Britská firma Electrogenic už má v portfoliu řadu klasických vozů, jež konvertovala na elektrický pohon – VW Brouk, Rolls-Royce Silver Shadow, Porsche 356 nebo i Jaguar E-Type. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Britská firma Electrogenic už má v portfoliu řadu klasických vozů, jež konvertovala na elektrický pohon – VW Brouk, Rolls-Royce Silver Shadow, Porsche 356 nebo i Jaguar E-Type. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Electrogenic nabízí různé specifikace ústrojí, včetně výkonnější nabíječky nebo větší baterie pro dojezd přes 320 km. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Electrogenic nabízí různé specifikace ústrojí, včetně výkonnější nabíječky nebo větší baterie pro dojezd přes 320 km. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Tiché elektrické ústrojí vcelku sedí k pohodlné nátuře klasického DS. Na místě tedy firma přirozeně nechala i typické hydro-pneumatické odpružení vozu... | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Tiché elektrické ústrojí vcelku sedí k pohodlné nátuře klasického DS. Na místě tedy firma přirozeně nechala i typické hydro-pneumatické odpružení vozu... | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

...s přechodem na elektrické ústrojí byl však systém modernizován novým a rovněž tišeji pracujícím elektrickým čerpadlem. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

...s přechodem na elektrické ústrojí byl však systém modernizován novým a rovněž tišeji pracujícím elektrickým čerpadlem. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Zvenku nechává Electrogenic všechno původní, tedy až na samozřejmou absenci výfukové koncovky a nějaké to nové logo na zádi. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

Zvenku nechává Electrogenic všechno původní, tedy až na samozřejmou absenci výfukové koncovky a nějaké to nové logo na zádi. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

S kabelem zastrčeným do zásuvky v původním místě hrdla palivové nádrže už však kolemjdoucím dojde, že tohle DS na benzin nejezdí. Cenovku této individuální přestavby firma bohužel nezveřejnila. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

S kabelem zastrčeným do zásuvky v původním místě hrdla palivové nádrže už však kolemjdoucím dojde, že tohle DS na benzin nejezdí. Cenovku této individuální přestavby firma bohužel nezveřejnila. | Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic

| Citroën DS Electrogenic | Zdroj: Electrogenic

Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic
Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic
Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic
Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. | Citroën DS Electrogenic Zdroj: Electrogenic
17
Fotogalerie

Další klasika dostala elektromotor. K pohodlnému Citroënu DS to ovšem sedí

Na vlně elektrifikovaných klasik teď přijíždí i stylový a pohodlný Francouz.

Britská firma Electrogenic už má v portfoliu řadu klasických vozů, jež konvertovala na elektrický pohon – VW Brouk, Rolls-Royce Silver Shadow, Porsche 356 nebo i Jaguar E-Type. Stále větší popularitu těchto přestaveb nyní utvrzuje i projektem Citroënu DS, který rovněž zahodil svůj spalovací motor.

Exemplář DS z roku 1971 už tedy jezdí čistě na elektřinu. Přesněji využívá elektromotor Hyper9 značky NetGain Motors, který zajišťuje výkon 122 koní (90 kW) a točivý moment 235 N.m. Na přední kola míří síla skrze původní manuální převodovku. Na místě palivové nádrže je pak bateriový modul o kapacitě 48,5 kWh.

Elektrické DS má díky tomu ujet na jedno nabití zhruba 193 km. Nabíječkou o výkonu 29 kW je poté nabito za asi dvě hodiny. Zde však stejně jako u motoru záleží na preferencích samotného zákazníka. Electrogenic nabízí různé specifikace ústrojí, včetně výkonnější nabíječky nebo větší baterie pro dojezd přes 320 km.

Tiché elektrické ústrojí vcelku sedí k pohodlné nátuře klasického DS. Na místě tedy firma přirozeně nechala i typické hydro-pneumatické odpružení vozu, s přechodem na elektrické ústrojí byl však systém modernizován novým a rovněž tišeji pracujícím elektrickým čerpadlem.

Zvenku nechává Electrogenic všechno původní, tedy až na samozřejmou absenci výfukové koncovky a nějaké to nové logo na zádi. S kabelem zastrčeným do zásuvky v původním místě hrdla palivové nádrže už však kolemjdoucím dojde, že tohle DS na benzin nejezdí. Cenovku této individuální přestavby firma bohužel nezveřejnila.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud