Dosud na poli automobilizmu prakticky neznámá značka Genty se svojí stavbou Akylone zařadila do společnosti odvážných nováčků… (+ video)
Kapitoly článku:
O unifikaci automobilů, ztrátě identity značek a dalších atributech globalizovaného průmyslu si můžeme myslet ledascos. Nicméně je třeba připustit, že ve sférách luxusních a sportovních vozů se stále častěji setkáváme s nejrůznějšími individuálními a malosériovými stavbami, a to i z dílen velmi málo známých dílen.
Novinkou v této společnosti se stává dosud neznámá firma Genty Automotive z francouzského Saint Yorre (podle map to bude zřejmě celkem pusté místo…), jež nyní představila svůj supersportovní model Akylone. Ačkoli zároveň dodala několik fotografií, jež by teoreticky mohly vypadat jako snímky skutečného auta, věc se má zřejmě i v tomto případě tak, že půjde o projekt v neznámé fázi konstrukce, o jehož realizovatelnosti rozhodne teprve čas.
Tak či onak, u Genty se velkých gest nebojí. Jejich prvotina má disponovat karoserií složenou z kombinace hliníkových slitin a uhlíkových kompozitů či keramickými brzdami. O pohon supervozu Akylone s pohotovostní hmotností 1 100 kg se má postarat před zadní nápravou podélně uložený vidlicový osmiválec 4,8 l blíže neurčeného původu, jenž má dávat „přes 1 000 hp“, tedy alespoň 1 014 koní (746 kW), a točivý moment 1 273 Nm.
V kombinaci se sedmistupňovou, sekvenčně řazenou převodovkou delegující točivý moment na kola zadní nápravy má Genty Akylone zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,7 s a dosáhnout rychlosti 354 km/h. Cenovku od nás zatím samozřejmě nečekejte. Pokud se Akylone dočká alespoň fáze prototypu, mohlo by v této sérii vzniknout tak 20 automobilů. Jak to s jeho budoucností vidíte vy?