Do garáže upravených vozů teď hlavě katolické církve přijíždí i vodíková Toyota.
Zatímco od italského Lamborghini dostal papež František exkluzivní Huracán, od Japonců nyní dostal zbrusu nový papamobil. Garáž speciálních přehlídkových vozů tak po nedávném přírůstku ve formě Dacie Duster doplňuje i upravená vodíková Toyota Mirai.
Za přestavbou Miraie přitom stojí samotná Toyota, která již vyrobila dva kusy papamobilu. Jeden exemplář byl využit minulý rok na podzim při papežově návštěvě Japonska, přičemž nyní byl Františkovi další kus darován katolickou biskupskou konferencí Japonska přímo u něj doma ve Vatikánu.
Podobně jako u dalších papamobilů je i Toyota rozsáhle upravena. Na délku měří 5,1 metru a na výšku 2,7 metru. Kabina je za B sloupkem otevřená a doplněna o osvětlenou konstrukci s vyvýšeným sedadlem a rovněž madlem, aby mohl papež pohodlně sedět či stát a být dobře viděn publikem.
Ačkoliv Toyota již pracuje na nástupci vodíkového Miraie, papamobil je stále postaven na dosavadní generaci modelu, jehož pohonné ústrojí zajišťuje výkon 114 kW (155 koní) a maximálně nabídne dojezd okolo 500 km. A kdyby to chtěl papež pořádně rozjet, něco ze sériové maximální rychlosti 178 km/h papamobilu bez střechy určitě ještě zbylo.
S papežovým zájmem o globální témata ekologie a udržitelnosti je tak Mirai v současnosti nejekologičtějším vozidlem v jeho garáži. V minulost hleděl na dopad svých vozů i předchůdce papež Benedikt XVI., který používal mimo jiné elektrický Renault Kangoo Maxi Z.E.