51
Fotogalerie

Audi A8 a Q7 nyní i jako plug-in hybridy. Výkon jim neschází, ale co dojezd na elektřinu?

Když jde o rozšíření motorové palety Audi A8, nejeden fanoušek začne snít o dvanáctiválcovém motoru. Kdepak, ten si Audi nechá do portfolia nově chystané luxusnější divize.

Motory 55 TFSI a 50 TDI u Audi A8 nyní doplní i nejekologičtější varianta v podobě plug-in hybridu. Model ponese označení A8 60 TFSIe. Základem je šestiválcový motor 3,0 litru, který společně s elektromotorem produkuje výkon 330 kW (450 koní) a točivý moment 700 N.m. Osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro jsou samozřejmostí.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá šest sekund a maximální rychlost není tradičních 250 km/h, ale pouze 241. Společně s velkým sedanem přichází i nová plug-in hybridní verze velkého SUV Q7. Ta ponese označení Q7 60 TFSIe a s A8 sdílí stejné pohonné ústrojí. Rozdíl je pouze v baterii - 17,3 kWh pro Q7 a 14,1 kWh pro A8. Baterie jsou umístěné pod podlahou kufru. 

Tak či tak platí, že vozy dokážou ujet čistě na elektřinu čtyřicet kilometrů, což není moc, ale na moc hezkou hodnotu tabulkové spotřeby to bude stačit. Zatím nicméně nemáme informace o tom, jaká je výsledná spotřeba a o kolik gramů CO2 méně vozy oproti svým čistě spalovacím sourozencům vyprodukují. Plug-in hybridní A8 bude k dispozici i v prodloužené verzi L.

Vzhledově se vozy liší jen minimálně. Vedle dodatečného konektoru pro nabíjení je bezpečně poznáte podle upraveného digitálního přístrojového štítu a tlačítka EV na středové konzoli, kterým se aktivuje čistě elektrická jízda.

Audi Q7

Audi Q7 je velké SUV, které uvedla automobilka Audi do prodeje v roce 2006. Od té doby přivedla na trh druhou generaci v roce 2015 a podařený facelift v roce 2019. Momentálně je Audi Q7 dostupná také s hybridním pohonem.

Facelift 2019 • Ceny a výbava • Plug-in hybrid • Srovnání Audi Q7 vs. Volvo XC90 • První jízda s 2. generací

Doporučujeme

Články odjinud