Mezi ostrými hatchbacky panuje velká rivalita. Ani nový Hyundai tak nebude mít na růžích ustláno.
Hyundai i20 N se oficiálně představil včera. Sportovní verze městského hatchbacku se setkala s velmi pozitivními ohlasy a bude tak zajímavé sledovat, jak si povede na trhu. Rozhodně to totiž nebude mít snadné, segment malých ostrých hatchbacků totiž nabízí spoustu dalších alternantiv, které se rozhodně nedají lacino.
Vzhledem k tomu, že Hyundai již zveřejnil technické údaje, můžeme model i20 N aspoň na papíře porovnat s konkurencí. Jedním z hlavních kandidátů je Volkswagen Polo GTI. Ten se v loňském roce přestal prodávat s manuální převodovkou a dlouhou dobu byl k objednání pouze s převodovkou DSG. Aktuálně se na stránkách značky dopracujete pouze ke skladovým zásobám vozu, rozhodně to ale nebalí. Časem totiž ještě posílí ze 147 na 152 kW.
Hyundai i20 N: Srovnání s konkurencí |
Model |
Hyundai i20 N |
Ford Fiesta ST |
VW Polo GTI |
Motor |
R4 |
R3 |
R4 |
Objem |
1591 |
1497 |
1984 |
Výkon [kW/ot.min] |
150/5500-6000 |
147/6000 |
147/- |
T. moment [N.m/ot.min] |
275/1750-4500 |
290/1600-4000 |
320/1500-4350 |
Převodovka |
6M |
6M |
DSG |
Max. rychlost [km/h] |
230 |
230 |
240 |
Zrychlení [s] |
6,7 |
6,5 |
6,7 |
Hmotnost [kg] |
1190 |
1262 |
1325 |
Délka [mm] |
4075 |
4068 |
4185 |
Šířka [mm] |
1750 |
1735 |
1751 |
Výška [mm] |
1440 |
1469 |
1438 |
Rozvor [mm] |
2580 |
2493 |
2549 |
Počet dveří |
5 |
3 |
5 |
Samosvorný diferenciál |
Za příplatek |
Za příplatek |
XDS |
Dalším konkurentem je bezpochyby opěvovaný Ford Fiesta ST, který se i s tříválcovým motorem dokázal probojovat mezi žádané sportovní automobily. Stejně jako Hyundai má i Ford aktivní diferenciál za příplatek.
Pro i20 N to ale není vše. Ke konkurentům můžete řadit například i Suzuki Swift Sport. To aktuálně přezbrojuje na hybridní motorizaci, která by však měla být stejně výkonná jako doposud. Data z tabulky tak pocházejí ještě z čistě spalovacího motoru, který jsme v loňském roce otestovali.
V neposlední řadě je tu ještě Mini Cooper S. Ostrá varianta klasického Mini je tu jediným zástupcem prémiového segmentu. Tomu ostatně odpovídá i cena, která atakuje hranici sedmi set tisíc korun. Zbylá konkurence se přitom pohybuje okolo půl milionu.
Na více informací o Hyundai i20 N si ještě počkáme. Nejdůležitějším údajem však bude cena. Politika Hyundaie jde na ruku obyčejným zákazníkům i v rámci sportovních modelů. Zatímco tedy dynamické paramtery vypadají srovnatelně, cenou může Korejec vytáhnout z rukávu eso. Vše se ale dozvíme až později. Na trh má Hyundai i20 N dorazit na jaře.
Hyundai i20 N: Srovnání s konkurencí |
Model |
Hyundai i20 N |
Swift Sport |
Mini Cooper S |
Motor |
R4 |
R4 |
R4 |
Objem |
1591 |
1373 |
1998 |
Výkon [kW/ot.min] |
150/5500-6000 |
103/5500 |
141/5000-6000 |
T. moment [N.m/ot.min] |
275/1750-4500 |
230/2500-3500 |
300/1350-4600 |
Převodovka |
6M |
6M |
6M/7A |
Max. rychlost [km/h] |
230 |
210 |
235 |
Zrychlení [s] |
6,7 |
8,1 |
6,9/6,8 |
Hmotnost [kg] |
1190 |
1045 |
1325 |
Délka [mm] |
4075 |
3890 |
4005 |
Šířka [mm] |
1750 |
1735 |
1727 |
Výška [mm] |
1440 |
1480 |
1425 |
Rozvor [mm] |
2580 |
2450 |
2567 |
Počet dveří |
5 |
5 |
3/5 |
Samosvorný diferenciál |
Za příplatek |
ne |
EDLC |