Pokud sháníte velmi dobře fungující SUV, nový Tiguan by vás určitě měl zajímat. Tohle auto totiž vypadá dobře, má uvnitř dost místa, je praktické a ještě k tomu skvěle jezdí.
Kapitoly článku:
Je všeobecně známo, že v dnešní době jsou auta kategorie SUV nesmírně oblíbená. Zákazníci kupují pomalu vše, co má alespoň nějaké spojení s tímto segmentem a automobilky to moc dobře ví. Vlastně je zbytečné řešit, proč to tak je a ještě více zbytečné jsou názory poukazující na nesmyslnost této koncepce pro běžný provoz. Zájemců je čím dál více a díky tomu je logicky i čím dál větší poptávka.
Volkswagen už před lety na rostoucí poptávku zareagoval první generací modelu Tiguan. Ta si získala velkou řadu zákazníků, takže bylo jasné, že druhé vydání bude mít hodně na co navazovat. Automobilka si toho byla vědoma a na výsledku je dobře znát, že si inženýři dali záležet. Test prozatím vrcholného provedení s dieselem o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol a sedmistupňovým automatem to ukázal více než jasně. I když bez chyby nový Tiguan není.
Jiří Červenka, Dalibor Žák
S tváří VW Passat
Všem je asi dopředu jasné, o čem nový Tiguan bude. Je to vlastně další variace na známou techniku MQB, tentokrát zabalená v karoserii SUV. Do jisté míry tak má tato novinka nemálo společného s novým Passatem. Jako kdyby to Volkswagen chtěl nějakým způsobem demonstrovat i po stránce designu, dostal Tiguan tvář převzatou právě od svého sourozence působícího ve střední třídě.
Tiguan designem asi nepřekvapí, ale ošklivé auto to vážně není. Oproti svému předchůdci druhá generace výrazně narostla a dostala masku ve stylu Passatu
Osobně nemohu říci, že by mě Tiguan na pohled uchvátil, je to zkrátka klasické koncernové ostře řezané auto, ale na druhou stranu se jeho design rychle neokouká. Samozřejmě pokud jste opačného názoru, přesvědčovat vás nebudu.
K designu jen pár základních poznámek. Stejně jako u minulé generace, také u té aktuální si můžete vybrat mezi klasickou verzí a terénním provedením (v ceníku ho najdete jako Offroad Paket). To má jinak tvarovaný přední nárazník a díky tomu nabízí lepší nájezdový úhel (25,6° vs. 18,3°). Naopak pro zájemce o ryze sportovní charakter (jakkoliv to v kontextu SUV zní zvláštně) je k dispozici paket R-Line. Testovaná varianta je ta silniční a svůj vzhled vylepšovala obrovskými dvacetipalcovými koly.
Verze s pohonem všech kol mají světlou výšku podvozku rovných 200 mm. Oproti předchozí generaci tak má současný Tiguan podvozek o 11 mm vyšší
Co se týká vnějších rozměrů, oproti první generaci tato druhá výrazně narostla. Na délku se protáhla o 60 mm, na šířku přerostla svého předchůdce o 33 mm a o téměř osm centimetrů se zvětšil rozvor náprav. Jediný rozměr, který je menší, je výška.
Vzhled možná prodává, ale ty důležitější věci se jako vždy ukrývají uvnitř. Interiér si podrobněji rozebereme (včetně přesného měření) v další kapitole.
Výborné jízdní vlastnosti
Prostorný a variabilní interiér
Přehledná ergonomie
Komfortní podvozek (na menších než 20" kolech)
Motoru schází elán (prozatím) vrcholné naftové jednotky
Vyšší cena
Nesmyslně schované nastavení podsvícení displejů
8 /10