Švýcarsko-německý automobilový startup Piëch Automotive, založený Antonem Piëchem, synem průmyslníka Ferdinanda Piëcha a Reou Starkem, má nového šéfa. Zdroj: Piëch Automotive

Švýcarsko-německý automobilový startup Piëch Automotive, založený Antonem Piëchem, synem průmyslníka Ferdinanda Piëcha a Reou Starkem, má nového šéfa. | Zdroj: Piëch Automotive

Již od založení v roce 2016 je cílem značky vytvářet sportovní vozy s elektrickým pohonem. K tomuto cíli ji má nyní dovést  Matthias Müller , bývalý kormidelník koncernu Volkswagen. Zdroj: Piëch Automotive

Již od založení v roce 2016 je cílem značky vytvářet sportovní vozy s elektrickým pohonem. K tomuto cíli ji má nyní dovést Matthias Müller, bývalý kormidelník koncernu Volkswagen. | Zdroj: Piëch Automotive

Müller v tiskové zprávě o své nové pozici nešetří nadšením, jeho úkol však rozhodně nebude jednoduchý. První model automobilky se jmenuje Mark Zero a jeho podobu jsme viděli  na loňském autosalonu v Ženevě . Zdroj: Piëch Automotive

Müller v tiskové zprávě o své nové pozici nešetří nadšením, jeho úkol však rozhodně nebude jednoduchý. První model automobilky se jmenuje Mark Zero a jeho podobu jsme viděli na loňském autosalonu v Ženevě. | Zdroj: Piëch Automotive

Jde o luxusní grand tourer, který se bude muset na trhu prosadit. Zástup slavných jmen mu totiž v těžké konkurenci nemusí být nic platný. Zdroj: Piëch Automotive

Jde o luxusní grand tourer, který se bude muset na trhu prosadit. Zástup slavných jmen mu totiž v těžké konkurenci nemusí být nic platný. | Zdroj: Piëch Automotive

Elektrické GT bude pohánět trojice elektromotorů o celkovém výkonu 450 kW (612 koní). Zdroj: Piëch Automotive

Elektrické GT bude pohánět trojice elektromotorů o celkovém výkonu 450 kW (612 koní). | Zdroj: Piëch Automotive

Dalším důležitým číslem je hmotnost, kterou chce společnost udržet pod hranicí 1800 kg. Již dříve také bylo avizováno, že akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h. Zdroj: Piëch Automotive

Dalším důležitým číslem je hmotnost, kterou chce společnost udržet pod hranicí 1800 kg. Již dříve také bylo avizováno, že akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h. | Zdroj: Piëch Automotive

Nejdůležitější však bude „Piëchova revoluční baterie“, nový typ akumulátoru, který vznikl ve spolupráci s externími pracovníky a čínskou společností Desten. Zdroj: Piëch Automotive

Nejdůležitější však bude „Piëchova revoluční baterie“, nový typ akumulátoru, který vznikl ve spolupráci s externími pracovníky a čínskou společností Desten. | Zdroj: Piëch Automotive

Blíže zatím nespecifikovaná baterie má vozu vydržet k ujetí až 500 km a nabít se z nuly na 80 % kapacity do pěti minut. První vůz si budou moct zákazníci koupit v roce 2022. Zdroj: Piëch Automotive

Blíže zatím nespecifikovaná baterie má vozu vydržet k ujetí až 500 km a nabít se z nuly na 80 % kapacity do pěti minut. První vůz si budou moct zákazníci koupit v roce 2022. | Zdroj: Piëch Automotive

 Zdroj: Piëch Automotive

| Zdroj: Piëch Automotive

Hmotnost elektrického GT chce Piëch udržet na hranici 1800 kg, zrychlení z nuly na 100 km/h je udávaných 3,3 vteřiny a maximální rychlost máme čekat na hodnotě 250 km/h. Zdroj: Piëch Automotive

Hmotnost elektrického GT chce Piëch udržet na hranici 1800 kg, zrychlení z nuly na 100 km/h je udávaných 3,3 vteřiny a maximální rychlost máme čekat na hodnotě 250 km/h. | Zdroj: Piëch Automotive

Zlatým hřebem Piëch Automotive a jejich elegantního GT má být ovšem nový typ lithium-iontového bateriového modulu a rekuperačního systému, který značka vyvinula s čínskou společností Desten. Zdroj: Piëch Automotive

Zlatým hřebem Piëch Automotive a jejich elegantního GT má být ovšem nový typ lithium-iontového bateriového modulu a rekuperačního systému, který značka vyvinula s čínskou společností Desten. | Zdroj: Piëch Automotive

