77
Fotogalerie

Honda CR-V 2013: první jízdní dojmy

Do České republiky dorazila nová generace Hondy CR-V. V relativně krátké době jde v pořadí už o čtvrté nové SUV. Co nabízí?

Kapitoly článku:


Pokud patříte mezi fanoušky kategorie SUV nebo plánujete nový vůz z tohoto segmentu, určitě musíte mít radost. Není to tak dávno, co jsme si představovali nový Hyundai Santa Fe, následoval „facelift“ sesterského modelu Kia Sorento, který byl tak důkladný, že v podstatě jde o novou generaci, na trhu se objevilo také další vydaní Mitsubishi Outlander a aby toho nebylo málo, přišla se svým příspěvkem do zmíněné kategorie také Honda. Ta představila čtvrtou generaci CR-V.

Jak už to tak bývá, výrobce slibuje lepší jízdní vlastnosti, komfortnější interiér a samozřejmě také nižší zátěž životního prostředí. Nová generace je přesně z tohoto důvodu nižší o 30 mm, má čelní sklo posunuté o 60 mm vpřed a kromě zajímavějšího designu je výsledkem také lepší aerodynamika v porovnání s odstupující třetí generací. Celkově měří nové CR-V 4570 mm na délku, 2096 mm na šířku (včetně zrcátek) a 1685 mm na výšku (včetně antény). Je tedy o pár milimetrů širší, v případě délky se nic nezměnilo, o výšce už řeč byla a rozvor náprav zůstal taktéž stejný – 2630 mm.

honda_crv_01.JPGhonda_crv_02.JPG 
Nová Honda CR-V vypadá mnohem lépe. Dokoupit můžete také některý z paketů. Tento konkrétní exemplář dostal Robust Pack.

Světlá výška nabídne 165 mm jak pro naftovou, tak pro benzinovou motorizaci. U třetí generace měly dieselové verze o deset milimetrů méně, naopak pokud jste sáhli po zážehové jednotce, dostali jste o deset milimetrů více.

V novém stylu

Design nové Hondy CR-V už nějaký ten pátek známe. Auto je na první pohled mnohem hezčí, tedy alespoň takový je můj názor. Honda navíc nabízí v rámci příslušenství také několik paketů, díky kterým si můžete design svého exempláře upravit. Tak například naše testovací červené CR-V je doplněno o takzvaný Robust Pack. Ten obsahuje „ochranu“ obou nárazníků, boční „stylové stupačky“, které ovšem mohou využít pouze zadní cestující (alespoň si o ně řidič nebo spolujezdec neumaže kalhoty) nebo například ochranu hrany zavazadlového prostoru. K dispozici je ještě Urban Pack (jiné nárazníky, spoiler vzadu, stříbrné kryty zrcátek) nebo Design Pack (matně stříbrné doplňky na karoserii, koncovka výfuku…).

honda_crv_20.JPGhonda_crv_21.JPG 
Interiér je jednoduchý, kvalitně zpracovaný a především prostorný. Zavazadleník nabídne 589 litrů.

V novém stylu se samozřejmě nese také interiér a nutno podotknout, že jde o výrazné zlepšení. Třetí generace Hondy CR-V už přeci jen měla svá nejlepší léta za sebou a kromě jiného to prozrazoval zastaralý interiér. U čtvrté generace je vidět snaha přizpůsobit se evropskému trhu. Zpracování dělá velice dobrý dojem, stejně jako použité materiály. Design interiéru je jednoduchý a například v porovnání s novou generací Hondy Civic také mnohem přehlednější. Problémy s místem nečekejte. Dost prostoru je ve všech směrech prakticky všude. Zavazadelník nabídne 589 litrů, po sklopení sedadel se lze dostat až na 1684 litrů, pokud je vůz vybaven dojezdovou rezervou, máte k dispozici 1669 litrů.

Honda také slibuje délku zavazadelníku 1570 mm, což představuje nárůst o 140 mm. Nakládací hrana je navíc o 25 mm níže. Zavazadelník už na první pohled vypadá, že svým objemem uspokojí i náročnější uživatele, na druhou stranu by se mohly páté dveře vyklápět výše. Na mých zhruba 185 centimetrů už nové CR-V nestačí.

honda_crv_07.JPGhonda_crv_08.JPG 
Páté dveře zavazadelníku by se mohly vyklápět výše, jinak není co do praktických vlastností co vytýkat.

Klasická nabídka

Nabídka motorizací je pro tento segment klasická. Na výběr je jeden benzinový motor a jeden diesel. U benzinu si můžete koupit variantu s pohonem přední nápravy, diesel je standardně spojen se systémem pohonu všech kol. Role nejdostupnější verze je v našich končinách více než zřejmá. Nejčastěji ji uvidíme na plakátech a v různých nabídkách jako „cenu od“.

Oba motory známe z odstupující Hondy CR-V. Ten benzinový nabídne 155 koní a 192 Nm, naftový čtyřválec 2.2 i-DTEC vyprodukuje 150 koní a 350 Nm. Standardem je šestistupňová manuální převodovka a systém start/stop. K dieselu si můžete dokoupit také automat, který je ovšem pouze pětistupňový.

honda_crv_17.JPGhonda_crv_16.JPG 
Tichý interiér a komfortní podvozek dělá z nové Hondy CR-V ideální auto na dlouhé cesty.

Na první kilometry jsem si vzal naftové CR-V nejprve s manuální převodovkou a následně také s automatem. Naftový motor jsem chválil už v kombinaci s třetí generací, takže by bylo s podivem, kdybych zde musel psát něco jiného. Respektive by to bylo dost smutné. Samozřejmě se žádná výrazná kritika nekoná. Motor je velmi kultivovaný, pro CR-v nabízí minimálně dostatečný výkon a rozumnou spotřebu. Na podrobnější hodnocení si ale raději necháme klasický test. Na krátké testovací trase jsem se pohyboval se spotřebou kolem sedmi litrů, ale to je hodně předběžný údaj.

Ani verze s automatem nezklamala. Klasická převodovka s hydrodynamickým měničem řadí výborně a je hodně plynulá, což se k CR-V hodí. Škoda pouze pěti rychlostních stupňů. Uvidíme během testu, jak moc šestka nakonec bude nebo nebude chybět. 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud