TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka
TEST Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka
10
Fotogalerie

Že Hyundai končí s vývojem spalovacích motorů? Jeho vedení rázně odmítlo nepravdivé spekulace

Bombastická oznámení o úplném konci spalovacích motorů v poslední době přibývají jako na běžícím pásu. Korejská automobilka se k nim nepřipojí.

Na automobilku Hyundai se mezi svátky zaměřily články korejských novin Business Korea a The Korea Economic Daily. Podle nich se automobilka rozhodla uzavřít své vývojové oddělení spalovacích motorů. Dá se ale takovým informacím věřit?

Kolegové z portálu Motor1.com proto ihned kontaktovali senior manažera skupiny Hyundai Motor America, Michaela Stewarta. Jeho vyjádření je jednoznačné: „Hyundai Motor Group může potvrdit, že nezastavuje vývoj svých motorů, jak tvrdily spekulace v médiích. Skupina hodlá nabízet silné portfolio pohonů svým zákazníkům z celého světa, do nějž patří kombinace vysoce úsporných spalovacích motorů a bezemisních elektromotorů.“

Je sice pravdou, že na evropském trhu má dojít k zákazu prodejů vozů se spalovacími motory od roku 2035, na což se i Hyundai připravuje, nicméně o tomto návrhu zatím nebylo hlasováno. Automobilka také v loňském roce sdělila, že chce být od roku 2040 bezemisní značkou na všech hlavních světových trzích. Toho chce dosáhnout díky elektromobilům a vozům na palivové články.

Nicméně je nutné si uvědomit, že z globálního pohledu to benzin a nafta nemají ani zdaleka spočítané – Evropa se sice chce tímto plánem střelit do nohy, ale v Severní a Jižní Americe, v Indii nebo Číně se zatím nic tak dramatického v plošném měřítku nechystá.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud