Autosalon v Tokiu je za dveřmi a domácí automobilky již lákají na své výstavní premiéry. Toyota přitom na místo doveze  hrstku zajímavých konceptů , mezi které patří i mrňous s názvem Ultra-Compact BEV. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV Zdroj: Toyota

Autosalon v Tokiu je za dveřmi a domácí automobilky již lákají na své výstavní premiéry. Toyota přitom na místo doveze hrstku zajímavých konceptů, mezi které patří i mrňous s názvem Ultra-Compact BEV. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV | Zdroj: Toyota

Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV Zdroj: Toyota

Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV | Zdroj: Toyota

Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV & Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota

Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV & Ultra-Compact BEV business | Zdroj: Toyota

Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota

Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business | Zdroj: Toyota

Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota

Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business | Zdroj: Toyota

Využití pouze ve městě je rovněž patrné z bateriového modulu, který má zajistit dojezd pouze okolo 100 kilometrů. S autem pak nevjedete ani na dálnici, jeho maximální rychlost je totiž 60 km/h. Více v článku... | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota

Využití pouze ve městě je rovněž patrné z bateriového modulu, který má zajistit dojezd pouze okolo 100 kilometrů. S autem pak nevjedete ani na dálnici, jeho maximální rychlost je totiž 60 km/h. Více v článku... | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business | Zdroj: Toyota

Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV Zdroj: Toyota
Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV & Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota
Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota
Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. | Koncept Toyota Ultra-Compact BEV business Zdroj: Toyota
6
Fotogalerie

Malinkatý elektromobil od Toyoty se dočká produkce. Na délku nemá ani 2,5 metru

Nekoukáte pouze na koncept. Tuto elektrickou krabičku na kolech chce Toyota vypustit na silnice už příští rok.

Autosalon v Tokiu je za dveřmi a domácí automobilky již lákají na své výstavní premiéry. Toyota přitom na místo doveze hrstku zajímavých konceptů, mezi které patří i mrňous s názvem Ultra-Compact BEV. Jedná se o opravdu miniaturní městský elektromobil pro dvě osoby, s nímž už má výrobce jasné plány.

Od prvního pohledu je jasné, že mluvíme výhradně o japonském trhu. Elektrické mikroautíčko se bezvadně hodí právě do přeplněných japonských měst s úzkými uličkami. Zákazníkům bude chtít Toyota produkční verzi Ultra-Compact BEV nabídnout již ke konci roku 2020. Zaměřit se chce přitom hlavně na staré a nejmladší řidiče.

Na délku má koncept pouze 2490 mm, je široký 1290 mm a na výšku má 1550 mm. Ve výsledku je tak vůz o 205 mm kratší a 373 mm užší než elektrický Smart ForTwo EQ. Využití pouze ve městě je rovněž patrné z bateriového modulu, který má zajistit dojezd pouze okolo 100 kilometrů. S autem pak nevjedete ani na dálnici, jeho maximální rychlost je totiž 60 km/h.

Do Tokia přiveze Toyota i takzvanou „byznys“ variantu malého elektromobilu, která je o něco prostornější, má elegantní černý design a nabídne konfigurovatelný interiér, ve kterém si budou moci pasažéři za jízdy odpočinout nebo třeba pracovat na vysunovacím stolečku s tabletem. Zde už ovšem Toyota naznačuje využití technologie autonomního řízení.

Produkční Ultra-Compact BEV bude nejpravděpodobněji zcela účelným vozítkem s minimální výbavou. Budoucnost městských aut bude v Tokiu mimochodem ukazovat i Nissan s konceptem IMk. Autosalon v Tokiu startuje 24. října.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud