Dacia v Ženevě kromě pick-upu představila i nový hatchback. Jaký bude pátý model této rumunské značky? (doplněny živé foto)
Dacia Sandero vychází z Renaultu Sandero, jenž se prodává v Jižní Americe, takže podvozek je velmi podobný většímu Loganu (jedná se o platformu B0). Oproti němu však nabízí Sandero poněkud elegantnější kabát. Na délku měří 4 020 mm, na šířku 1 750 mm a rozvor má 2 590 mm, tedy podobně, co Škoda Fabia II, oproti níž nabízí o 20 litrů větší zavazadlový prostor. Ten tedy pojme od 320 do 1 200 litrů nákladu. Podle prvních informací se zdá, že Sandero proklatě zatopí současným prominentům v evropské třídě pětimístných kompaktů. Světlá výška má mírně nadprůměrnou hodnotu 155 mm, na vývoji se takřka z poloviny podíleli inženýři přímo z mateřské automobilky v Rumunsku.
Nabídka motorů přesně kopíruje škálu jednotek v Loganu. Benzínové motory tak mají objem 1,4 a 1,6 litru a dosahují výkonů 75 a 90 koní, k dispozici jsou i „patnáctistovky“ dCi ve výkonových stupních 70 a 85 koní. Konstruktéři se nechali poučit kritikou a dali si záležet na zvýšené protikorozní úpravě.
Naši motoristé se mohou na Dacii Snadero těšit již letos v létě, původně se počítalo až s rokem 2010. Cena v Evropě by měla být opět velmi příznivá, tedy okolo 5 400 Euro, výroba běží v brazilské Curitibě.
Dacia Sandero na ženevském výstavišti
Dacia Sandero