O elegánovi ze stáje Ferrari se dozvíme nové informace. Rychlé a komfortní GT je opravdu přitažlivým kusem techniky.
Samotné představení nového GT Roma v nabídce Ferrari bylo určitým překvapením, a to nejen díky nezvykle elegantnímu designu, který se za poslední léta u vozů italské značky jaksi vytratil ve prospěch agrese a aerodynamické perfektnosti.
I když se to nemusí zdát, jelikož Roma působí velice elegantně a bere si inspiraci z klasických GT Ferrari z 60. let, po stránce aerodynamiky je také velice schopné. Při rychlosti 250 km/h generuje o 95 kg více přítlaku než levnější Portofino. Zadní výsuvný spoiler pomáhá automaticky ve třech režimech v závislosti na rychlosti – pro nízký odpor, střední přítlak a vysoký přítlak.
Mnozí by řekli, že Roma je pouze další výplní portfolia značky a ke všemu je postavena z již existujících dílů. Zde ale Ferrari nesouhlasí a zmiňuje, že novinka používá 70 % zbrusu nových dílů. A co již bylo použito, bylo dále vylepšeno či ponecháno ladem, jelikož nepotřebovalo vylepšit. Což lze částečně říct o jednotce pod kapotou GT.
Známý přeplňovaný V8 o objemu 3,9 litru je neustále vylepšován (nejen kvůli souladu s nejnovějšími emisními normami), ale pořád mluvíme o motoru, který čtyřikrát za sebou vyhrál anketu o mezinárodní motor roku. Pár čísel už známe, 620 koní (456 kW), 760 N.m, a teď víme, že tato síla pracuje s pohotovostní hmotností vozu 1570 kg.
Osmistupňová dvouspojková převodovka je derivátem ze supersportu SF90 Stradale a je o 7 kg lehčí než stará sedmistupňová skříň. Z nuly na 100 km/h akceleruje Roma za 3,4 sekundy, na 200 km/h se dostane za 9,3 sekundy a maximálně dosáhne 320 km/h.
A na cestě bude řidiče držet tradiční hromada stabilizační elektroniky v čele s nejnovější šestou generací systému Side Slip Control, aby občasné připalování zadních pneumatik bylo uživatelsky přívětivější. Klasický přepínač jízdních režimů Manettino má v Romě pět pozic – Mokro, Komfort, Sport, Závod a ESC-Off.
Jelikož chce Ferrari v Romě nabídnout opravdové GT pro každodenní využití a pohodové cestování, naplnilo ji také hromadou dnes známých asistenčních a bezpečnostních systémů – adaptivní tempomat, autonomní krizové brzdění, asistent jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, detekce mrtvého úhlu, detekce překážek za vozidlem a kamerový systém s rozsahem 360 stupňů. Za příplatek jsou dodávány i adaptivní Matrix LED světlomety.
Uvnitř nakonec ani Roma neutekla trendu velkých displejů. Analog je pryč a před řidičem se rozprostírá velký, zakřivený digitální přístrojový štít o velikosti 16 palců. Uprostřed tunelu rozdělujícího místo řidiče a spolujezdce najdete na výšku orientovaný 8,4palcový displej infotainmentu, zatímco i před spolujezdcem se umístěn menší širokoúhlý 8,8 palcový displej, přes který může pasažér ovládat rovněž hudbu, klimatizaci, navigaci a tradičně vidí i rychlost vozu či otáčky motoru.
Prvních aut se zájemci dočkají v létě příštího roku. Přesné cenovky zatím Ferrari nezveřejnilo, ale začínat se má u hranice 200.000 euro, tedy v přepočtu asi 5 milionů korun. Vůz bude k vidění na Autosalonu Ženeva 2020.