V očích některých může být třetí generace Mazdy MX-5 (NC) tou nejméně sympatickou verzí populárního japonského sporťáku, po řadě úprav se však může její sympatičnost razantně zvýšit. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

V očích některých může být třetí generace Mazdy MX-5 (NC) tou nejméně sympatickou verzí populárního japonského sporťáku, po řadě úprav se však může její sympatičnost razantně zvýšit. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Známá britská dílna BBR přitom NC ještě nezahazuje a představuje pro ni vylepšený balíček úprav Super 225. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

Známá britská dílna BBR přitom NC ještě nezahazuje a představuje pro ni vylepšený balíček úprav Super 225. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Přeplňování zde ale nečekejte. Vyladěná MX-5 si ponechává atmosférický charakter svého dvoulitru. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

Přeplňování zde ale nečekejte. Vyladěná MX-5 si ponechává atmosférický charakter svého dvoulitru. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Řadou nových dílů se výkonem dostává na hodnotu 225 koní (165 kW) při 7550 ot./min a točivý moment 236 N.m při 5950 ot./min. Tedy slušný pokrok z původních 170 koní (125 kW) a 190 N.m. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

Řadou nových dílů se výkonem dostává na hodnotu 225 koní (165 kW) při 7550 ot./min a točivý moment 236 N.m při 5950 ot./min. Tedy slušný pokrok z původních 170 koní (125 kW) a 190 N.m. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

V BBR modifikovali sání motoru, nasadili vlastní drive-by-wire škrticí klapky, ostřejší vačky a taky nerezové svody výfuku a koncovky... | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

V BBR modifikovali sání motoru, nasadili vlastní drive-by-wire škrticí klapky, ostřejší vačky a taky nerezové svody výfuku a koncovky... | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

...přičemž tyto a další úpravy mají perfektně zapadat do tovární elektroniky řízení motoru od Mazdy. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

...přičemž tyto a další úpravy mají perfektně zapadat do tovární elektroniky řízení motoru od Mazdy. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Dílna nabízí rovněž možnost navrácení změn do sériového stavu, kdyby si to v budoucnu majitel přál – například s ohledem na prodej vozu. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

Dílna nabízí rovněž možnost navrácení změn do sériového stavu, kdyby si to v budoucnu majitel přál – například s ohledem na prodej vozu. | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Celý balíček úprav Super 225 vyjde na 3495 liber (asi 104 tisíc korun), pokud si zákazník přeje díly namontovat sám. S prací od dílny se pak cenovka zvyšuje na 4295 liber (asi 127 tisíc korun). | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

Celý balíček úprav Super 225 vyjde na 3495 liber (asi 104 tisíc korun), pokud si zákazník přeje díly namontovat sám. S prací od dílny se pak cenovka zvyšuje na 4295 liber (asi 127 tisíc korun). | Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR

| Mazda MX-5 BBR Super 225 | Zdroj: BBR

Známá britská dílna BBR přitom NC ještě nezahazuje a představuje pro ni vylepšený balíček úprav Super 225. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR
Přeplňování zde ale nečekejte. Vyladěná MX-5 si ponechává atmosférický charakter svého dvoulitru. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR
Řadou nových dílů se výkonem dostává na hodnotu 225 koní (165 kW) při 7550 ot./min a točivý moment 236 N.m při 5950 ot./min. Tedy slušný pokrok z původních 170 koní (125 kW) a 190 N.m. | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR
V BBR modifikovali sání motoru, nasadili vlastní drive-by-wire škrticí klapky, ostřejší vačky a taky nerezové svody výfuku a koncovky... | Mazda MX-5 BBR Super 225 Zdroj: BBR
11
Fotogalerie

Britové upravili starší Mazdu MX-5. Zní perfektně, 225 koní ctí atmosférický motor

Jak ukazuje britská dílna BBR, předchozí generace Mazdy MX-5 ještě nepatří do starého železa.

V očích některých může být třetí generace Mazdy MX-5 (NC) tou nejméně sympatickou verzí populárního japonského sporťáku, po řadě úprav se však může její sympatičnost razantně zvýšit. Známá britská dílna BBR přitom NC ještě nezahazuje a představuje pro ni vylepšený balíček úprav Super 225.

Přeplňování zde ale nečekejte. Vyladěná MX-5 si ponechává atmosférický charakter svého dvoulitru. Řadou nových dílů se výkonem dostává na hodnotu 225 koní (165 kW) při 7550 ot./min a točivý moment 236 N.m při 5950 ot./min. Tedy slušný pokrok z původních 170 koní (125 kW) a 190 N.m.

V BBR modifikovali sání motoru, nasadili vlastní drive-by-wire škrticí klapky, ostřejší vačky a taky nerezové svody výfuku a koncovky, přičemž tyto a další úpravy mají perfektně zapadat do tovární elektroniky řízení motoru od Mazdy.   

Dílna nabízí rovněž možnost navrácení změn do sériového stavu, kdyby si to v budoucnu majitel přál – například s ohledem na prodej vozu. Celý balíček úprav Super 225 vyjde na 3495 liber (asi 104 tisíc korun), pokud si zákazník přeje díly namontovat sám. S prací od dílny se pak cenovka zvyšuje na 4295 liber (asi 127 tisíc korun).

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud