Vzhledem ke včerejšímu úniku oficiálních snímků už dnes nejsou tvary nové generace Audi A6 takovým překvapením | Audi A6 C8 oficiálně

Vzhledem ke včerejšímu úniku oficiálních snímků už dnes nejsou tvary nové generace Audi A6 takovým překvapením | Audi A6 C8 oficiálně

Vůz stojí na platformě pro podélnou zástavbu motorů, na délku měří 4939 milimetrů, je 1886 milimetrů široký a 1457 milimetrů vysoký | Audi A6 C8 oficiálně

Vůz stojí na platformě pro podélnou zástavbu motorů, na délku měří 4939 milimetrů, je 1886 milimetrů široký a 1457 milimetrů vysoký | Audi A6 C8 oficiálně

V porovnání s předchůdcem, který se vyrábí od konce roku 2010, se tedy rozměry moc nezměnily, všechno ostatní je ale úplně jinak | Audi A6 C8 oficiálně

V porovnání s předchůdcem, který se vyrábí od konce roku 2010, se tedy rozměry moc nezměnily, všechno ostatní je ale úplně jinak | Audi A6 C8 oficiálně

Nové Audi A6 není tak opulentní jako poslední generace vlajkové lodi A8, kterou jsme otestovali relativně nedávno | Audi A6 C8 oficiálně

Nové Audi A6 není tak opulentní jako poslední generace vlajkové lodi A8, kterou jsme otestovali relativně nedávno | Audi A6 C8 oficiálně

Zatímco předchůdce byl uvnitř zastáncem velkého množství tlačítek a jako jeden z posledních vozů Audi měl i výsuvnou obrazovku, nová A6 hraje na stejnou notu jako sourozenci A7 a A8 | Audi A6 C8 oficiálně

Zatímco předchůdce byl uvnitř zastáncem velkého množství tlačítek a jako jeden z posledních vozů Audi měl i výsuvnou obrazovku, nová A6 hraje na stejnou notu jako sourozenci A7 a A8 | Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

Dostalo velmi nízkou a širokou masku chladiče, ostře řezané světlomety s jasně viditelným světelným podpisem | Audi A6 C8 oficiálně

Dostalo velmi nízkou a širokou masku chladiče, ostře řezané světlomety s jasně viditelným světelným podpisem | Audi A6 C8 oficiálně

Středem vesmíru je 10,1 palcový displej infotainmentu, obrazovka pod ním má úhlopříčku 8,6 palce a oběma nechybí haptická zpětná vazba. Přímo před řidičem je pak 12,3palcový digitální přístrojový štít schopný samozřejmě zobrazit mapu navigace | Audi A6 C8 oficiálně

Středem vesmíru je 10,1 palcový displej infotainmentu, obrazovka pod ním má úhlopříčku 8,6 palce a oběma nechybí haptická zpětná vazba. Přímo před řidičem je pak 12,3palcový digitální přístrojový štít schopný samozřejmě zobrazit mapu navigace | Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

V nabídce bude ze začátku jediný čtyřválec, a sice dvoulitrový turbodiesel označený 40 TDI, který dává 150 kW a 400 N.m a je spojen se sedmistupňovým s tronicem | Audi A6 C8 oficiálně

V nabídce bude ze začátku jediný čtyřválec, a sice dvoulitrový turbodiesel označený 40 TDI, který dává 150 kW a 400 N.m a je spojen se sedmistupňovým s tronicem | Audi A6 C8 oficiálně

Stejně jako třílitrový zážehový šestiválec 55 TFSI s výkonem 250 kW a točivým momentem 500 N.m | Audi A6 C8 oficiálně

Stejně jako třílitrový zážehový šestiválec 55 TFSI s výkonem 250 kW a točivým momentem 500 N.m | Audi A6 C8 oficiálně

S měničovým osmikvaltem spolupracují vznětové třilitrové šestiválce 45 TDI (170 kW a 500 N.m) a 50 TDI (210 kW a 620 N.m). Ve všech zmíněných případech jsou hnaná všechna čtyři kola | Audi A6 C8 oficiálně

S měničovým osmikvaltem spolupracují vznětové třilitrové šestiválce 45 TDI (170 kW a 500 N.m) a 50 TDI (210 kW a 620 N.m). Ve všech zmíněných případech jsou hnaná všechna čtyři kola | Audi A6 C8 oficiálně

Záď na předchůdce přece jenom odkazuje. Zadní svítilny jsou spojeny chromovanou lištou, dokonce i ve verzi s sline si však nelze nevšimnout falešných koncovek výfuku | Audi A6 C8 oficiálně

Záď na předchůdce přece jenom odkazuje. Zadní svítilny jsou spojeny chromovanou lištou, dokonce i ve verzi s sline si však nelze nevšimnout falešných koncovek výfuku | Audi A6 C8 oficiálně

Sluší se zmínit, že Audi A6 je vždycky mild-hybrid pracující u šestiválců se 48voltovou palubní sítí a 12 volty u motoru 2.0 TDI | Audi A6 C8 oficiálně

Sluší se zmínit, že Audi A6 je vždycky mild-hybrid pracující u šestiválců se 48voltovou palubní sítí a 12 volty u motoru 2.0 TDI | Audi A6 C8 oficiálně

Hybrid umožňuje v rychlostech od 55 do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem a šetřit tak palivo (údajně až 0,7 l/100 km), stejně jako dojíždět bezemisně do křižovatek díky možnosti vypnutí motoru už v rychlostech pod 22 km/h | Audi A6 C8 oficiálně

Hybrid umožňuje v rychlostech od 55 do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem a šetřit tak palivo (údajně až 0,7 l/100 km), stejně jako dojíždět bezemisně do křižovatek díky možnosti vypnutí motoru už v rychlostech pod 22 km/h | Audi A6 C8 oficiálně

Další novinkou v rámci modelové řady je natáčení zadních až o 5 stupňů po, nebo proti smyslu otáčení těch předních. Hraniční rychlost je 60 km/h. Audi uvádí, že se tak zmenšil průměr otáčení až o 1,1 metru | Audi A6 C8 oficiálně

Další novinkou v rámci modelové řady je natáčení zadních až o 5 stupňů po, nebo proti smyslu otáčení těch předních. Hraniční rychlost je 60 km/h. Audi uvádí, že se tak zmenšil průměr otáčení až o 1,1 metru | Audi A6 C8 oficiálně

Vůz je také připraven na částečně autonomní jízdu třetího stupně (ADAS 3), stejně jako v případě A8 mu ale zatím stojí v cestě legislativa | Audi A6 C8 oficiálně

Vůz je také připraven na částečně autonomní jízdu třetího stupně (ADAS 3), stejně jako v případě A8 mu ale zatím stojí v cestě legislativa | Audi A6 C8 oficiálně

V porovnání s A8 je tady přece jenom o něco více „analogu“. Kupříkladu výdechy ventilace zavíráte a otevíráte klasickým kolečkem, zatímco u vlajkové lodi fungují dotykově a zakryje je okrasná lišta | Audi A6 C8 oficiálně

V porovnání s A8 je tady přece jenom o něco více „analogu“. Kupříkladu výdechy ventilace zavíráte a otevíráte klasickým kolečkem, zatímco u vlajkové lodi fungují dotykově a zakryje je okrasná lišta | Audi A6 C8 oficiálně

Arzenál pomocníků je zastoupen pěti radarovými senzory, pěti kamerami, dvanácti ultrazvukovými senzory a jedním laserem, který je dokonce vyhřívaný a ostřikovaný, aby mu nic nebránilo ve „výhledu“ | Audi A6 C8 oficiálně

Arzenál pomocníků je zastoupen pěti radarovými senzory, pěti kamerami, dvanácti ultrazvukovými senzory a jedním laserem, který je dokonce vyhřívaný a ostřikovaný, aby mu nic nebránilo ve „výhledu“ | Audi A6 C8 oficiálně

Audi A6 nové generace si odbude světovou premiéru už na blížícím se autosalonu v Ženevě, start prodeje na evropském trhu je plánován na červen | Audi A6 C8 oficiálně

Audi A6 nové generace si odbude světovou premiéru už na blížícím se autosalonu v Ženevě, start prodeje na evropském trhu je plánován na červen | Audi A6 C8 oficiálně

Německá automobilka zatím oficiálně uvedla pouze sedan, kombi s tradičním označením Avant bude následovat | Audi A6 C8 oficiálně

Německá automobilka zatím oficiálně uvedla pouze sedan, kombi s tradičním označením Avant bude následovat | Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

 | Audi A6 C8 oficiálně

| Audi A6 C8 oficiálně

Vůz stojí na platformě pro podélnou zástavbu motorů, na délku měří 4939 milimetrů, je 1886 milimetrů široký a 1457 milimetrů vysoký | Audi A6 C8 oficiálně
V porovnání s předchůdcem, který se vyrábí od konce roku 2010, se tedy rozměry moc nezměnily, všechno ostatní je ale úplně jinak | Audi A6 C8 oficiálně
Nové Audi A6 není tak opulentní jako poslední generace vlajkové lodi A8, kterou jsme otestovali relativně nedávno | Audi A6 C8 oficiálně
Zatímco předchůdce byl uvnitř zastáncem velkého množství tlačítek a jako jeden z posledních vozů Audi měl i výsuvnou obrazovku, nová A6 hraje na stejnou notu jako sourozenci A7 a A8 | Audi A6 C8 oficiálně
26
Fotogalerie

Nové Audi A6 oficiálně: A8 v menším balení je vždycky hybrid. Známe i cenu

Situace ve vyšší střední třídě je zase o něco vyrovnanější. Audi dnes oficiálně představilo novou generace sedanu A6 a konkurence to zřejmě nebude mít jednoduché.

Vzhledem ke včerejšímu úniku oficiálních snímků už dnes nejsou tvary nové generace Audi A6 takovým překvapením. Vůz stojí na platformě pro podélnou zástavbu motorů, na délku měří 4939 milimetrů, je 1886 milimetrů široký a 1457 milimetrů vysoký. V porovnání s předchůdcem, který se vyrábí od konce roku 2010, se tedy rozměry moc nezměnily, všechno ostatní je ale úplně jinak.

Nové Audi A6 není tak opulentní jako poslední generace vlajkové lodi A8, kterou jsme otestovali relativně nedávno, dostalo však velmi nízkou a širokou masku chladiče, ostře řezané světlomety s jasně viditelným světelným podpisem. Záď ale na předchůdce přece jenom odkazuje. Zadní svítilny jsou spojeny chromovanou lištou, dokonce i ve verzi s sline, kterou vidíte na přiložených snímcích, si však nelze nevšimnout falešných koncovek výfuku.

Audi A6 – mezigenerační srovnání rozměrů
Generace C8 (2018-) C7 (2011-2018)
Délka [mm] 4939 4933
Šířka mm] 1886 1874
Výška [mm] 1457 1455
Rozvor [mm] 2924 2912
Rozchod vpředu [mm] 1630 1631
Rozchod vzadu [mm] 1617 1596

Zatímco předchůdce byl uvnitř zastáncem velkého množství tlačítek a jako jeden z posledních vozů Audi měl i výsuvnou obrazovku, nová A6 hraje na stejnou notu jako sourozenci A7 a A8. Středem vesmíru je 10,1 palcový displej infotainmentu, obrazovka pod ním má úhlopříčku 8,6 palce a oběma nechybí haptická zpětná vazba. Přímo před řidičem je pak 12,3palcový digitální přístrojový štít schopný samozřejmě zobrazit mapu navigace.

V porovnání s A8 je tady ale přece jenom o něco více „analogu“. Kupříkladu výdechy ventilace zavíráte a otevíráte klasickým kolečkem, zatímco u vlajkové lodi fungují dotykově a zakryje je okrasná lišta. Středový tunel se už měnit nebude. Vůz je totiž vždy vybaven automatickou převodovkou, v závislosti na motoru buď sedmistupňovou dvouspojkovou (S tronic), nebo osmistupňovou automatickou (Tiptronic).

V nabídce bude ze začátku jediný čtyřválec, a sice dvoulitrový turbodiesel označený 40 TDI, který dává 150 kW a 400 N.m a je spojen se sedmistupňovým s tronicem. Stejně jako třílitrový zážehový šestiválec 55 TFSI s výkonem 250 kW a točivým momentem 500 N.m.

S měničovým osmikvaltem spolupracují vznětové třilitrové šestiválce 45 TDI (170 kW a 500 N.m) a 50 TDI (210 kW a 620 N.m). Ve všech zmíněných případech jsou hnaná všechna čtyři kola. Tápete-li nad číselným označením, zvykněte si – tohle je nová doba ve světě vozů Audi. Rychlé verze S6 a RS6 dorazí později.

Sluší se zmínit, že Audi A6 je vždycky mild-hybrid pracující u šestiválců se 48voltovou palubní sítí a 12 volty u motoru 2.0 TDI. Hybrid umožňuje v rychlostech od 55 do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem a šetřit tak palivo (údajně až 0,7 l/100 km), stejně jako dojíždět bezemisně do křižovatek díky možnosti vypnutí motoru už v rychlostech pod 22 km/h.

Další novinkou v rámci modelové řady je natáčení zadních až o 5 stupňů po, nebo proti smyslu otáčení těch předních. Hraniční rychlost je 60 km/h. Audi uvádí, že se tak zmenšil průměr otáčení až o 1,1 metru.

Vůz je také připraven na částečně autonomní jízdu třetího stupně (ADAS 3), stejně jako v případě A8 mu ale zatím stojí v cestě legislativa. Arzenál pomocníků je zastoupen pěti radarovými senzory, pěti kamerami, dvanácti ultrazvukovými senzory a jedním laserem, který je dokonce vyhřívaný a ostřikovaný, aby mu nic nebránilo ve „výhledu“.

Audi A6 nové generace si odbude světovou premiéru už na blížícím se autosalonu v Ženevě, start prodeje na evropském trhu je plánován na červen. Německá automobilka zatím oficiálně uvedla pouze sedan, kombi s tradičním označením Avant bude následovat. Cena je k dispozici pouze jediná, a sice za šestiválec 50 TDI quattro. Činí 58.050 eur, což je v přepočtu asi 1,47 milionu korun.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Doporučujeme

Články odjinud