Včerejší představení modernizované Škody Octavia vzbudilo celkem silný rozruch. V oficiální tiskové zprávě nicméně chybělo několik důležitých informací, které máme nyní k dispozici.
Škodovka svému stěžejnímu modelu Octavia výrazně přepracovala příď, přičemž řešení veřejnost docela šokovalo. Čtyřoký výraz není z historického hlediska u automobilky ničím novým, jenom si vzpomeňte například na kupé 110 R, na tohle si ale budeme muset asi ještě chvíli zvykat. Změnila se i zadní část a novinky najdeme také uvnitř, to ale zdaleka není všechno.
Automobilka ve včerejší tiskové zprávě stroze informovala o nabídce motorů s výkony v rozmezí 63 až 135 kW, tedy alespoň pokud se bavíme o standardním provedení, protože verze RS a Scout si budou muset na modernizaci ještě počkat. Včera k večeru se nám však dostal do rukou materiál, který měl zůstat ještě nějakou dobu pod pokličkou. Vedle soupisu změn, které Škodovka přiznala, jsme našli také zmínku o novém motoru 1.5 TSI, který měl jako první dostat Volkswagenu Golf nové generace. Ten bude představen už v listopadu, Octavia však vstupí do prodeje nedlouho poté.
Agregát 1.5 TSI bude obecně dostupný ve verzích s 96 a 110 kilowatty, Škodovka však sáhla po té silnější. Nenahrazuje agregát 1.4 TSI o stejném výkonu (ten v nabídce nadále zůstává), vedle Millerova cyklu, nové generace přímého vstřikování a turbodmychadla s elektricky ovládanou geometrií přinese i systém vypínání válců (ACT), který Octavia dostane úplně poprvé. Nová „jedna-pětka“ bude nabízena v kombinaci se šestistupňovým manuálem i převodovkou DSG, jediným benzinovým agregátem kombinovatelným s pohonem 4x4 však i nadále zůstane 1.8 TSI (132 kW).
To ale stále není všechno. Podle našich informací se z nabídky odporoučel motor 2.0 TSI se 162 kilowatty, který byl základem pro verzi RS. Jeho místo zaujme verze se 169 kW, dosud dostupná v RS230. Úplnou novinkou je pak nový vrchol v podobě čtyřválce 2.0 TSI se 180 kilowatty, který v současnosti nenajdete ani u Superbu nebo Kodiaqu. Je velmi pravděpodobné, že je vyzkoušíme pouze v „eresech“. To ostatně potvrzují i dřívější informace o příchodu nové vrcholné varianty RS245.