Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Zdroj: Jaguar Land Rover

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem. Zdroj: Jaguar Land Rover

Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Zdroj: Jaguar Land Rover

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu. Zdroj: Jaguar Land Rover

Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu. | Zdroj: Jaguar Land Rover

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Zdroj: Jaguar Land Rover

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. | Zdroj: Jaguar Land Rover

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. Zdroj: Jaguar Land Rover

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR. Zdroj: Jaguar Land Rover

Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR. | Zdroj: Jaguar Land Rover

Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem. Zdroj: Jaguar Land Rover
Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Zdroj: Jaguar Land Rover
Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu. Zdroj: Jaguar Land Rover
V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Zdroj: Jaguar Land Rover
7
Fotogalerie

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Koncern Jaguar Land Rover pracuje na systému pro autonomní vozy, který bude ostatním účastníkům na silnici zobrazovat další pohyb samořízených vozidel. Na cestu tak chce JLR promítat aktivní značení.

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem.

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu.

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Na současnou funkci technologie se podívejte na videu níže.

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. „Prováděné zkoušky mají ukázat, kolik informací je nutné mezi autonomními vozidly a účastníky provozu sdílet. Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR.

Jaguar Land Rover v tuto chvíli silně investuje do vývoje autonomních technologií a chce být v této oblasti lídrem, k čemuž patří také práce na konektivitě vozidel s infrastrukturou a dalšími vozy navzájem. Například loni ukázal koncern myšlenku systému, kterým chce omezit čas trávený při stání na červené.

 

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud