BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na  autosalonu ve Frankfurtu  tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na autosalonu ve Frankfurtu tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

K vodíkovému ústrojí vyvinutém s Toyotou neuvádí BMW žádné bližší technické informace. Pouze dodává, že techniku je možné velice jednoduše a bez větších úprav zakomponovat do již existujících modelů. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

K vodíkovému ústrojí vyvinutém s Toyotou neuvádí BMW žádné bližší technické informace. Pouze dodává, že techniku je možné velice jednoduše a bez větších úprav zakomponovat do již existujících modelů. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Vodíkové ústrojí již mimochodem BMW testovalo rovněž v malém vzorku prototypů řady 5 Gran Turismo. S Toyotou pak německá značka spolupracuje na technologii vodíkového pohonu od roku 2015. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW

Vodíkové ústrojí již mimochodem BMW testovalo rovněž v malém vzorku prototypů řady 5 Gran Turismo. S Toyotou pak německá značka spolupracuje na technologii vodíkového pohonu od roku 2015. | Koncept BMW i Hydrogen Next | Zdroj: BMW

Mluví se rovněž o možném příchodu plug-in vodíkových modelů, jejichž ústrojí by doplnila i menší lithium-iontová baterie pro zajištění nouzového dojezdu. Zdroj: BMW

Mluví se rovněž o možném příchodu plug-in vodíkových modelů, jejichž ústrojí by doplnila i menší lithium-iontová baterie pro zajištění nouzového dojezdu. | Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW
Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW
Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW
Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. | Koncept BMW i Hydrogen Next Zdroj: BMW
13
Fotogalerie

Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

Ani BMW ještě neláme hůl nad vodíkovým pohonem. Ve Frankfurtu tak představuje koncept SUV X5 s nejnovějším ústrojím využívajícím vodíkové palivové články.

BMW a Toyota spolupracují na technologii vodíkového pohonu a stánek německé značky na autosalonu ve Frankfurtu tak obývá rovněž koncept BMW i Hydrogen Next. Na základě SUV X5 má představovat budoucí produkční linii modelů, které budou využívat právě techniku vyvinutou ve spolupráci s experty japonské Toyoty.

Menší produkci modelů spoléhajících na vodíkové palivové články chce BMW rozjet v roce 2022, a to právě nabídkou vodíkové X5. Celou rodinu takto poháněných modelů s nulovými emisemi chce pak automobilka nabízet v roce 2025. Nakonec ale vedení BMW dodává, že situace bude samozřejmě záviset na stavu trhu a dalších podmínkách.

Nelze totiž přehlédnout, že celý automobilový průmysl směřuje cestou elektromobilů využívajících klasické akumulátory, zatímco elektrická vozidla využívající vodíkové palivové články k zajištění energie elektromotorům zůstávají spíše alternativou. I když se rychlostí natankování či dojezdem v tuto chvíli více přibližují vozům spalujících benzin či naftu.

K vodíkovému ústrojí vyvinutém s Toyotou neuvádí BMW žádné bližší technické informace. Pouze dodává, že techniku je možné velice jednoduše a bez větších úprav zakomponovat do již existujících modelů – což má ostatně reprezentovat právě koncept i Hydrogen Next na základě současného SUV X5.

Vodíkové ústrojí již mimochodem BMW testovalo rovněž v malém vzorku prototypů řady 5 Gran Turismo. S Toyotou pak německá značka spolupracuje na technologii vodíkového pohonu od roku 2015. Mluví se rovněž o možném příchodu plug-in vodíkových modelů, jejichž ústrojí by doplnila i menší lithium-iontová baterie pro zajištění nouzového dojezdu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud