Pod kapotou omlazených verzí zůstává nejvýkonnější řadový šestiválec od BMW o objemu třech litrů. Zdroj: BMW

Pod kapotou omlazených verzí zůstává nejvýkonnější řadový šestiválec od BMW o objemu třech litrů. | Zdroj: BMW

Má nyní lehčí kovaný hřídel, přídavný chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Nutnost vydržet v extrémních podmínkách se projevila i do konstrukce mazání.  Zdroj: BMW

Má nyní lehčí kovaný hřídel, přídavný chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Nutnost vydržet v extrémních podmínkách se projevila i do konstrukce mazání.  | Zdroj: BMW

Olejová vana je rozdělena na dvě samostatné komory s integrovaným sacím kanálem.  Zdroj: BMW

Olejová vana je rozdělena na dvě samostatné komory s integrovaným sacím kanálem.  | Zdroj: BMW

Další sací kanál umožňuje elektrickému olejovému čerpadlu přečerpávat mazivo z menší rezervní olejové vany pro zajištění perfektního mazání v případě použití na okruhu. Zdroj: BMW

Další sací kanál umožňuje elektrickému olejovému čerpadlu přečerpávat mazivo z menší rezervní olejové vany pro zajištění perfektního mazání v případě použití na okruhu. | Zdroj: BMW

Tam se ostatně výskyt těchto vozů očekává často. Zdroj: BMW

Tam se ostatně výskyt těchto vozů očekává často. | Zdroj: BMW

Obecně se tedy můžeme bavit o agregátu z nových  BMW M3 Competition  a M4 Competition. Zdroj: BMW

Obecně se tedy můžeme bavit o agregátu z nových BMW M3 Competition a M4 Competition. | Zdroj: BMW

Výkon zůstává na hodnotě 375 kW (510 koní) v 6250 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu se však navýšilo z 600 na 650 N.m, nicméně jeho dostupnost je posunutá z 2600 na 2750 otáček.  Zdroj: BMW

Výkon zůstává na hodnotě 375 kW (510 koní) v 6250 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu se však navýšilo z 600 na 650 N.m, nicméně jeho dostupnost je posunutá z 2600 na 2750 otáček.  | Zdroj: BMW

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u nových modelů za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji.  Zdroj: BMW

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u nových modelů za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji.  | Zdroj: BMW

Srovnal se tak čas zrychlení s ostrou verzí Alfy Romeo Stelvio Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, ovšem s paketem M Driver´s se posune na 285 km/h. Zdroj: BMW

Srovnal se tak čas zrychlení s ostrou verzí Alfy Romeo Stelvio Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, ovšem s paketem M Driver´s se posune na 285 km/h. | Zdroj: BMW

K přenosu síly se používá 8stupňová převodovka Steptronic a zvuk můžete ovládat výfukovými klapkami. Zdroj: BMW

K přenosu síly se používá 8stupňová převodovka Steptronic a zvuk můžete ovládat výfukovými klapkami. | Zdroj: BMW

Modely jsou vybaveny pohonem všech kol xDrive s elektricky spínatelným pohonem přední nápravy. Zdroj: BMW

Modely jsou vybaveny pohonem všech kol xDrive s elektricky spínatelným pohonem přední nápravy. | Zdroj: BMW

Řidič si však může upravit charakteristiku rozdělení hnací síly mezi nápravy a funkci stabilizačního systému podle svého. Zdroj: BMW

Řidič si však může upravit charakteristiku rozdělení hnací síly mezi nápravy a funkci stabilizačního systému podle svého. | Zdroj: BMW

Hodí se zmínit i M aktivní diferenciál. Ostatně všude, kam se na těchto dvou autech podíváte, je něco „M“, abyste na okruhu mohli dělat kontrolované přetáčivé smyky. Zdroj: BMW

Hodí se zmínit i M aktivní diferenciál. Ostatně všude, kam se na těchto dvou autech podíváte, je něco „M“, abyste na okruhu mohli dělat kontrolované přetáčivé smyky. | Zdroj: BMW

Novinkou jsou také 21palcová kovaná kola Star Spoke 892M v leskle černém provedení Jet Black, která jsou na kolo o 2 kg lehčí než standardní řešení. Zdroj: BMW

Novinkou jsou také 21palcová kovaná kola Star Spoke 892M v leskle černém provedení Jet Black, která jsou na kolo o 2 kg lehčí než standardní řešení. | Zdroj: BMW

Vzhledově se novinky liší větší přední maskou, níže umístěnými světlomety. Uvnitř pak najdete tlačítka Setup a M Mode pro co největší individualizaci jízdních režimů, které známe už z M3 a M4. Vozy budou na trhu v srpnu. Zdroj: BMW

Vzhledově se novinky liší větší přední maskou, níže umístěnými světlomety. Uvnitř pak najdete tlačítka Setup a M Mode pro co největší individualizaci jízdních režimů, které známe už z M3 a M4. Vozy budou na trhu v srpnu. | Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

Má nyní lehčí kovaný hřídel, přídavný chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Nutnost vydržet v extrémních podmínkách se projevila i do konstrukce mazání.  Zdroj: BMW
Olejová vana je rozdělena na dvě samostatné komory s integrovaným sacím kanálem.  Zdroj: BMW
Další sací kanál umožňuje elektrickému olejovému čerpadlu přečerpávat mazivo z menší rezervní olejové vany pro zajištění perfektního mazání v případě použití na okruhu. Zdroj: BMW
Tam se ostatně výskyt těchto vozů očekává často. Zdroj: BMW
105
Fotogalerie

BMW X3 M a X4 M Competition oficiálně: Alfa Stelvio už jim od semaforu neujede

Spolu s představením základních variant německých SUV BMW X3 a X4, se nám ukazují i jejich ostré verze X3 M a X4 M Competition.

Pod kapotou omlazených verzí zůstává nejvýkonnější řadový šestiválec od BMW o objemu třech litrů. Má nyní lehčí kovaný hřídel, přídavný chladič motorového oleje a samostatný chladič oleje převodovky. Nutnost vydržet v extrémních podmínkách se projevila i do konstrukce mazání. 

Olejová vana je rozdělena na dvě samostatné komory s integrovaným sacím kanálem. Další sací kanál umožňuje elektrickému olejovému čerpadlu přečerpávat mazivo z menší rezervní olejové vany pro zajištění perfektního mazání v případě použití na okruhu. Tam se ostatně výskyt těchto vozů očekává často.

Obecně se tedy můžeme bavit o agregátu z nových BMW M3 Competition a M4 Competition. Výkon zůstává na hodnotě 375 kW (510 koní) v 6250 otáčkách za minutu, maximum točivého momentu se však navýšilo z 600 na 650 N.m, nicméně jeho dostupnost je posunutá z 2600 na 2750 otáček. 

Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne u nových modelů za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji. Srovnal se tak čas zrychlení s ostrou verzí Alfy Romeo Stelvio Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, ovšem s paketem M Driver's se posune na 285 km/h. K přenosu síly se používá 8stupňová převodovka Steptronic a zvuk můžete ovládat výfukovými klapkami.

Modely jsou vybaveny pohonem všech kol xDrive s elektricky spínatelným pohonem přední nápravy. Řidič si však může upravit charakteristiku rozdělení hnací síly mezi nápravy a funkci stabilizačního systému podle svého. Hodí se zmínit i M aktivní diferenciál. Ostatně všude, kam se na těchto dvou autech podíváte, je něco „M“, abyste na okruhu mohli dělat kontrolované přetáčivé smyky.

Novinkou jsou také 21palcová kovaná kola Star Spoke 892M v leskle černém provedení Jet Black, která jsou na kolo o 2 kg lehčí než standardní řešení. Vzhledově se novinky liší větší přední maskou, níže umístěnými světlomety. Uvnitř pak najdete tlačítka Setup a M Mode pro co největší individualizaci jízdních režimů, které známe už z M3 a M4. Vozy budou na trhu v srpnu.

BMW X3 M a X4 M: Technická data a srovnání s konkurencí
Model X3 M Comp. X4 M Comp. Stelvio QV
Motor 3.0 R6 Turbo 3.0 R6 Turbo 2.9T V6
Zdvihový objem [cm3] 2993 2993 2891
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Vrtání x zdvih [mm] 90 x 84 90 x 84 86,5 x 82
Kompresní poměr 9,3:1 9,3:1 9,31:1
Největší výkon [kW/min] 375/6250 375/6250 375/6500
Točivý moment [N.m/min] 650/2750-5500 650/2750-5500 600/2500
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250(285) 250(285) 283
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8 3,8 3,8
Poh. hmotnost [kg] 2010 2010 1830

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud