Video plné driftování na testovací ploše v Arjeplogu je potěchou pro oko a zvuk pětilitrové twin-turbo V8 dokonalý obrázek nespoutané síly krásně dokresluje.

Video plné driftování na testovací ploše v Arjeplogu je potěchou pro oko a zvuk pětilitrové twin-turbo V8 dokonalý obrázek nespoutané síly krásně dokresluje.

Video nasbíralo na platformě Youtube od pátku už přes půl milionu zhlédnutí. Zábavný je hlavně komentář od chorvatské automobilky Rimac, která Koenigsegg popíchla slovy:  „Asi k nám nedošla pozvánka. Mohlo to být dvakrát tak zábavné!“

Video nasbíralo na platformě Youtube od pátku už přes půl milionu zhlédnutí. Zábavný je hlavně komentář od chorvatské automobilky Rimac, která Koenigsegg popíchla slovy: „Asi k nám nedošla pozvánka. Mohlo to být dvakrát tak zábavné!“

Švédská malosériová značka oznamuje start produkce. A zprávu doprovází hrstka fotek Christiana von Koenigsegga za volantem předprodukčního kusu v úžasném odstínu Tang Orange Pearl.

Švédská malosériová značka oznamuje start produkce. A zprávu doprovází hrstka fotek Christiana von Koenigsegga za volantem předprodukčního kusu v úžasném odstínu Tang Orange Pearl.

S ruční výrobou 125 kusů se má nicméně Jesko dostat k prvním zákazníkům nejdříve na jaře 2022. A kdo by měl zájem až nyní, má smůlu. Všechny exempláře byly rezervovány dlouho před samotnou premiérou v roce 2018.

S ruční výrobou 125 kusů se má nicméně Jesko dostat k prvním zákazníkům nejdříve na jaře 2022. A kdo by měl zájem až nyní, má smůlu. Všechny exempláře byly rezervovány dlouho před samotnou premiérou v roce 2018.

Se základní cenou v přepočtu okolo 62 milionů korun bude Jesko jedním z nejdražších hypersportů planety. Rozsáhlé možnosti personalizace jsou poté samozřejmostí.

Se základní cenou v přepočtu okolo 62 milionů korun bude Jesko jedním z nejdražších hypersportů planety. Rozsáhlé možnosti personalizace jsou poté samozřejmostí.

Například speciálně opracovaná karbonová karoserie s viditelnými vlákny (takzvaný Koenigsegg Naked Carbon) je příplatkem za 443.400 dolarů, tedy asi 9,6 milionu korun.

Například speciálně opracovaná karbonová karoserie s viditelnými vlákny (takzvaný Koenigsegg Naked Carbon) je příplatkem za 443.400 dolarů, tedy asi 9,6 milionu korun.

Ve výsledku tak bude cenovka jednotlivých kusů Jeska určitě mnohem vyšší. Zákazníci však platí i za jedinečnou techniku. Pětilitrový twin-turbo V8 produkuje 1298 koní (955 kW), v případě natankování E85 až 1625 koní (1195 kW).

Ve výsledku tak bude cenovka jednotlivých kusů Jeska určitě mnohem vyšší. Zákazníci však platí i za jedinečnou techniku. Pětilitrový twin-turbo V8 produkuje 1298 koní (955 kW), v případě natankování E85 až 1625 koní (1195 kW).

Součástí ústrojí je i unikátní devítirychlostní převodovka LST (Light Speed Transmission) z vývoje Koenigseggu. Teoretická maximální rychlost je udávaných 531 km/h.

Součástí ústrojí je i unikátní devítirychlostní převodovka LST (Light Speed Transmission) z vývoje Koenigseggu. Teoretická maximální rychlost je udávaných 531 km/h.

 | Koenigsegg Jesko Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko | Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko | Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko | Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko | Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko Zdroj: Koenigsegg

 | Koenigsegg Jesko | Zdroj: Koenigsegg

Video nasbíralo na platformě Youtube od pátku už přes půl milionu zhlédnutí. Zábavný je hlavně komentář od chorvatské automobilky Rimac, která Koenigsegg popíchla slovy:  „Asi k nám nedošla pozvánka. Mohlo to být dvakrát tak zábavné!“
Švédská malosériová značka oznamuje start produkce. A zprávu doprovází hrstka fotek Christiana von Koenigsegga za volantem předprodukčního kusu v úžasném odstínu Tang Orange Pearl.
S ruční výrobou 125 kusů se má nicméně Jesko dostat k prvním zákazníkům nejdříve na jaře 2022. A kdo by měl zájem až nyní, má smůlu. Všechny exempláře byly rezervovány dlouho před samotnou premiérou v roce 2018.
14
Fotogalerie

Koenigsegg vyrazil na lov vajíček. K driftování ve Švédsku se chtěl připojit i Rimac, dostal ale kousavou odpověď

Koenigsegg vyrazil pro pomlázku se svým supersportem Jesko. Konkurenční Rimac by se rád připojil.

Švédský supersport Koenigsegg Jesko sice zamířil v polovině loňského roku konečně do produkce, ale automobilka ani trochu nepolevuje z jeho marketingových aktivit. Nyní nám přináší nové video s názvem Egghunt, které, jak již název napovídá, přináší na naše obrazovky velikonoční tématiku.

Video plné driftování na testovací ploše v Arjeplogu je potěchou pro oko a zvuk pětilitrové twin-turbo V8 dokonalý obrázek nespoutané síly krásně dokresluje. Video nasbíralo na platformě Youtube od pátku už přes půl milionu zhlédnutí. Zábavný je hlavně komentář od chorvatské automobilky Rimac, která Koenigsegg popíchla slovy: „Asi k nám nedošla pozvánka. Mohlo to být dvakrát tak zábavné!“

Švédové zvedli rukavici a odpověděli: „Jistě. Hádáme ale, že jsme promeškali i vaši párty.“ Tím samozřejmě naráží na nedávné dvoutýdenní zimní testování automobilky Rimac za polárním kruhem v Pirelli’s Sottozero Centre. Uvidíme tak, jestli tyhle dvě superautomobilky v budoucnu rozjedou nějaké marketingové karate.

Jen připomínáme, že motor Koenigsegg Jesko produkuje výkon 955 kW (1298 koní), v případě natankování E85 až 1195 kW (1625 koní). Součástí ústrojí je i unikátní devítirychlostní převodovka LST (Light Speed Transmission) z vlastního vývoje. Teoretická maximální rychlost je 531 km/h.

Doporučujeme

Články odjinud