Na první pohled se toho moc nezměnilo. Na ten druhý je tu ale řada změn, díky kterým působí nové Clio elegantněji a lépe zapadne do současného modelového portfolia značky.
O interiéru nové generace Renaultu Clio jsem psali už včera, takže jen ve zkratce. Zapůsobil na nás svým prémiovým dojmem a kvalitními materiály. Největší novinkou je velký infotainment s úhlopříčkou 9,3 palce a digitální přístrojový štít, jež v automobilech tohoto segmentu začínáme vidět čím dál častěji.
Jen dodáme, že zavazadlový prostor nabídne velkorysý objem 391 litrů, což je v tomto segmentu nadprůměr. Renault však neuvádí, jakým způsobem měření k výsledku došel. Za zmínku stojí i ambientní osvětlení, u kterého je na výběr z osmi barev. Jako inovaci v segmentu pak přináší poloautomatickou ruční brzdu.
I když je nové Clio s délkou 4048 mm o trochu kratší než předchozí generace (14 mm) nabídne uvnitř více prostoru díky šikovnějšímu rozvržení. Je ale také širší, konkrétně o 66 mm. Mezigeneračně se Clio s výškou 1440 mm také o trochu více přikrčilo k zemi.
Renault Clio MkV: Srovnání rozměrů s Renault Clio MkIV |
Model |
Clio MkV |
Clio MkIV |
Délka [mm] |
4048 |
4062 |
Šířka [mm] |
1798 |
1732 |
Výška [mm] |
1440 |
1448 |
Objem kufru [l] |
391 |
300 |
Nová generace Clia si zvenku prošla jen lehkým makeupem, přeci jen se ale našlo něco nového. Největší změna je vidět zepředu, kde jsou použitá nová světla v souladu s designovou filozofií značky, které můžete znát už například z Méganu. Typické „hokejky“ nabídnou full LED techniku již v základní výbavě.
Zmizel divoký boční prolis ve spodní části karoserie. Nově jej nahradila zdrženlivější ale elegantnější linka. Nemůžeme si opět nevšimnout absence klik zadních dveří, které jsou integrovány do bočních oken, hezky po vzoru Alfy Romeo 147 z počátku tisíciletí. Jinak celková silueta zůstala zachována.
Zadní části opět dominují jiná světla. I tady zůstaly základní rysy zachovány, změnila se jen spodní část zadního nárazníku. Těšíme se, co Renault se zadní částí vymyslí u verze RS, tady by tomu totiž slušel nějaký pěkný difuzor. Lehce přepracované je i víko zavazadelníku. Jako celek působí díky novým prvkům uhlazenějším a modernějším dojmem. A to byl přece cíl, ne?
Výbava Initial Paris, která u Renaultu značí tu luxusní výbavu, zůstala zachována. U Clia nabídne chromované doplňky a unikátní 17palcová kola. Novinkou je pak linie R.S. Line, která se inspirovala sportovní divizí značky a postupně nahradí současnou GT Line. Exteriéru přidá například líbivé „včelí plástve“ do spodní části předního nárazníku, které můžete znát z nového Méganu RS.
Po technické stránce jsme se toho zatím moc nedozvěděli. Po autosalonu v Ženevě, který své brány otevírá 7. března, budeme určitě chytřejší.