Dlouhé čekání je u konce a Hyundai oficiálně uvedl svůj druhý ostrý hatchback. Hyundai i20 N se stane třetím ostrým modelem značky na evropském trhu a stane tak po boku  i30 N  a  i30 N Fastback . Vzhledově se od svých sourozenců nedistancuje a je uvařený podle stejného receptu.  Zdroj: Hyundai

Dlouhé čekání je u konce a Hyundai oficiálně uvedl svůj druhý ostrý hatchback. Hyundai i20 N se stane třetím ostrým modelem značky na evropském trhu a stane tak po boku i30 N a i30 N Fastback. Vzhledově se od svých sourozenců nedistancuje a je uvařený podle stejného receptu.  | Zdroj: Hyundai

Znamená to tedy agresivnější nárazníky, větší 18palcová kola, decentní zadní křídlo a pochopitelně i možnost signifikantního světle modrého laku Performance Blue. i20 N má také zadní difuzor, větší koncovku výfuku, dvoubarevné lakování a nové zadní svítilny. Zdroj: Hyundai

Znamená to tedy agresivnější nárazníky, větší 18palcová kola, decentní zadní křídlo a pochopitelně i možnost signifikantního světle modrého laku Performance Blue. i20 N má také zadní difuzor, větší koncovku výfuku, dvoubarevné lakování a nové zadní svítilny. | Zdroj: Hyundai

I tento model pak Hyundai ozdobil červeným lemováním nárazníků a prahů. Uvnitř řidiče čekají sportovní sedadla s lepším bočním vedením, jiná grafika digitálního přístrojového štítu a již známé aspekty v podobě přepínačů jízdních režimů na volantu a speciální hlavice řadící páky. Zdroj: Hyundai

I tento model pak Hyundai ozdobil červeným lemováním nárazníků a prahů. Uvnitř řidiče čekají sportovní sedadla s lepším bočním vedením, jiná grafika digitálního přístrojového štítu a již známé aspekty v podobě přepínačů jízdních režimů na volantu a speciální hlavice řadící páky. | Zdroj: Hyundai

K pohonu bude sloužit přeplňovaný motor 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní) a s točivým momentem 275 N.m. Motor disponuje technologií CVVD, tedy regulováním otevíráním a zavíráním ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Zdroj: Hyundai

K pohonu bude sloužit přeplňovaný motor 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní) a s točivým momentem 275 N.m. Motor disponuje technologií CVVD, tedy regulováním otevíráním a zavíráním ventilů v závislosti na provozních podmínkách. | Zdroj: Hyundai

Motor pohání přední kola a je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, která pochází ze sériových modelů. Pro účely sportovního modelu má však zesílenou spojku. Zdroj: Hyundai

Motor pohání přední kola a je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, která pochází ze sériových modelů. Pro účely sportovního modelu má však zesílenou spojku. | Zdroj: Hyundai

Pro řidiče jsou připraveny funkce vyrovnávání otáček (automatických meziplynů) a také Launch Control, pro co nejrychlejší start z místa. Na přání pak bude k mání i elektronický diferenciál m-LSD. Zdroj: Hyundai

Pro řidiče jsou připraveny funkce vyrovnávání otáček (automatických meziplynů) a také Launch Control, pro co nejrychlejší start z místa. Na přání pak bude k mání i elektronický diferenciál m-LSD. | Zdroj: Hyundai

I v i20 N pak bude možné konfigurovat si jízdní režim Custom, kde si nastavíte reakce a zvuk motoru, řízení a činnost systému ESC. Zdroj: Hyundai

I v i20 N pak bude možné konfigurovat si jízdní režim Custom, kde si nastavíte reakce a zvuk motoru, řízení a činnost systému ESC. | Zdroj: Hyundai

Aby byl výsledný ostrý hatchback více připravený k akci, dostal dodatečně vyztužený rám s více sváry, nové pružiny a tlumiče, lepší brzdy (320 mm kotouče vpředu) a lepší řízení. Zdroj: Hyundai

Aby byl výsledný ostrý hatchback více připravený k akci, dostal dodatečně vyztužený rám s více sváry, nové pružiny a tlumiče, lepší brzdy (320 mm kotouče vpředu) a lepší řízení. | Zdroj: Hyundai

Do prodeje se novinka dostane zkraje příštího roku. Mezi hlavní konkurenci se řadí  VW Polo GTI  a  Ford Fiesta ST . Bližší technické údaje o voze budou následovat. Zdroj: Hyundai

Do prodeje se novinka dostane zkraje příštího roku. Mezi hlavní konkurenci se řadí VW Polo GTI a Ford Fiesta ST. Bližší technické údaje o voze budou následovat. | Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

 Zdroj: Hyundai

| Zdroj: Hyundai

Znamená to tedy agresivnější nárazníky, větší 18palcová kola, decentní zadní křídlo a pochopitelně i možnost signifikantního světle modrého laku Performance Blue. i20 N má také zadní difuzor, větší koncovku výfuku, dvoubarevné lakování a nové zadní svítilny. Zdroj: Hyundai
I tento model pak Hyundai ozdobil červeným lemováním nárazníků a prahů. Uvnitř řidiče čekají sportovní sedadla s lepším bočním vedením, jiná grafika digitálního přístrojového štítu a již známé aspekty v podobě přepínačů jízdních režimů na volantu a speciální hlavice řadící páky. Zdroj: Hyundai
K pohonu bude sloužit přeplňovaný motor 1.6 T-GDI o výkonu 150 kW (204 koní) a s točivým momentem 275 N.m. Motor disponuje technologií CVVD, tedy regulováním otevíráním a zavíráním ventilů v závislosti na provozních podmínkách. Zdroj: Hyundai
Motor pohání přední kola a je spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou, která pochází ze sériových modelů. Pro účely sportovního modelu má však zesílenou spojku. Zdroj: Hyundai
17
Fotogalerie

Nový Hyundai i20 N dorazil do Česka. Kapesní raketa s 204 koňmi stojí 600 tisíc

Ostré městské hatchbacky se stále těší poměrně velké oblibě. Své k tomu chce říct i Hyundai, který oficiálně uvedl na český trh model i20 N.

Nový Hyundai i20 N se světu oficiálně ukázal už v říjnu loňského roku a vzbudil docela velká očekávání. Jde totiž ještě o poctivé malé sportovní auto se samosvorem, tak akorát silným motorem 1.6 T-GDI/150 kW, manuální převodovkou a hlavně bez elektrifikace. Taková auta mají dost nadšených zájemců, přičemž často není výkon zcela rozhodující. Vždyť Suzuki Swift Sport mělo před osazením hybridního motoru pouhých 140 koní, a jaká s ním byla zábava!

Model i20 N od Hyundaie je na trhu nový. V Česku díky slevě ve výši 40.000 Kč začíná na částce 599.990 Kč a už v základu má bohatou výbavu. Ta zahrnuje třeba 18palcová kola, šest airbagů, sportovní přední sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, digitální přístrojový štít, funkci Launch Control, rádio s 8palcovým dotykovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto či Bi-LED přední světlomety. V ceně je i 5letá záruka bez omezení ujetých kilometrl, 5 let asistenčních služeb, sada zimních pneumatik či bezpečnostní sada zahrnující povinnou výbavu.

Vedle standardního provedení N je v nabídce i verze N Premium za 679.990 Kč (rovněž po slevě). Ve výbavě najdete samosvorný diferenciál, sledování mrtvého úhlu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání, aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, čelní okno s akustickou fólií, vyhřívání zadních sedadel a volantu, startování tlačítkem, infotainment s 10,25palcovým displejem a navigací či audio Bose.

Tradiční příplatkové prvky v případě i20 N prakticky neexistují. Za 990 Kč máte velurové koberečky, 1690 Kč stojí přihlášení do evidence motorových vozidel, a pak už tady máme jenom laky. Bez ohledu na provedení se za metalízu připlácí 13.900 Kč, černá střecha je ta 12.000 Kč a za speciální lak Performance Blue s červenými akcenty dáte 13.900 Kč. To je pro info ta barva, v níž se i20 N ukazuje na oficiálních fotkách v galerii.

Hyundai i20 N: technická data a české ceny
Motor 1.6 T-GDI
Zdvihový objem [cm3] 1591
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/k] 150/5500-6000
Točivý moment [N.m/min-1] 275/1750-4500
Převodovka 6M
Maximální rychlost [km/h] 230
Zrychlení 0-100 km/h [s] 230
Spotřeba [l/100 km] neudána
Cena N [Kč] 599.990
Cena N Premium [Kč] 639.990

Hyundai i20

Hyundai i20 je malý hatchback od korejského výrobce, který je na trhu od roku 2008. Po větším i30 patří k nejprodávanějším modelům Hyundaie. Jedná se o přímého konkurenta Škody Fabia.

Test prototypu 2020 • Ceny a výbava • 3. generace • Test Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT • Historie Hyundai i20

Doporučujeme

Články odjinud