V Renaultu přišli s novou verzí Espace pro rok 2017. V jeho nejsilnějším provedení dostává tento vůz velmi zajímavý a silný motor.
Renault Espace. Velmi oblíbené MPV, které se na francouzském trhu dříve nabízelo s benzínovým motorem o objemu 1.6. Ten je však pryč a na místo něho přichází silnější verze 1.8. A že je to dobře? To možná naznačuje fakt, že tato pohonná jednotka pochází původně ze sportovní Alpiny A110.
Zatímco u sporťáku je motor o výkonu 252 koní a točivým momentem 320 Newtonmetrů, Renault ho zredukoval na civilizovanějších 225 koňských sil a 300 Nm. I tak je ale tato verze o 25 koní a 40 Nm před starším modelem. Z 0-100 Km/h se Espace dostane za velmi slušných 7,6 sekundy a z 80 na 120 Km/h v šestém rychlostním stupni dokonce za 5,6 sekund.
Je také potřeba dodat, že toto není zcela nový motor. Je to předělaná verze zmíněného motoru TCe 200, na kterém společně pracoval Renault a Renault Sport. Ti přepracovali hlavně sání vzduchu. Podle francouzského výrobce automobilů tato pohonná jednotka dodá vozu na váze o méně než 5 kilogramů a bude spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, přizpůsobenou pro vyšší výkon.
S tím ale přicházejí i starosti, například v podobě vyšší spotřeby. Uvádí se zvýšení o jednu desetinu oproti motoru 1.6.
Renault tvrdí, že největším rozdílem mezi Espacem a Alpinou je to, že jejich MPV využívá turbodmychadla hlavně ke zvýšení točivého momentu, kdežto u sportovního vozu jde hlavně o výkon.
Je pravděpodobné, že přepracovaný motor TCe 225 nahradí předchozí verzi i v jiných modelech, například u Talismanu a Méganu. Otázkou zůstává, zda by se nenabízela varianta pro Mégane RS. Uvidíme.
Prohlédněte si fotogalerii jemně zmodernizovaného Renaultu Espace: