Jde o předvídatelné zklamání, ale tato steroidy napíchaná Alpine A110 vznikla pouze jako designový koncept. Svou ledvinu tedy neprodávejte. Nic vám ale nebrání se rozplývat nad samotnou myšlenkou... | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Jde o předvídatelné zklamání, ale tato steroidy napíchaná Alpine A110 vznikla pouze jako designový koncept. Svou ledvinu tedy neprodávejte. Nic vám ale nebrání se rozplývat nad samotnou myšlenkou... | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

...a výsledným přerodem subtilního sporťáku na stylový horský povoz. K překvapení stojí za výtvorem opravdu sama automobilka. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

...a výsledným přerodem subtilního sporťáku na stylový horský povoz. K překvapení stojí za výtvorem opravdu sama automobilka. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Koncept A110 SportsX vznikl pro Mezinárodní automobilový festival v Paříži (FAI) a podle týmu designérů a inženýrů Alpine se inspiruje  originální rallye variantou A110 , která v roce 1973 triumfovala na Rallye Monte Carlo. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Koncept A110 SportsX vznikl pro Mezinárodní automobilový festival v Paříži (FAI) a podle týmu designérů a inženýrů Alpine se inspiruje originální rallye variantou A110, která v roce 1973 triumfovala na Rallye Monte Carlo. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Tedy až na to, že tehdejší posádka neměla na zadním okně držák na lyže. Ono klouzání na sněhu však stále sedí. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Tedy až na to, že tehdejší posádka neměla na zadním okně držák na lyže. Ono klouzání na sněhu však stále sedí. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Jak je patrné, A110 SportsX sedí na zvýšeném podvozku, čímž dostala 60 mm světlé výšky k dobru, a pořádně svalnatý dojem budí i rozšířené blatníky o rovných 80 mm společně s širším rozchodem kol. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Jak je patrné, A110 SportsX sedí na zvýšeném podvozku, čímž dostala 60 mm světlé výšky k dobru, a pořádně svalnatý dojem budí i rozšířené blatníky o rovných 80 mm společně s širším rozchodem kol. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

V rámci bodykitu byl pozměněn i přední nárazník. Základem konceptu je nejlehčí verze A110 Pure, jejíž hmotnost čítá pouhých 1098 kg. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

V rámci bodykitu byl pozměněn i přední nárazník. Základem konceptu je nejlehčí verze A110 Pure, jejíž hmotnost čítá pouhých 1098 kg. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Rozsáhlejší úpravu ve formě pohonu všech kol ale nečekejte. SportsX je stále zadokolkou, přičemž ani pohonné ústrojí inženýři Alpine nijak neupravili. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Rozsáhlejší úpravu ve formě pohonu všech kol ale nečekejte. SportsX je stále zadokolkou, přičemž ani pohonné ústrojí inženýři Alpine nijak neupravili. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Uprostřed tak najdete známý 1,8litrový, turbem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 252 koní (185 kW) a točivém momentu 320 N.m, se kterým pracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Uprostřed tak najdete známý 1,8litrový, turbem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 252 koní (185 kW) a točivém momentu 320 N.m, se kterým pracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Na stánku FAI bude koncept A110 SportsX především doplňkem k dalším konceptům a modelům Alpine. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Na stánku FAI bude koncept A110 SportsX především doplňkem k dalším konceptům a modelům Alpine. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Kromě klasických vozů nebo poslední  A110S  zde značka ukáže i závodní prototyp A210 z roku 1966 nebo koncept  Vision Gran Turismo  z roku 2015. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Kromě klasických vozů nebo poslední A110S zde značka ukáže i závodní prototyp A210 z roku 1966 nebo koncept Vision Gran Turismo z roku 2015. | Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine

Koncept Alpine A110 SportsX | Zdroj: Alpine

...a výsledným přerodem subtilního sporťáku na stylový horský povoz. K překvapení stojí za výtvorem opravdu sama automobilka. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine
Koncept A110 SportsX vznikl pro Mezinárodní automobilový festival v Paříži (FAI) a podle týmu designérů a inženýrů Alpine se inspiruje  originální rallye variantou A110 , která v roce 1973 triumfovala na Rallye Monte Carlo. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine
Tedy až na to, že tehdejší posádka neměla na zadním okně držák na lyže. Ono klouzání na sněhu však stále sedí. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine
Jak je patrné, A110 SportsX sedí na zvýšeném podvozku, čímž dostala 60 mm světlé výšky k dobru, a pořádně svalnatý dojem budí i rozšířené blatníky o rovných 80 mm společně s širším rozchodem kol. | Koncept Alpine A110 SportsX Zdroj: Alpine
11
Fotogalerie

S Alpine A110 na pořádnou lyžovačku? Koncept SportsX je ideálem na zimní dovolenou

Alpine má bohužel jasno: „Tento unikátní model není určen k prodeji.“

Jde o předvídatelné zklamání, ale tato steroidy napíchaná Alpine A110 vznikla pouze jako designový koncept. Svou ledvinu tedy neprodávejte. Nic vám ale nebrání se rozplývat nad samotnou myšlenkou a výsledným přerodem subtilního sporťáku na stylový horský povoz. K překvapení stojí za výtvorem opravdu sama automobilka.

Koncept A110 SportsX vznikl pro Mezinárodní automobilový festival v Paříži (FAI) a podle týmu designérů a inženýrů Alpine se inspiruje originální rallye variantou A110, která v roce 1973 triumfovala na Rallye Monte Carlo. Tedy až na to, že tehdejší posádka neměla na zadním okně držák na lyže. Ono klouzání na sněhu však stále sedí.

Jak je patrné, A110 SportsX sedí na zvýšeném podvozku, čímž dostala 60 mm světlé výšky k dobru, a pořádně svalnatý dojem budí i rozšířené blatníky o rovných 80 mm společně s širším rozchodem kol. V rámci bodykitu byl pozměněn i přední nárazník. Základem konceptu je nejlehčí verze A110 Pure, jejíž hmotnost čítá pouhých 1098 kg.

Rozsáhlejší úpravu ve formě pohonu všech kol ale nečekejte. SportsX je stále zadokolkou, přičemž ani pohonné ústrojí inženýři Alpine nijak neupravili. Uprostřed tak najdete známý 1,8litrový, turbem přeplňovaný čtyřválec o výkonu 252 koní (185 kW) a točivém momentu 320 N.m, se kterým pracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Na stánku FAI bude koncept A110 SportsX především doplňkem k dalším konceptům a modelům Alpine. Kromě klasických vozů nebo poslední A110S zde značka ukáže i závodní prototyp A210 z roku 1966 nebo koncept Vision Gran Turismo z roku 2015.

Alpine

Značka Alpine vznikla v roce 1955 rukou Jeana Rédélé, syna francouzského dealera automobilky Renault. První vůz, model A106, byl představen téhož roku a během šesti let výroby údajně vzniklo 251 kusů.

Značka slavila úspěchy především v motorsportu, v roce 1996 však zanikla. Podařilo se ji oživit až v roce 2012 konceptem A110-50. Produkční model A110 platí za jeden z nejřidičtějších sportovních vozů druhé dekády jednadvacátého století.

Alpine A110

Doporučujeme

Články odjinud