Škoda Octavia první generace je v Polsku o 20 % levnější, v Maďarsku stojí dokonce o 26 % méně než u nás. V Rakousku byste si připlatili 11 %

Škoda Octavia první generace je v Polsku o 20 % levnější, v Maďarsku stojí dokonce o 26 % méně než u nás. V Rakousku byste si připlatili 11 %

Škoda Octavia třetí generace je levnější zhruba o 20 % v Polsku nebo Maďarsku. Naopak v Německu stojí prakticky stejně a v Rakousku za ní zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu

Škoda Octavia třetí generace je levnější zhruba o 20 % v Polsku nebo Maďarsku. Naopak v Německu stojí prakticky stejně a v Rakousku za ní zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu

Ford Focus druhé generace vyjde v Polsku o 14 % levněji než u nás, v Ma%darsku je pak cena nižší o 18 %. Ušetříte ale i výletem do Německa. Naopak na Slovensku stojí prakticky stejně a v Rakousku zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu

Ford Focus druhé generace vyjde v Polsku o 14 % levněji než u nás, v Ma%darsku je pak cena nižší o 18 %. Ušetříte ale i výletem do Německa. Naopak na Slovensku stojí prakticky stejně a v Rakousku zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu

Aktuální Ford Focus pořídíte ze sledovaných států levněji pouze v Polsku, kde stojí o 17 % méně

Aktuální Ford Focus pořídíte ze sledovaných států levněji pouze v Polsku, kde stojí o 17 % méně

Pro Hyundai i30 první generace se vyplatí vyrazit do Maďarska, kde je jeho cena o 15 % nižší než u nás

Pro Hyundai i30 první generace se vyplatí vyrazit do Maďarska, kde je jeho cena o 15 % nižší než u nás

Aktuální i30 naopak pořídíte nejlevněji na Slovensku, kde je jeho cena nižší o 15 % než v České republice

Aktuální i30 naopak pořídíte nejlevněji na Slovensku, kde je jeho cena nižší o 15 % než v České republice

Golf páté generace vyjde na nejzajímavější peníze v Maďarsku, kde v průměru zaplatíte o 28 % méně než v české republice

Golf páté generace vyjde na nejzajímavější peníze v Maďarsku, kde v průměru zaplatíte o 28 % méně než v české republice

Současné sedmé vydání VW Golf pořídíte levněji pouze v Poslku, ale rozdíl oproti českému trhu jsou jen čtyři procenta

Současné sedmé vydání VW Golf pořídíte levněji pouze v Poslku, ale rozdíl oproti českému trhu jsou jen čtyři procenta

A zde ještě kompletní tabulka sledovaných ojetin

A zde ještě kompletní tabulka sledovaných ojetin

Škoda Octavia třetí generace je levnější zhruba o 20 % v Polsku nebo Maďarsku. Naopak v Německu stojí prakticky stejně a v Rakousku za ní zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu
Ford Focus druhé generace vyjde v Polsku o 14 % levněji než u nás, v Ma%darsku je pak cena nižší o 18 %. Ušetříte ale i výletem do Německa. Naopak na Slovensku stojí prakticky stejně a v Rakousku zaplatíte o dvacet procent více než na tuzemském trhu
Aktuální Ford Focus pořídíte ze sledovaných států levněji pouze v Polsku, kde stojí o 17 % méně
Pro Hyundai i30 první generace se vyplatí vyrazit do Maďarska, kde je jeho cena o 15 % nižší než u nás
9
Fotogalerie

Za koupí ojetiny se vyplatí vyjet za hranice. Kde ušetříte nejvíce?

Nejnovější průzkum ukázal, jak se v průměru liší ceny nejžádanějších ojetin v závislosti na různých zemích. Kam se vyplatí vyrazit pro ojetý automobil?

Pokud je u vás při koupi ojetiny nejdůležitějším kritériem cena, pak byste měli zvážit její nákup v zahraničí. Možná vás okamžitě napadne Německo, kam se pro zánovní vozy už roky vydává řada Čechů, ale podle studie můžete nejvíce ušetřit v zemích jako je Polsko nebo Maďarsko.

Rozsáhlou studii vypracovala společnost Audatex Systems, která porovnala osm oblíbených modelů, a to ve dvou různých stářích a s různými pohonnými jednotkami. Pro srovnání tak byla použita vozidla stáří 3 a 12 let, u modelu Hyundai i30 to pak bylo 3 a 8 let.

U našich slovenských kolegů například o moc výhodněji nepořídíme tříletý Volkswagen Golf nebo Hyundai i30, kde je rozdíl ceny do 5 %. V Německu je dokonce Golf dražší o 13 %, naopak takový Focus zde může být až o 6 % levnější než u nás.

ojet_skoda_octavia_i.jpgojet_skoda_octavai_III.jpgojet_ford_Focus_II.jpg
Kde ušetříte na nákupu ojetiny nejvíce? A kam naopak raději nejezdit?

O poznání radostnější je situace na polském a maďarském trhu, kde u dvanáctileté Škody Octavia 1.9 TDI můžete ušetřit až 20 % oproti její ceně u nás. Podobné rozdíly se týkají i vozů jako je Ford Focus nebo Volkswagen Golf. Kde se však nákup z hlediska ceny vyloženě nevyplatí, je sousední Rakousko. Zde vás může tříletá ojetina přijít až o pětinu dráž než u nás.

Víc už vám v každém případě napoví přiložená tabulka, kde jsou všechny modely a jejich cenové rozdíly podrobně rozebrané. Je ale důležité mít na paměti, že nízká pořizovací cena nemusí být vždy výhrou. Klíčový je samozřejmě stav vozidla a jeho pravidelný servis. Zároveň je k ceně nutné připočíst i náklady na dopravu vozidla a častokrát i místní poplatky a daně.

ojet_ford_focus_III.jpgojet_hyundai_i30.jpgojet_hyundai_i30_II.jpgojet_vw_golf_pět.jpgojet_vw_golf_sedm.jpgaudatex.jpg

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud