Také luxusní značka koncernu PSA elektrifikuje. Nové DS 7 Crossback E-Tense 4x4 kombinuje motor 1.6 Pure Tech se dvěma elektromotory, má 300 koní a spotřebu 1,3 l/100 km. A také poměrně vysokou základní cenu.
Koncern PSA dlouhá léta řeší pohon 4x4 po svém. Nejedná-li se o modely se speciální zástavbou čtyřkolky od firmy Dangel, jsou přední kola poháněna spalovacím motorem a zadní elektromotorem, což je řešení, které používají třeba Toyota s Lexusem a časem si s ním pohraje i koncern VW. Získáte totiž čtyřkolku bez použití kardanu, jehož zástavba je u hybridů kvůli akumulátorům v podlaze obtížná.
SUV DS 7 Crossback E-Tense 4x4, které právě vstupuje na český trh, kombinuje motor 1.6 Pure Tech o výkonu 147 kW se dvěma elektromotory (81 kW a 337 N.m vpředu, 83 kW a 166 N.m vzadu). Výsledkem je systémový výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 520 N.m. Řazení obstarává osmistupňový automat, akumulátor o kapacitě 13,2 kWh vystačí na 58 km jízdy, maximální rychlost činí 240 km/h, zrychlení z nuly na stovku zabere 5,9 sekundy a deklarovaná kombinovaná spotřeba je 1,3 l/100 km. Hodnoty z říše snů, nemyslíte?
Plug-in hybridy jsou stále docela drahé. Když si k tomu připočítáte bohatou výbavu a luxusní nádech a značky DS, vyjde vám, sedmička Crossback E-Tense 4x4 nebude pro každého. Na českém trhu je k dispozici ve výbavách So Chic a Grand Chic, z nichž ta levnější vychází na 1.395.000 Kč a za strop nabídky si české zastoupení DS řekne nejméně o 1.555.000 Kč. Nejlevnější DS 7 Crossback ve výbavě Performance Line (1.5 BlueHDI/95 kW 6M) vychází na 895.000 Kč, můžete si tedy udělat představu o tom, v jakých cenách se nyní pohybujeme.
Každé hybridní DS 7 Crossback vyjíždí na 19palcových litých kolech, uvnitř najdete elektricky ovládaná přední sedadla, kožené čalounění, dvouzónovou automatickou klimatizaci či digitální přístrojový štít. Nejvyšší výbava pak zahrnuje i navigaci s 12palcovým dotykovým displejem, bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, ambientní LED osvětlení předních dveří, otvor na lyže v zadních sedadlech a na cestu vám budou svítit světlomety DS Active LED Vision s otočnými moduly a dosahem až 520 metrů v dálkovém režimu.
Připlatit si můžete třeba za vyhřívaná přední sedadla (9000 Kč), ventilaci předních sedadel (55.000 Kč, resp. 26.000 Kč u Grand Chic), samozatmavovací vnější zpětná zrcátka (pro Grand Chic za 5500 Kč), audio Focal se čtrnácti reproduktory stojí u všech výbav 29.000 Kč a nechybí ani tažné zařízení (21.000 Kč). Hybridní DS 7 Crossback bude u dealerů od ledna 2020 a splňuje podmínky pro vydání speciální EL značky. To mimo jiné znamená možnost bezplatného parkování v pražských zónách placeného stání.
DS 7 Crossback E-Tense 4x4: Technická data a ceny |
Motor |
1.6 Pure Tech |
Zdvihový objem [cm3] |
1598 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon motoru [kW/min-1] |
147/6000 |
Točivý moment motoru [N.m/min-1] |
300/3000 |
Největší výkon elektromotorů [kW] |
81, 83 |
Točivý moment elektromotorů [N.m] |
337, 166 |
Výkon/točivý moment systému [kW/N.m] |
220/520 |
Akumulátor [typ/kapacita] |
Li-on/13,2 |
Převodovka |
8A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
5,9 |
Max. rychlost [km/h] |
240 |
Dojezd na elektřinu WLTP [km] |
58 |
Spotřeba WLTP [l/100 km] |
1,3-1,4 |
Provozní hmotnost [kg] |
1825 |
Cena Performance Line [Kč] |
- |
Cena So Chic [Kč] |
1.395.000 |
Cena Grand Chic [Kč] |
1.555.000 |