Ladičská společnost DP Motorsports přestavěla Porsche 911 modelu 1973 s využitím nejmodernějších technologií současnosti.
Kapitoly článku:
Zatímco většina ladičských projektů, které vám pravidelně představujeme, sestává v podstatě jen z několika spoilerů a tvrdších pružin, toto je zcela jiná káva. Německá firma DP Motorsports si totiž vzala do parády Porsche 911 z roku 1973 a přestavěla jej k nepoznání.
Porsche 911 (1973) po důkladné přestavbě u DP Motorsports
Nejdůležitější modifikací je sada nových karosářských dílů vyrobených takřka výhradně z uhlíkových kompozitů. Patří do ní střecha, nárazníky, kapota, dveře, všechny blatníky a zadní přítlačné křídlo. Snaha o maximální redukci hmotnosti pokračuje také „očesáním“ interiéru a instalací oken z plexiskla, odlehčeny jsou dokonce i kryty předních i zadních svítilen.
Útroby vozu se vyznačují instalací palubní desky a skořepinových sedadel z uhlíkových kompozitů, sedadla i deska jsou navíc částečně čalouněny Alcantarou. O bezpečnost posádky se stará certifikovaná ochranná klec. Autorům této stavby se podařilo snížit pohotovostí hmotnost na pouhých 870 kg.
A nyní k motoru. O pohon tohoto vozu se stará plochý šestiválec s objemem 3,6 l opatřený párem karburátorů (!) se závodními filtry. Dosahuje nejvyššího výkonu 310 koní (228 kW) a navazuje na něj manuálně řazená převodovka G-50, resp. samosvorný diferenciál, výkonná brzdová soustava byla adaptována z modelu Porsche 964.
O potřebný kontakt s vozovkou ve vysokých rychlostech se stará nový podvozek s vinutými pružinami a stavitelnými příčnými stabilizátory a sada patnáctipalcových ráfků Fuchs klasického vzhledu. Zdá se vám to na takto výkonný vůz málo? Pak tedy dodejme, že vpředu obouvají pneumatiky o rozměru 225/50 R15 a vzadu dokonce 345/35 R15…