Dojezd až 643 kilometrů a výkon okolo čtyř set koní. Hlavně ale hromada moderních technologií a spousta displejů.
Největší veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas je ze zjevných důvodů také místem premiér některých automobilů. Svou novinku tak představuje i domácí Chrysler, který si připravil koncept elektromobilu Airflow. Tohle jméno není u americké značky nic nového, nosil ho již sličný vůz z 30. let s aerodynamickou karoserií.
Jak asi čekáte, novinka stojí na platformě STLA (Stella) skupiny Stellantis, konkrétně na verzi STLA Medium pro vozy střední třídy. Oficiálně toho zatím moc potvrzeného není, protože Chrysler uvádí pouze teoretický dojezd na jedno nabitý 563 až 643 kilometrů. K pohonu pak mají sloužit dva elektrické moduly, každý o výkonu 150 kW (204 koní).
Automobilka ale zmínila i možný příchod ostré varianty. Více technických detailů zatím neznáme, ale jak je dnes standardem, o výbavě a konektivitě bychom mohli napsat ještě deset odstavců. Tak třeba systém STLA Brain, tedy nový centrální mozek pro naše displeje od skupiny Stellantis a technologie STLA SmartCockpit.
S těmito technologiemi si bude moct každý pasažér připojit své zařízení na svůj displej a používat ho k zábavě, ale třeba i k objednání jídla. Každý displej má také svou kameru, takže si každý cestující může vyřídit videohovor. Díky partnerství s BMW nabídne Airflow také 3. level autonomní jízdy. To jsou ty nejdůležitější prvky.
Airflow je crossover, který se ukázal v bílé barvě Arctic White s kontrastními modrými doplňky, černou střechou a 22palcovými koly. Má také řadu světelných panelů, které třeba při nabíjení pulzují. Uvnitř najdete čtyři pohodlná křesla a zcela rovnou podlahu, na které nepřekáží ani středový tunel.
První novodobý elektromobil značky Chrysler dorazí na trh v roce 2025. Zanedlouho by nás mělo čekat ještě několik dalších premiér, protože od roku 2028 chce Chrysler prodávat už jen elektromobily.
Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.
Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.
Chrysler 300 • Chrysler Voyager