Koncept vytvořilo designérské studio Toyoty ve Francii, na délku má 4538 mm, na výšku 1560 mm a široký je 1888 mm. Zdroj: Toyota

Koncept vytvořilo designérské studio Toyoty ve Francii, na délku má 4538 mm, na výšku 1560 mm a široký je 1888 mm. | Zdroj: Toyota

Kola mají průměr 21 palců – uvidíme, zda tento rozměr převezme i sériové provedení. Zdroj: Toyota

Kola mají průměr 21 palců – uvidíme, zda tento rozměr převezme i sériové provedení. | Zdroj: Toyota

Návrháři se snažili vytvořit minimalistické a zároveň vitální tvary se splývavou zádí a koly v rozích karoserie s minimálními převisy. Zdroj: Toyota

Návrháři se snažili vytvořit minimalistické a zároveň vitální tvary se splývavou zádí a koly v rozích karoserie s minimálními převisy. | Zdroj: Toyota

Jako u všech elektromobilů je zde také velmi důležitý nízký aerodynamický odpor. Zdroj: Toyota

Jako u všech elektromobilů je zde také velmi důležitý nízký aerodynamický odpor. | Zdroj: Toyota

Vnitřek se evidentně pokouší o co největší vzdušnost, zaujme prohnutými obrazovkami přístrojového štítu a infotainmentu i „plovoucí“ středovou konzolí s voličem jízdních režimů a indukčními nabíječkami. Zdroj: Toyota

Vnitřek se evidentně pokouší o co největší vzdušnost, zaujme prohnutými obrazovkami přístrojového štítu a infotainmentu i „plovoucí“ středovou konzolí s voličem jízdních režimů a indukčními nabíječkami. | Zdroj: Toyota

Volant á la letecké berany zřejmě v sériovém provedení nenajdeme, vnitřní zpětné zrcátko se tváří jako displej, vnější zrcátka jsou klasická. Zdroj: Toyota

Volant á la letecké berany zřejmě v sériovém provedení nenajdeme, vnitřní zpětné zrcátko se tváří jako displej, vnější zrcátka jsou klasická. | Zdroj: Toyota

Zajímavě působí údaje na jedné z obrazovek uvnitř, i když může samozřejmě jít jen o fantazii grafiků: Zhruba poloviční kapacita baterie ukazuje dojezd 300 kilometrů a spotřeba 4,8 míle na kWh odpovídá 13 kWh/100 km. Zdroj: Toyota

Zajímavě působí údaje na jedné z obrazovek uvnitř, i když může samozřejmě jít jen o fantazii grafiků: Zhruba poloviční kapacita baterie ukazuje dojezd 300 kilometrů a spotřeba 4,8 míle na kWh odpovídá 13 kWh/100 km. | Zdroj: Toyota

Toyota bZ Zdroj: Toyota

Toyota bZ | Zdroj: Toyota

Toyota bZ Zdroj: Toyota

Toyota bZ | Zdroj: Toyota

Toyota bZ Zdroj: Toyota

Toyota bZ | Zdroj: Toyota

Toyota bZ Zdroj: Toyota

Toyota bZ | Zdroj: Toyota

Kola mají průměr 21 palců – uvidíme, zda tento rozměr převezme i sériové provedení. Zdroj: Toyota
Návrháři se snažili vytvořit minimalistické a zároveň vitální tvary se splývavou zádí a koly v rozích karoserie s minimálními převisy. Zdroj: Toyota
Jako u všech elektromobilů je zde také velmi důležitý nízký aerodynamický odpor. Zdroj: Toyota
Vnitřek se evidentně pokouší o co největší vzdušnost, zaujme prohnutými obrazovkami přístrojového štítu a infotainmentu i „plovoucí“ středovou konzolí s voličem jízdních režimů a indukčními nabíječkami. Zdroj: Toyota
11
Fotogalerie

Nová Toyota bZ nabírá pevné obrysy. Do dvou let k ní v Evropě přibude dalších pět elektroaut

Novinka vstoupí do nejlukrativnějšího segmentu C-SUV, futuristické tvary spojí s minimalismem uvnitř.

I když japonská značka díky svým vysokým prodejům úsporných hybridů nemusí snižovat své celkové emise tak drasticky jako jiní výrobci, ani jí se elektrifikace nevyhne. V současné době na starém kontinentu nabízí jen jeden elektrický model – bZ4X, k němuž v dohledné době přibude tato kompaktnější novinka a do roku 2026 ještě dalších pět modelů z řady bZ (Beyond Zero).

Koncept vytvořilo designérské studio Toyoty ve Francii. Na délku má 4538 mm, na výšku 1560 mm a široký je 1888 mm. Kola mají průměr 21 palců – uvidíme, zda tento rozměr převezme i sériové provedení. Návrháři se snažili vytvořit minimalistické a zároveň vitální tvary se splývavou zádí a koly v rozích karoserie s minimálními převisy. Jako u všech elektromobilů je zde také velmi důležitý nízký aerodynamický odpor.

Interiér se pokouší o co největší vzdušnost, zaujme prohnutými obrazovkami přístrojového štítu a infotainmentu i „plovoucí“ středovou konzolou s voličem jízdních režimů a indukčními nabíječkami. Volant á la letecké berany zřejmě v sériovém provedení nenajdeme, vnitřní zpětné zrcátko se tváří jako displej, vnější zrcátka jsou klasická. Zajímavě působí údaje na jedné z obrazovek uvnitř, i když může samozřejmě jít jen o fantazii grafiků: Zhruba poloviční kapacita baterie ukazuje dojezd 300 kilometrů a spotřeba 4,8 míle na kWh odpovídá 13 kWh/100 km.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud