Překvapivě, Ford není jedinou automobilkou, která vám použití alternativního paliva z odpadních olejů bez problému doporučí.
Schopnost naftových motorů spalovat i oleje dříve použité v kuchyni k vaření není žádnou novinkou. Ostatně paliva vytvořená takzvanou hydrogenací rostlinných olejů (HVO) jsou už stále známější alternativou k použití klasické motorové nafty. A toto využití již nepotřebných kuchyňských olejů i živočišných tuků nyní Ford dokonce schvaluje pro motor v posledním Transitu.
Přesněji pak mluvíme o naftovém motoru 2.0 EcoBlue, u kterého Ford oznamuje možné využití paliva HVO, jelikož ke spalování této alternativy byla jednotka od začátku testována. Spalováním HVO uvádí Ford až o 90 % nižší produkci skleníkových plynů a rovněž redukci ve tvorbě oxidů dusíku (NOx) ve srovnání s klasickou naftou.
Obě paliva je přitom možné mixovat v nádrži a svým složením má rovněž HVO zajistit naftovému motoru snazší startování při nízkých teplotách. V Evropě už řada společností sbírá použité rostlinné oleje z restaurací a domácností pro další využití v produkci biopaliv. Nabídka HVO je však zatím na vybraných čerpacích stanicích, popularitě se těší především ve Skandinávii a Baltských zemích.
Největší využití je k vidění u větších dopravních/logistických společností, které se snaží pozitivně snížit svůj dopad na životní prostředí. Ford ovšem není první velkou automobilkou, jež začala využití HVO oficiálně doporučovat. Už před lety udělil souhlas k používání HVO u některých svých motorů v nákladních vozidlech také Mercedes-Benz.