| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

Na pódium ho přivezl šéf automobilky Matthias Müller.

Na pódium ho přivezl šéf automobilky Matthias Müller.

Porsche Mission E zvládne 0-100 km/h za 3,5 s, k dosažení dvojnásobné rychlosti mu stačí 12 sekund.

Porsche Mission E zvládne 0-100 km/h za 3,5 s, k dosažení dvojnásobné rychlosti mu stačí 12 sekund.

Celkový výkon hnací soustavy přesahuje 600 koní.

Celkový výkon hnací soustavy přesahuje 600 koní.

Díky tomu může Porsche uvádět dojezd asi 500 km, i když nabití na 80 % kapacity trvá jen 15 minut.

Díky tomu může Porsche uvádět dojezd asi 500 km, i když nabití na 80 % kapacity trvá jen 15 minut.

 | Porsche Mission E
 | Porsche Mission E
 | Porsche Mission E
 | Porsche Mission E
15
Fotogalerie

Porsche a elektřina? Plně elektrické 911 se prý jenom tak nedočkáme

Porsche má v plánu v nadcházejících letech elektrifikovat své portfólio. Na toto téma se nedávno rozpovídalo vedení společnosti.

V Porsche aktuálně pracují na vývoji prvního elektrického modelu v historii značky. Už v minulosti využíval elektřinu například model Cayenne, v jeho případě však šlo o plug-in hybridní systém. Generální ředitel Porsche Oliver Blume nyní naznačil, že se chystají i další hybridní modely.

Již dříve špionážní záběry ukázaly, že probíhá testování nové generace legendární 911. Nyní oficiálně víme, že design počítá i s plug-in hybridním pohonem. Jedním dechem však Blume dodal, že vůbec není jisté, zda takové auto vznikne vzhledem k obavám některých vysoce postavených zaměstnanců společnosti. Příčinou této nejistoty může být vysoká hmotnost baterií, které by hybridní 911 musela na palubě nést.

S elektricky poháněnou 911 se to zatím má jinak. S takovou se prý  nesetkáme minimálně ještě dalších deset let. To však podle Bluma neznamená, že na tomto projektu nebude nikdo pracovat. Ostatně jak o sám říká: "Když zákazníci chtějí elektřinu, můžeme být připraveni."

Každopádně se od Porsche nějaké té zelené technologie v budoucnu rozhodně dočkáme. Minimálně se můžeme těšit na elektrický sedan, který by měl vycházet z konceptu Mission E (na snímcích). Těsně po něm by mělo dorazit elektricky poháněné SUV Macan.

A co na to říkají designéři společnosti? 

Podle Michaela Maura, šéfa designu Porsche, je docela těžké navrhnout elektromobil. Sám tvrdí, že zhruba 70 % vzhledu tvoří u takového vozu právní požadavky, prostor na zavazadla a baterie a v neposlední řadě i cestující. Fantazii designéra je pak v podstatě vyhrazen jenom ten zbytek. 

I přes fakt, že je Michael Mauer spíše skeptický k takovým vozům, však dodává, že si elektrické Porsche najde k budoucím zákazníkům cestu jak díky designu, tak i díky tomu, že to bude prostě Porsche, což je podle něj záruka precizní práce a prvotřídní kvality.

 

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud