Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Po svých dodavatelích dílů pak VW rovněž žádá potvrzení o použití „zelené energie“ při výrobě součástek. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

U samotné produkce vozu, dodávky dílů i nabíjecí infrastruktury se totiž bude automobilka snažit co nejefektivněji snížit produkci škodlivých emisí a redukovat tak dopad elektromobilu na životní prostředí. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

V případě chystané výroby hatchbacku I.D. tak například Volkswagen redukuje produkci emisí CO₂ továren tím, že se při výrobě použije větší množství obnovitelných zdrojů energie, například z větrných či solárních elektráren, či rozsáhleji vyžije zemního plynu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Technicky máme očekávat elektrický motor umístěný na zadní nápravě, který vyprodukuje kolem 125 kW (170 koní) a 300 Nm točivého momentu. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Volkswagen oznamuje, že nový elektrický hatchback, prozatím označený jako I.D. (na základě konceptu Neo), bude vůbec prvním vozidlem s neutrální uhlíkovou stopou na světě. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

Ke snížení emisí pak VW počítá s vývojem nabíječek a nabíjecích stanic, které taktéž spoléhají pouze na energii z obnovitelných zdrojů. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

V základu by mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen

V základu by mělo produkční I.D. dostat akumulátory o kapacitě 48 kWh. Zajištěn tak má být dojezd okolo 330 kilometrů. U vrcholné varianty se mluví až o 550 kilometrech. | Koncept Volkswagen I.D. Neo | Zdroj: Volkswagen

Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. 

Na dokola propírané modulární platformě MEB už chystá VW hromadu modelů. Samotnou variabilitu se však Volkswagen dále rozhodl demonstrovat vytvořením nového konceptu plážové buginy ID Buggy. 

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z modelu Brouk – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety.

Tvary studie lehce odkazují na ikonické buginy z 60. let, původně vycházejících z modelu Brouk – vystouplé blatníky, absence dveří, ochranný rám za posádkou a šibalsky tvářící se maska s kulatými světlomety.

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití.

Bateriový modul uložený v podlaze má kapacitu 62 kWh a bugině má zajistit dojezd 250 kilometrů na jedno nabití.

Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou.

Interiér je velice jednoduchý s dvouramenným volantem, malinkým přístrojovým displejem a minimalistickou palubní deskou.

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. 

Přestože je ID Buggy standardně vybaveno jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 koní) na zadní nápravě, VW zmiňuje i možnost rozšíření pohonného ústrojí o další jednotku vepředu pro systém pohonu všech kol. 

Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka.  

Na 18palcových kolech se pak nachází terénní pneumatiky BF Goodrich. Kdybyste ovšem někde zapadli, na přídi i zádi studie jsou odtahová oka.  

VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná.

VW mimochodem tvrdí, že celá kabina je voděodolná.

Zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h.

Zrychlení buginy z nuly na 100 km/h je udávaných 7,2 vteřiny a maximální rychlost je omezena na 160 km/h.

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne.

Těžko ovšem říct, zda Volkswagen studii plánuje uvést do produkce, třeba i malosériové. Samotnou platformu by chtěl ovšem v budoucnu nabízet i jiným výrobcům a společnostem. Možná se tak někdo nápadu moderní plážové buginy chytne.

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy Zdroj: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID Buggy | Zdroj: Volkswagen

Dále VW uvádí, že v místech, kde není jednoduché tyto požadavky zajistit, se automobilka alespoň podílí na „sociálních a ekologických projektech“ k záchraně a revitalizaci ekosystémů, jejichž existence je například v Asii či Brazílii nejohroženější. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
Volkswagen I.D. již má mimochodem k uvedení do prodeje blízko. Nedávno byly prototypy prvního modelu z rozmanité rodiny elektromobilů spatřeny při testování v Jižní Africe. | Koncept Volkswagen I.D. Neo Zdroj: Volkswagen
29
Fotogalerie

Volkswagen ID. Roomzz: Elektrický crossover pro Čínu na prvních skicách

Ještě jsme ani pořádně neviděli ten první a Volkswagen pro nás už chystá pátý. Rodina elektrických VW se rozrůstá o dalšího člena.

Elektrický crossover se oficiálně odhalí v úterý 16. dubna na autosalonu v Šanghaji. Na výstavišti bude sice v podobě konceptu, od sériové verze se ale moc lišit nemá, ostatně jako se to tvrdí u všech konceptů Volkswagen ID.

K uvedení do sériové výroby dojde v roce 2021 a vůz bude určen pro čínský trh. I když je na společné fotografii s ostatními modely vůz stále zahalen je jasně vidět, že s nimi sdílí kontury a žádné designové výstřelky se tak konat nejspíš nebudou. Německá automobilka sází u elektrické flotily na čistý design.

Designéři se rozvášnili interiéru, který prý nabídne zcela nové rozvržení sedadel. Žádné detaily k tomu ale nezmínili, takže zatím netušíme, co si pod tím představit. Může to znamenat cokoli, ať už spojenou lavici předních sedadel, což by byla u současného VW novinka, nebo třeba otočná přední sedadla jako u dodávek.

ID. Roomz bude vybaven systémem IQ Drive pro autonomní jízdu. Majitel si také bude moct nespecifikovat speciální osvětlení interiéru. Vůz bude stejně jako ostatní stát na elektrické koncernové platformě MEB.

První dvě ukázky nového elektromobilu si můžete prohlédnout v galerii, kterou jsme následně doplnili o elektrický hatchback a plážovou buggy ze stejné rodiny.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud