i v České republice, verze A110 S vyjde na 1.815.000 Kč.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud