V jednoduchosti je krása, dokazuje koncept Opel GT. A ano, skutečně má červené přední pneumatiky.
Kapitoly článku:
Opel dodržel, co slíbil. Na autosalon do Ženevy přiveze koncept stručně označený jako Opel GT a i když se mluvilo o tom, že má mít tohle auto platformu nové Astry a pohon předních kol, je to úplně nové kupé s motorem vpředu podélně a pohonem kol zadních.
Opel GT je nakonec kompaktní zadokolka s hmotností pod 1000 kg a výkonem 145 koní. Má ale jen tříválec. Třeba se ale do sériové výroby podívá pod kapotu i něco jiného
Roadstery Mazda MX-5 nebo Fiat 124 Spider by tak měly zbystřit. Pokud se Opel GT dostane do sériové výroby, má potenciál stát se cenově dostupnou alternativou pro ty, kteří ze samotného principu potřebují pohon zadních kol nehledě na výkon vozu.
Toho navíc moc nedostanou, protože Opel použil v konceptu GT pouze litrový tříválec z Astry, Corsy nebo Adama. Motor má sice solidní výkon 107 kW (145 k) a točivý moment 205 Nm, ale nějak se nemůžeme ubránit dojmu, že by to chtělo aspoň čtrnáctistovku nebo šestnáctistovku a především minimálně se čtyřmi válci.
Konstrukce Opelu GT je vlastně tradiční a jednoduchá. Z technologických novinek stojí za zmínku snad jen inteligentní LED světla vpředu
I když zadní nápravě pomáhá s trakcí samosvorný diferenciál, Opel použil sekvenční šestistupňovou převodovku s řazením pod volantem. Nový Opel GT váží méně než 1000 kg a díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za necelých osm sekund. Maximální rychlost je 215 km/h.
Z detailů se ještě sluší zmínit, že je koncept GT vybaven inteligentními LED světlomety, které se poprvé objevily na nové Astře. Jinak toho vlastně na Opelu GT moc není, protože takováto auta mají být hlavně jednoduchá a lehká. Tak držme Opelu palce, ať dotáhne koncept GT do sériové výroby.