68
Fotogalerie

Test ojetého VW Passat: naftový matador

VW Passat patří v našich končinách k nejvíce žádoucím ojetým automobilům. Zkusili jsme zánovní ojetinu poslední generace.

Kapitoly článku:


Vozy tohoto typu potkáváte zejména v posledních dvou generacích na každém kroku, což českému zájemci o ojeté auto s jasnou minulostí dává velmi široký výběr. Náš dnešní test však stojí někde na pomezí testu nového auta a ojetiny. Využili jsme totiž exkluzivní nabídku společnosti AAA Auto, která na trh zavedla novou značku AAA Premium Auto, o níž jsme vás na AutoRevue.cz informovali, a k testu přijali typický zánovní vůz. Je totiž známo, že nové auto ztratí ze své ceny nejvíce během prvních dvou let provozu, a nová nabídka AAA se soustředí právě na tuto kategorii. V závislosti na pořizovací ceně vozidla lze ušetřit i statisíce. Vzhledem k této skutečnosti vám budeme čas od času nabízet testy takových aut včetně základních finančních kalkulací.    

Jedním slovem solidní

Volkswagen Passat nikdy nepatřil k vyloženě pokrokovým vozů, a to ať již jde o techniku či design. Výrobce sází na svoji zavedenou klientelu, která nechce být příliš nápadnou, ale vyžaduje robustní a spolehlivý vůz, a nutno dodat, že Passat mu dělá samou radost. Během několika let se „lidový vůz“ střední třídy vypracoval k matadorům a v rámci své kategorie k nejlépe prodávaným autům v Evropě. Současná, šestá generace se vyrábí třetím rokem, v nabídce je jako tříprostorový sedan a praktické kombi. Standardem je samozřejmě pohon předních kol, ale nechybí ani „stálá čtyřkolka“ 4Motion, jež je k dispozici se zážehovými motory 2,0 FSI, 3,2 FSI a 3,6 FSI, ale rovněž s oblíbeným vznětovým čtyřválcem 2,0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW.

P6190002.jpgP6190017.jpgP6190004.jpg

Bohatá výbava

Současné výbavové stupně se jmenují Trendline, Comfortline, Business, Sportline, Highline, Executive (podobě jako Business k dostání pouze s motorem 2,0 TDI PD v obou výkonových verzích) a prestižní R36, které v provedení sedan disponuje cenovkou 1 199 000 Kč a je mu vyhrazen přímovstřikový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 220 kW. Základní pohonnou jednotkou je konvenční, třikrát slabší zážehový čtyřválec 1,6i/75 kW, který ve verzi Trendline stojí 579 300 Kč. Kromě obou okrajových verzí, tedy Trendline a R36, je rozsah standardní výbavy ve většině případů podobný a ve svém souboru se liší spíše charakterem (sport, komfort, užitek...) než cenou. Nabídka příplatkové výbavy a nejrůznějších paketů je mimořádně rozsáhlá a případné zájemce raději odkazujeme na oficiální stránky Volkswagenu.

Řada známých motorů

Ačkoli pod kapotou současného Passatu nezpozorujeme žádnou revoluci, přesto se tam v převážné části nachází v dané třídě to nejlepší. Kromě nejlevnější „jedna šestky“ mají všechny pohonné jednotky pro Passat přímé vstřikování benzínu, resp. nafty a na většině z nich nacházíme přeplňování. Atmosféricky plněnými jsou jen čtyřválec 2,0 FSI/110 kW (výhradně jako 4Motion) a šestiválce 3,2 FSI/184 kW a 3,6 FSI/220 kW. Plejáda přeplňovaných motorů začíná zážehovými jednotkami TSI 1,4/90 kW, 1,8/118 kW a 2,0/147 kW a končí vznětovými TDI PD 1,9/77 kW a 2,0 ve stupních 103 a 125 kW. Expanze šestistupňových převodovek pokračuje takovým tempem, že v Passatu najdete klasický „pětikvalt“ pouze u jednotek 1,6i a 1,9 TDI PD. Pro většinu z motorů se nabízí alternativně automatické či automatizované převodovky Tiptronic a DSG, což v konfrontaci s počtem výbavových stupňů a dostupných motorů dává skutečně mimořádně rozsáhlou nabídku. 

P6190012.jpgP6190013.jpgP6190014.jpg

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud