Duster s dvoulitrem bude na českých cestách docela vzácností. Dal by mu ale někdo přednost před nejnovější evropskou specifikací?
Za volant modernizované Dacie Duster jsme se posadili vcelku nedávno a není pochyb, že dostupné SUV od rumunské značky bude na českém trhu i nadále populární volbou. Komu by ovšem evropská nabídka moderních úsporných motorizací jaksi neseděla, může v Česku zamířit proti proudu a vydat se směrem starší, jednodušší techniky.
Od skupiny prodejců Algon Group a jejího specializovaného centra pro vozy s pohonem 4x4 totiž najdete v prodeji v Česku i ruskou specifikaci Dusteru, přesněji tedy pod logy Renaultu. Právě v Rusku (a třeba i na trzích Latinské Ameriky) je totiž Renault Duster stále nabízen i s atmosférickým dvoulitrem.
Nabízené vozy jsou ročníkem 2019, všechny jsou k mání za cenu 469.900 Kč a jejich motorizace jsou identické. Za tuto cenu tedy čekejte zážehový čtyřválec o objemu dvou litrů, výkonu 99 kW (134 koní) a točivém momentu 195 N.m v kombinaci s pohonem 4x4 a automatickou převodovkou.
Kombinovanou spotřebu uvádí prodejce u této motorizace na 8,3 litru/100 km. Nutno také podotknout, že mluvíme o motoru, který plní starou emisní normu Euro 5 (uvedena v září 2009), proto taky samozřejmě není běžně k mání na evropském trhu u Renaultu, respektive Dacie.
Mezi nabízenými auty je slot pro nové kusy s možností více barevných variant, zatímco dva další exempláře jsou předváděcími vozy. Jinak nabízí prodejce záruku 2 roky a rovněž možnost odpočtu DPH.
U nabízené ruské specifikace Dusteru najdete ve výbavě tempomat, automatickou klimatizaci, šestici airbagů, asistent rozjezdu do kopce, zadní parkovací senzory, LED denní svícení, litá kola, palubní počítač, bezklíčové odemykání, rádio s USB, AUX a bluetooth, elektricky ovládaná okna nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Srovnání ruského Dusteru se starou technikou vůči obdobně ceněné modernizaci z roku 2021 pro Evropu je samozřejmě na místě. S ohledem na pohon 4x4 se mu v ČR nejlépe vyrovnává za 476.900 Kč výbava Comfort s přeplňovanou naftovou patnáctistovkou (85 kW/115 k), nicméně ale ve spojení výhradně s manuální převodovkou. Přirozeně jde o úspornější motor se spotřebou 6,8 l/100 km, splňující nejnovější normu Euro 6DFull.