Nový elektromobil by měl dostat označení výrobce textem bez loga. Foto: Lexus

Nový elektromobil by měl dostat označení výrobce textem bez loga. | Foto: Lexus

Elektrický pohon umožní designérům použít dosud nevídané tvary. Foto: Lexus

Elektrický pohon umožní designérům použít dosud nevídané tvary. | Foto: Lexus

Pohon zajistí systém DIRECT4, který má být využit i u hybridních modelů. Foto: Lexus

Pohon zajistí systém DIRECT4, který má být využit i u hybridních modelů. | Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. | Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. | Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. | Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus

Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. | Foto: Lexus

Elektrický pohon umožní designérům použít dosud nevídané tvary. Foto: Lexus
Pohon zajistí systém DIRECT4, který má být využit i u hybridních modelů. Foto: Lexus
Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus
Novinka se bude inspirovat futuristickým konceptem LF-30. Foto: Lexus
7
Fotogalerie

Lexus nás láká na nový elektromobil. Sériová verze by mohla dorazit ještě letos

Vůz bude ukázkou nového směřování automobilky dle vize Lexus Electrified. Bude předzvěstí masové elektrifikace nabídky.

Zatímco s hybridy má Lexus skutečně velké zkušenosti, po stránce čisté elektromobility v tuto chvíli nabízí jediný model – crossover UX 300e, který má výkon 150 kW, pohon předních kol a teoretický dojezd přes 300 km. To se má brzy změnit. Prvním z mnoha nových vozů na baterie bude elektromobil, který vzniká na bázi dosud tajemného konceptu.

Ten bude představen již v letošním roce a sériové provedení by mohlo následovat v rozumném čase po jeho premiéře. Už nyní víme, že produkční verze bude poháněna systémem DIRECT4, tedy elektromotory na přední i zadní nápravě. Systém bude umožňovat precizní dávkování výkonu mezi jednotlivými koly v závislosti na aktuální situaci a jízdním režimu.

Elektrický pohon umožní designérům Lexusu vydat se novým směrem. Ze zveřejněných snímků nového konceptu toho sice moc poznat není, ale dá se odhadovat, že dostane úzká LED světla, podsvícený znak výrobce a nově pojatou příď s motivem vřetene bez výraznějších vstupů vzduchu. Další výraznou změnou bude nahrazení loga výrobce na zádi nápisem, k čemuž sáhla již řada jiných automobilek.

V loňském roce Lexus prodal 718.715 vozů, což představuje šestiprocentní pokles oproti roku 2019. Rekordní prodeje zaznamenal v Číně (223.650 kusů, +11% oproti roku 2019), v západní a střední Evropě bylo 96 % dodaných vozů s hybridním pohonem.

Lexus

Lexus v roce 1989 založila Toyota jako svou luxusní značku. Nejsilnější je stále v USA, ale od roku 2000 vznikají pobočky Lexusu po celém světě. 

Lexus se od roku 2006 spolu s Toytotou věnuje produkci hybridních automobilů.

Lexus UX • Lexus IS •​ Lexus CT •​ Lexus ES •​ Lexus LS •​ Lexus NX •​ Lexus RX •​ Lexus RC •​ Lexus LC

Doporučujeme

Články odjinud