Porsche má v plánu v nadcházejících letech elektrifikovat své portfólio. Na toto téma se nedávno rozpovídalo vedení společnosti.
V Porsche aktuálně pracují na vývoji prvního elektrického modelu v historii značky. Už v minulosti využíval elektřinu například model Cayenne, v jeho případě však šlo o plug-in hybridní systém. Generální ředitel Porsche Oliver Blume nyní naznačil, že se chystají i další hybridní modely.
Již dříve špionážní záběry ukázaly, že probíhá testování nové generace legendární 911. Nyní oficiálně víme, že design počítá i s plug-in hybridním pohonem. Jedním dechem však Blume dodal, že vůbec není jisté, zda takové auto vznikne vzhledem k obavám některých vysoce postavených zaměstnanců společnosti. Příčinou této nejistoty může být vysoká hmotnost baterií, které by hybridní 911 musela na palubě nést.
S elektricky poháněnou 911 se to zatím má jinak. S takovou se prý nesetkáme minimálně ještě dalších deset let. To však podle Bluma neznamená, že na tomto projektu nebude nikdo pracovat. Ostatně jak o sám říká: "Když zákazníci chtějí elektřinu, můžeme být připraveni."
Každopádně se od Porsche nějaké té zelené technologie v budoucnu rozhodně dočkáme. Minimálně se můžeme těšit na elektrický sedan, který by měl vycházet z konceptu Mission E (na snímcích). Těsně po něm by mělo dorazit elektricky poháněné SUV Macan.
A co na to říkají designéři společnosti?
Podle Michaela Maura, šéfa designu Porsche, je docela těžké navrhnout elektromobil. Sám tvrdí, že zhruba 70 % vzhledu tvoří u takového vozu právní požadavky, prostor na zavazadla a baterie a v neposlední řadě i cestující. Fantazii designéra je pak v podstatě vyhrazen jenom ten zbytek.
I přes fakt, že je Michael Mauer spíše skeptický k takovým vozům, však dodává, že si elektrické Porsche najde k budoucím zákazníkům cestu jak díky designu, tak i díky tomu, že to bude prostě Porsche, což je podle něj záruka precizní práce a prvotřídní kvality.