Kapacita modulu zatím nebyla zveřejněna, Mark Zero však bude podle testovacího cyklu WLTP schopen ujet asi 500 kilometrů. Zdroj: Piëch Automotive

Kapacita modulu zatím nebyla zveřejněna, Mark Zero však bude podle testovacího cyklu WLTP schopen ujet asi 500 kilometrů. | Zdroj: Piëch Automotive

Piëch uvádí, že díky unikátní konstrukci baterií bude možné vozidlo dobít v rychlosti, jež se vyrovná natankování auta se spalovacím motorem. Zdroj: Piëch Automotive

Piëch uvádí, že díky unikátní konstrukci baterií bude možné vozidlo dobít v rychlosti, jež se vyrovná natankování auta se spalovacím motorem. | Zdroj: Piëch Automotive

Z nuly na 80 % kapacity má být totiž možné baterie Mark Zero nabít za „rekordní“ 4 minuty a 40 sekund, v případě použití nové rychlonabíječky, na které obě společnosti v tuto chvíli pracují. Zdroj: Piëch Automotive

Z nuly na 80 % kapacity má být totiž možné baterie Mark Zero nabít za „rekordní“ 4 minuty a 40 sekund, v případě použití nové rychlonabíječky, na které obě společnosti v tuto chvíli pracují. | Zdroj: Piëch Automotive

Rovněž s již existujícími nabíječkami o výkonu 350 kW ale Piëch mluví o rychlosti nabití na 80 % kapacity za přibližně 8 minut. Zdroj: Piëch Automotive

Rovněž s již existujícími nabíječkami o výkonu 350 kW ale Piëch mluví o rychlosti nabití na 80 % kapacity za přibližně 8 minut. | Zdroj: Piëch Automotive

Již od založení v roce 2016 je cílem značky vytvářet sportovní vozy s elektrickým pohonem. K tomuto cíli ji má nyní dovést  Matthias Müller , bývalý kormidelník koncernu Volkswagen. Zdroj: Piëch Automotive
Müller v tiskové zprávě o své nové pozici nešetří nadšením, jeho úkol však rozhodně nebude jednoduchý. První model automobilky se jmenuje Mark Zero a jeho podobu jsme viděli  na loňském autosalonu v Ženevě . Zdroj: Piëch Automotive
Jde o luxusní grand tourer, který se bude muset na trhu prosadit. Zástup slavných jmen mu totiž v těžké konkurenci nemusí být nic platný. Zdroj: Piëch Automotive
Elektrické GT bude pohánět trojice elektromotorů o celkovém výkonu 450 kW (612 koní). Zdroj: Piëch Automotive
15
Fotogalerie

Bývalý šéf koncernu VW povede Piëch Automotive. První výsledek čekejme brzy

První vůz uvidíme na silnicích do dvou let. Luxusní grand tourer přijde s revolučním type akumulátoru.

Švýcarsko-německý automobilový startup Piëch Automotive, založený Reou Starkem a Antonem Piëchem, synem průmyslníka Ferdinanda Piëcha, má nového šéfa. Již od založení v roce 2016 je cílem značky vytvářet sportovní vozy s elektrickým pohonem. K tomuto cíli ji má nyní dovést Matthias Müller, bývalý kormidelník koncernu Volkswagen.

Müller v tiskové zprávě o své nové pozici nešetří nadšením, jeho úkol však rozhodně nebude jednoduchý. První model automobilky se jmenuje Mark Zero a jeho podobu jsme viděli na loňském autosalonu v Ženevě. Jde o luxusní grand tourer, který se bude muset na trhu prosadit. Zástup slavných jmen mu totiž v těžké konkurenci nemusí být nic platný.

Elektrické GT bude pohánět trojice elektromotorů o celkovém výkonu 450 kW (612 koní). Dalším důležitým číslem je hmotnost, kterou chce společnost udržet pod hranicí 1800 kg. Již dříve také bylo avizováno, že akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 3,3 sekundy a maximální rychlost činí 250 km/h.

Nejdůležitější však bude „Piëchova revoluční baterie“, nový typ akumulátoru, který vznikl ve spolupráci s externími pracovníky a čínskou společností Desten. Blíže zatím nespecifikovaná baterie má vozu vydržet k ujetí až 500 km a nabít se z nuly na 80 % kapacity do pěti minut. První vůz si budou moct zákazníci koupit v roce 2022.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud