Italský ryk za předními sedadly německého supersportu se jen tak neoposlouchá. Navíc je s námi na silnicích už deset let a v Audi to moc dobře vědí.
Ano, Audi R8 je ve výrobě od roku 2006. Jenže v tu dobu se v nabídce nacházel „pouze“ osmiválcový motor 4.2 FSI. Jak ale asi víte, koncern Volkswagen má pod svými křídly i automobilku Lamborghini, a tak si po třech letech produkce vypůjčili desetiválec z Gallarda.
Motor V10 5.2 litru v Audi R8 dnes po celé řadě inovací produkuje 620 koňských sil. Po dekádě ve výrobě se to nyní rozhodli v Audi oslavit. Speciální edice se jmenuje Decennium, což se dá z latiny přeložit jako desetiletí. Vznikne pouze 222 kusů a každý bude očividně stát za to.
Speciální edice bude k mání pouze jako kupé se speciálním lakem Daytona Gray s měděnými doplňky, který lze navíc na přání ozdobit ještě perleťovým efektem. Na výběr je ovšem další celá řady barev, jako Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue a Kemora Gray. Lahůdkou jsou pak například kryty zrcátek z leštěného karbonu.
Interiér vozu je odrazem speciálního laku Daytona Gray. Sedadla a volant potažený Alcantarou mají měděné prošívání, stejně tak i výplně dveří. Kabinu pak samozřejmě zdobí všudypřítomná loga, odkazující na limitovanou edici. Pod kapotou se nic nezměnilo. Co byste tu také měnili, že?
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a maximální rychlost 331 km/h musí stačit každému nadšenci. Audi R8 V10 Decennium se začne prodávat již na jaře. Cena je stanovena na 222.000 eur, tedy 5.680.000 Kč.
Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.
Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift