Hyundai i20 N se nám oficiálně představil včera. Sportovní verze městského hatchbacku se setkala s velmi pozitivními ohlasy a bude tak zajímavé sledovat, jak si povede na trhu. Rozhodně to totiž nebude mít snadné, segment malých ostrých hatchbacků totiž nabízí spoustu dalších variant, které se rozhodně nedají lacino. Zdroj: Hyundai

Hyundai i20 N se nám oficiálně představil včera. Sportovní verze městského hatchbacku se setkala s velmi pozitivními ohlasy a bude tak zajímavé sledovat, jak si povede na trhu. Rozhodně to totiž nebude mít snadné, segment malých ostrých hatchbacků totiž nabízí spoustu dalších variant, které se rozhodně nedají lacino. | Zdroj: Hyundai

Vzhledem k tomu, že Hyundai již zveřejnil technické údaje, můžeme si ho na papíře porovnat s konkurencí. Jedním z hlavních kandidátů je  Volkswagen Polo GTI . Ten se v loňském roce přestal prodávat s manuální převodovkou a dlouhou dobu byl k objednání pouze s převodovkou DSG. Aktuálně se na stránkách značky už dopracujete pouze ke skladovým zásobám vozu. Zdroj: Hyundai

Vzhledem k tomu, že Hyundai již zveřejnil technické údaje, můžeme si ho na papíře porovnat s konkurencí. Jedním z hlavních kandidátů je Volkswagen Polo GTI. Ten se v loňském roce přestal prodávat s manuální převodovkou a dlouhou dobu byl k objednání pouze s převodovkou DSG. Aktuálně se na stránkách značky už dopracujete pouze ke skladovým zásobám vozu. | Zdroj: Hyundai

Dalším konkurentem je bezpochyby opěvovaný  Ford Fiesta ST , který se i s tříválcovým motorem dokázal probojovat mezi žádané sportovní automobily. Jedním z neduhů fiesty však může být, že se nabízí jen s jedním párem dveří. Stejně jako Hyundai má pak i Ford aktivní zadní diferenciál za příplatek. Zdroj: Hyundai

Dalším konkurentem je bezpochyby opěvovaný Ford Fiesta ST, který se i s tříválcovým motorem dokázal probojovat mezi žádané sportovní automobily. Jedním z neduhů fiesty však může být, že se nabízí jen s jedním párem dveří. Stejně jako Hyundai má pak i Ford aktivní zadní diferenciál za příplatek. | Zdroj: Hyundai

Pro i20 N to ale není vše. Ke konkurentům můžete řadit například i  Suzuki Swift Sport . To se aktuálně přezbrojuje na hybirdní motorizaci, která by však měla být stejné výkonové hodnoty. Data z tabulky tak pocházejí ještě z čistě spalovacího motoru, který jsme v loňském roce otestovali. Zdroj: Hyundai

Pro i20 N to ale není vše. Ke konkurentům můžete řadit například i Suzuki Swift Sport. To se aktuálně přezbrojuje na hybirdní motorizaci, která by však měla být stejné výkonové hodnoty. Data z tabulky tak pocházejí ještě z čistě spalovacího motoru, který jsme v loňském roce otestovali. | Zdroj: Hyundai

V neposlední řadě je tu ještě Mini Cooper S. Ostrá varianta klasického Mini One je tu jediným zástupcem prémiového segmentu. Tomu ostatně odpovídá i cena, která atakuje hranici sedmi set tisíc korun. Zbylá konkurence se přitom pohybuje okolo půl milionu. Zdroj: Hyundai

V neposlední řadě je tu ještě Mini Cooper S. Ostrá varianta klasického Mini One je tu jediným zástupcem prémiového segmentu. Tomu ostatně odpovídá i cena, která atakuje hranici sedmi set tisíc korun. Zbylá konkurence se přitom pohybuje okolo půl milionu. | Zdroj: Hyundai

Na více informací o Hyundai i20 N si ještě počkáme. Nejdůležitějším údajem však bude cena. Cenová politika Hyundaie jde na ruku obyčejným zákazníkům i v rámci sportovních modelů. Zdroj: Hyundai

Na více informací o Hyundai i20 N si ještě počkáme. Nejdůležitějším údajem však bude cena. Cenová politika Hyundaie jde na ruku obyčejným zákazníkům i v rámci sportovních modelů. | Zdroj: Hyundai

Zatímco tedy dynamické paramtery vypadají srovnatelně, cenou může Korejec vytáhnout z rukávu eso. Vše se ale dozvíme až později. Na trh má Hyundai i20 N dorazit na jaře. Foto: Ondřej Kroutil

Zatímco tedy dynamické paramtery vypadají srovnatelně, cenou může Korejec vytáhnout z rukávu eso. Vše se ale dozvíme až později. Na trh má Hyundai i20 N dorazit na jaře. | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou Foto: Ondřej Kroutil

Minitest VW Polo GTI 2019 s manuální převodovkou | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST Foto: Ondřej Kroutil

Minitest Ford Fiesta ST | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Suzuki Swift Sport Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Suzuki Swift Sport | Foto: Ondřej Kroutil

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

| TEST Suzuki Swift Sport

Vzhledem k tomu, že Hyundai již zveřejnil technické údaje, můžeme si ho na papíře porovnat s konkurencí. Jedním z hlavních kandidátů je  Volkswagen Polo GTI . Ten se v loňském roce přestal prodávat s manuální převodovkou a dlouhou dobu byl k objednání pouze s převodovkou DSG. Aktuálně se na stránkách značky už dopracujete pouze ke skladovým zásobám vozu. Zdroj: Hyundai
Dalším konkurentem je bezpochyby opěvovaný  Ford Fiesta ST , který se i s tříválcovým motorem dokázal probojovat mezi žádané sportovní automobily. Jedním z neduhů fiesty však může být, že se nabízí jen s jedním párem dveří. Stejně jako Hyundai má pak i Ford aktivní zadní diferenciál za příplatek. Zdroj: Hyundai
Pro i20 N to ale není vše. Ke konkurentům můžete řadit například i  Suzuki Swift Sport . To se aktuálně přezbrojuje na hybirdní motorizaci, která by však měla být stejné výkonové hodnoty. Data z tabulky tak pocházejí ještě z čistě spalovacího motoru, který jsme v loňském roce otestovali. Zdroj: Hyundai
V neposlední řadě je tu ještě Mini Cooper S. Ostrá varianta klasického Mini One je tu jediným zástupcem prémiového segmentu. Tomu ostatně odpovídá i cena, která atakuje hranici sedmi set tisíc korun. Zbylá konkurence se přitom pohybuje okolo půl milionu. Zdroj: Hyundai
22
Fotogalerie

Nový Hyundai i20 N proti všem: Srovnali jsme nováčka se zavedenou konkurencí

Mezi ostrými hatchbacky panuje velká rivalita. Ani nový Hyundai tak nebude mít na růžích ustláno.

Hyundai i20 N se oficiálně představil včera. Sportovní verze městského hatchbacku se setkala s velmi pozitivními ohlasy a bude tak zajímavé sledovat, jak si povede na trhu. Rozhodně to totiž nebude mít snadné, segment malých ostrých hatchbacků totiž nabízí spoustu dalších alternantiv, které se rozhodně nedají lacino.

Vzhledem k tomu, že Hyundai již zveřejnil technické údaje, můžeme model i20 N aspoň na papíře porovnat s konkurencí. Jedním z hlavních kandidátů je Volkswagen Polo GTI. Ten se v loňském roce přestal prodávat s manuální převodovkou a dlouhou dobu byl k objednání pouze s převodovkou DSG. Aktuálně se na stránkách značky dopracujete pouze ke skladovým zásobám vozu, rozhodně to ale nebalí. Časem totiž ještě posílí ze 147 na 152 kW.

Hyundai i20 N: Srovnání s konkurencí
Model Hyundai i20 N Ford Fiesta ST VW Polo GTI
Motor R4 R3 R4
Objem 1591 1497 1984
Výkon [kW/ot.min] 150/5500-6000 147/6000 147/-
T. moment [N.m/ot.min] 275/1750-4500 290/1600-4000 320/1500-4350
Převodovka 6M 6M DSG
Max. rychlost [km/h] 230 230 240
Zrychlení [s] 6,7 6,5 6,7
Hmotnost [kg] 1190 1262 1325
Délka [mm] 4075 4068 4185
Šířka [mm] 1750 1735 1751
Výška [mm] 1440 1469 1438
Rozvor [mm] 2580 2493 2549
Počet dveří 5 3 5
Samosvorný diferenciál Za příplatek Za příplatek XDS

Dalším konkurentem je bezpochyby opěvovaný Ford Fiesta ST, který se i s tříválcovým motorem dokázal probojovat mezi žádané sportovní automobily. Stejně jako Hyundai má i Ford aktivní diferenciál za příplatek.

Pro i20 N to ale není vše. Ke konkurentům můžete řadit například i Suzuki Swift Sport. To aktuálně přezbrojuje na hybridní motorizaci, která by však měla být stejně výkonná jako doposud. Data z tabulky tak pocházejí ještě z čistě spalovacího motoru, který jsme v loňském roce otestovali.

V neposlední řadě je tu ještě Mini Cooper S. Ostrá varianta klasického Mini je tu jediným zástupcem prémiového segmentu. Tomu ostatně odpovídá i cena, která atakuje hranici sedmi set tisíc korun. Zbylá konkurence se přitom pohybuje okolo půl milionu.

Na více informací o Hyundai i20 N si ještě počkáme. Nejdůležitějším údajem však bude cena. Politika Hyundaie jde na ruku obyčejným zákazníkům i v rámci sportovních modelů. Zatímco tedy dynamické paramtery vypadají srovnatelně, cenou může Korejec vytáhnout z rukávu eso. Vše se ale dozvíme až později. Na trh má Hyundai i20 N dorazit na jaře.

Hyundai i20 N: Srovnání s konkurencí
Model Hyundai i20 N Swift Sport Mini Cooper S
Motor R4 R4 R4
Objem 1591 1373 1998
Výkon [kW/ot.min] 150/5500-6000 103/5500 141/5000-6000
T. moment [N.m/ot.min] 275/1750-4500 230/2500-3500 300/1350-4600
Převodovka 6M 6M 6M/7A
Max. rychlost [km/h] 230 210 235
Zrychlení [s] 6,7 8,1 6,9/6,8
Hmotnost [kg] 1190 1045 1325
Délka [mm] 4075 3890 4005
Šířka [mm] 1750 1735 1727
Výška [mm] 1440 1480 1425
Rozvor [mm] 2580 2450 2567
Počet dveří 5 5 3/5
Samosvorný diferenciál Za příplatek ne EDLC

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud