78
Fotogalerie

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Jaguar F-Type s uzavřenou dvoudveřovou karoserií je víc než jen nejsportovnější Jaguar za několik dekád. I přes dílčí chyby je to opravdové auto pro řidiče a vítané rozšíření nabídky sportovních kupé, se kterými si jízdu opravdu užijete.

Kapitoly článku:


Neděláme si iluze, že jízdní vlastnosti či zážitek z jízdy obecně dnes někoho zajímají. Drtivá většina zákazníků F-Type Coupé se pro něj nepochybně rozhodne pro jeho neobyčejně svůdný vzhled, image mezinárodního playboye nebo kombinaci obojího. A když už je bude něco zajímat, pak hlavně snadné ovládání a bezproblémové soužití v každodenním provozu. Ta hrstka ostatních ale objeví v uzavřeném F-Type řidičský nástroj, jakých na dnešním trhu valem ubývá. Co mu do chladně účinné devětsetjedenáctky aktuální generace snad chybí na schopnostech, dohání divokým charakterem ze staré školy. Bezpochyby důvod k oslavě.

Radosti
Vzhled, kterému nejde nepodlehnout
Ohromující zvuk sportovního výfuku
Přilnavost
Dobře vyvážené řízení
Pamatuje si nastavení jízdních režimů
V ČR poměrně vstřícné ceny
Dosažitelná spotřeba pod 10 l
Starosti
Výhled
Grafika a ovládání navigace
Nedbalá lokalizace do češtiny
Absence nezávislého ovládání tlumičů
„Utajené“ dvoustupňové vypínání ESC
Podivné ovládání klimatizace
9  /10

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud