Ferrari vytvořilo speciální model přesně podle přání zákazníka. Ten prokázal mimořádný cit pro detail, když dokázal supersport s motorem uprostřed ozvláštnit prvky z GT Roma.
Ferrari nabízí klientům široké možnosti personalizace v oblasti barev, materiálů, či různých doplňkových paketů pro exteriér. Jednou za rok si ale udělá radost a pustí se do daleko komplexnějšího projektu. V roce 2020 veřejnost ohromilo unikátní Ferrari Omologata a o rok později následovalo BR20. Letos Ferrari splnilo další individuální přání dlouholetého klienta.
Vůz nazvaný SP48 Unica je postaven na osmiválcovém F8 Tributo, ačkoliv na první pohled to vůbec není poznat. Karoserie je zcela nově navržená přesně podle představ budoucího majitele, který nejen že byl přítomen při vývoji, ale měl slovo v každé části vývojové fáze.
Docela dobře je na voze patrná inspirace modelem Roma. Podobu můžeme vidět na předních i zadních světlech, která jsou zcela odlišná od původní F8 Tributo. Původní nárazník se dvěma velkými otvory nahradil jednolitý celek se spoustou malých výřezů.
Z boku zaujmou speciální kola s pěti dvojitými paprsky a zadní „C“ sloupek těsně obepínající boční okna. Normálně zde ještě bývá jedno malé okénko. Jednolitost celku podporuje přesunutí bočního nasávacího tvoru níže, aby nerušily čisté křivky zadních blatníků. Elegantním kontrastem jsou prahy v černé barvě.
První věc, kterou si všimneme na zádi je chybějící okno, které nahrazuje kamera ve výklenku na střeše. Zadní spoiler je rozdělen na dva minimalistické kusy. Ty doplňuje nepřerušovaný pruh světel. Také nárazník je zcela nový a jediným společným prvkem s F8 Tributo jsou koncovky výfuku.
Automobilka nezmínila žádné úpravy na pohonné jednotce, takže SP48 Unica má pravděpodobně známý vidlicový osmiválec 3,9 litru s výkonem 710 koní a točivým momentem 770 Nm. Z klidu pokoří hranici 100 km/h za 2,9 sekundy a za 7,8 sekundy tam máte dvakrát tolik. Maximální rychlost činí 340 km/h.
Změny uvnitř probíhaly v rámci standardního personalizačního programu. Černě čalouněnou palubní desku doplňuje červené prošívání a stejnou kombinaci nesou i semišová sedadla se zajímavě zpracovanými středy, kde skrz hrubou černou texturu prosvítá červený podklad. Na palubní desce rovněž nelze přehlédnout plaketu „SP48 Unica“.