14
Fotogalerie

Na brzdě: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW

Škodu Octavia Scout jsme už testovali s motorem 1.8 TSI. Nedávno se nám na krátkou chvíli dostala do rukou verze s vrcholným dieselem 2.0 TDI 135 kW. Využili jsme tuto příležitost a vyrazili na brzdu.

Naftový dvoulitr disponující maximálním výkonem 135 kW (184 koní) se představil nejprve ve spojení s dieselovou verzí Octavie RS. Zájemci o kombinaci s běžnou Octavií si museli chvíli počkat, ale dočkali se. Automobilka nasadila stejnou pohonnou jednotku také do nabídky pro verzi Scout. 

Ta je navíc vybavena pohonem všech kol, což jen tak mimochodem znamená, že je „terénně“ laděný Scout výrazně rychlejší při sprintu z nuly na stovku než jeho „sportovní“ sourozenec. Ten totiž v kombinaci s automatickou převodovkou zvládne tuto disciplínu za 8,3 s, zatímco Scout je na stovce za 7,8 s.

Vrcholný diesel v současné nabídce pro Škodu Octavia vychází z řady EA288. V oficiálních materiálech se dočtete o vylepšeném vstřikování common-rail, vylepšeném turbodmychadlu i chladiči stlačeného vzduchu. Samozřejmě nemůže chybět ani oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Škoda zároveň upozorňuje na snížené tření motoru mimo jiné například díky novým pístním kroužkům.

octavia_07.JPGoctavia_15.JPG
Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 135 kW aktuálně představuej to nejlepší, co si pro tento model můžete pořídit. Na brzdě motor ani náhodou nezklamal.

Tabulkové parametry tohoto motoru jsou následující. Z objemu 1968 cm3 (při rozměru vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm a kompresním poměru 15,8:1) dává oficiálně maximální výkon 135 kW (184 koní) dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min. Točivý moment předvede svých nejvyšších 380 Nm mezi 1750 a 3000 ot./min. Jaká je ale praxe válcové zkušebny společnosti Dieselpower?

Motor rozhodně nezklamal. Výsledek vycházející z opakovaných měření při venkovní teplotě 16 °C je 188,92 koní a plných 401,87 Nm. Naměřený výkon je tedy vyšší o 2,7 %, reálné hodnoty točivého momentu u testovaného auta převýšily slibované maximum o 5,8 %.

Jak můžete vidět na přiloženém grafu, co se týká otáček a točivého momentu, uvádí Škoda v podstatě reálná čísla odrážející naměřenou skutečnost. Při 1750 ot./min motor už vykázal dokonce více než slibovaných 380 Nm a nad touto hodnotou se pohyboval do zhruba 3500 ot./min. Nejvyšších 401,91 Nm bylo naměřeno při 2551 ot./min.

Také výkon odpovídá realitě. Přes 180 koní se motor dostal zhruba při 3250 ot./min a nad touto hodnotou vydržel přibližně do 4100 ot./min. Absolutní maximum bylo naměřeno při 3565 ot./min. 

octavia_graf.jpg

octavia_01.JPGoctavia_02.JPGoctavia_04.JPGoctavia_05.JPGoctavia_06.JPGoctavia_07.JPGoctavia_09.JPGoctavia_10.JPGoctavia_12.JPGoctavia_14.JPGoctavia_15.JPG

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud