Lancia Ypsilon stále žije a do hrobu se na určitou dobu ještě nechystá. Přichází totiž s novou motorizací.
Může jít o mrtvou značku s jediným modelem v nabídce, a to navíc na domácím italském trhu, přesto se však Lancia Ypsilon dočkala jisté modernizace po stránce motorů. Stejně jako koncernoví sourozenci Fiat 500 a Panda obdrželi nedávno mild-hybridní motory pod kapotu, i zastaralý hatchback od Lancie míří s elektrifikací k zájemcům.
Současný stav Lancie byl tématem už minulý rok, kdy čísla prodejů modelu Ypsilon kdekoho překvapila. Jediný vůz značky už je sice nabízen pouze v Itálii, právě zde je ale stále nejprodávanějším modelem a minulý rok stačil dokonce v evropských prodejích překonat i samotnou Alfu Romeo. A do hrobu se zřejmě Ypsilon ještě nechystá.
Nově totiž hatchback přijíždí s mild-hybridním litrovým tříválcem o výkonu 51,5 kW (70 koní) z rodiny FireFly, čímž vlastně kopíruje aktualizaci motorů podobně jako zmíněný Fiat 500 a Panda. Elektrifikaci jednotky tak zajišťuje malý elektromotor ve funkci startér-generátoru, který je součástí 12V sítě s malou Li-Ion baterií.
Stejně jako u Fiatů, v nabídce Ypsilonu ještě nějakou dobu zůstane i alternativa klasické benzinové motorizace, a poté i varianta na LPG a CNG. Podle Lancie má mild-hybrid poskytnout o 20 % nižší spotřebu paliva a produkci emisí ve srovnání s podobně výkonnou čtyřválcovou jednotkou 1.2 Fire.
Cenovka Ypsilonu Hybrid začíná v Itálii na 14.450 euro, tedy v přepočtu asi 368.500 Kč. Za tuto cenu dostanou místní zájemci třeba multifunkční volant s ovládáním rádia, manuální klimatizaci, 15palcová litá kola v matně černém laku a dělená zadní sedadla.
Lancia, založená v roce 1906, patří k nejstarším světovým automobilkám. První vůz vznikl v roce 1908.
Až do šedesátých let 20. století zůstala Lancia nezávislá. V roce 1969 ji ale převzal Fiat, kde má roli luxusnější alternativy k jeho automobilům. Od roku 2021 patří Lancia do skupiny Stellantis.
Lancia Ypsilon