Nejlevnější „Octavia hatchback“ (Ambition 1.0 TSI/85 kW za 394.900 Kč) má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty. Už v základu máte LED světlomety, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. Zdroj: Škoda konfigurátor

Nejlevnější „Octavia hatchback“ (Ambition 1.0 TSI/85 kW za 394.900 Kč) má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty. Už v základu máte LED světlomety, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scale Ambition chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy jsou za 14.200 a 18.900 Kč). Zdroj: Škoda konfigurátor

Scale Ambition chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy jsou za 14.200 a 18.900 Kč). | Zdroj: Škoda konfigurátor

Diodová technika je i vzadu, ale jednodušší. Chcete-li TOP LED svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč. Zdroj: Škoda konfigurátor

Diodová technika je i vzadu, ale jednodušší. Chcete-li TOP LED svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace | Zdroj: Škoda konfigurátor

Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce. Zdroj: Škoda konfigurátor

Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Pro porovnání přidáváme i fotky Škody Scala Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Zdroj: Škoda konfigurátor

Pro porovnání přidáváme i fotky Škody Scala Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou již ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. Zdroj: Škoda konfigurátor

Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou již ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované. Zdroj: Škoda konfigurátor

Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji – stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. Zdroj: Škoda konfigurátor

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji – stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže. Zdroj: Škoda konfigurátor

Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže. | Zdroj: Škoda konfigurátor

Scale Ambition chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy jsou za 14.200 a 18.900 Kč). Zdroj: Škoda konfigurátor
Diodová technika je i vzadu, ale jednodušší. Chcete-li TOP LED svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč. Zdroj: Škoda konfigurátor
Scala Ambition má v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace Zdroj: Škoda konfigurátor
Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce. Zdroj: Škoda konfigurátor
10
Fotogalerie

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

Nakouknete-li do ceníku Škody Scala, který české zastoupení značky zveřejnilo teprve v pátek, nenajdete v něm základní cenu 369.900 Kč. Zmínka o ní není ani v novém konfigurátoru, který Škoda v Česku spustila s uvedením Scaly na trh, přičemž důvod jsem nastínil už v pátečním článku. Značka předpokládá, že v úvodu prodeje bude větší zájem o silnější ze dvou nabízených litrových tříválců (85 kW), který je o 25.000 Kč dražší než 70kilowattová verze, a je kombinován se šestistupňovým manuálem namísto pětistupňového.

Škoda Scala nicméně 369.900 Kč stát bude, ale až od června, kdy naběhne výkonově slabší tříválec. Dnes nám ale jde především o vzhled. Ono je sice zajímavé vidět na každé fotce auto naložené výbavou od ventilků až po střechu, jenže takové se s cenou může klidně dostat i přes 700.000 Kč. Stačí zvolit nafťák s automatem, zaškrtnout v konfigurátoru pár paketů a kožené sedačky a jste tam jako nic.

Nejlevnější „Octavia hatchback“, jak zástupci Škodovky o Scale hovoří, má v základu 16palcová kola s velkoplošnými kryty, okno pátých dveří není protažené až k registrační značce (k protaženému se váže i delší zadní spoiler), chybí chromované lišty oken a není pokryta metalickou barvou. Jediný uni lak bez příplatku je vyobrazený modrý Energy, (červený, bílý a šedý jsou za 7600 Kč, metalízy stojí 14.200 a 18.900 Kč), a možná jste si všimli, že i světla vypadají jinak než u „vymazlených“ kousků.

Scala má totiž dva typy předních a zadních světel. Už v základu jsou diody, jenže vpředu pouze pro potkávací režim, „dálkovky“ mají vlastní halogenový segment, pás diod denního svícení lemuje spodní hranu lamp a směrovky jsou umístěny v krajních spodních rozích. Nicméně i pro Ambition můžete mít Bi-LED světlomety (19.000 Kč), které má výbava Style standardně. Chcete-li TOP LED zadní svítilny s dynamickými směrovkami a lehounce pozměněnou grafikou, bude vás to stát 3500 Kč.

Také uvnitř najdeme řadu odlišností, týkající se zejména středové konzole. Ambition má totiž v základu rádio Swing s 6,5palcovým displejem namísto 8palcového Bolera u linie Style, klimatizace je jednozónová s manuálním nastavením místo dvouzónového Climatronicu u Stylu, chybí startování tlačítkem, multifunkční volant, elektrické ovládání zadních oken nebo chromované rámečky kolem výdechů ventilace. Také čalounění je jiné, sedadla jako taková jsou však stejná – tedy výškově nastavitelná a s manuální bederní opěrkou pro řidiče a spolujezdce.

Pro porovnání přidávám i fotky Scaly Style tak, jak ji „vyhodil“ konfigurátor. Rovněž v uni barvě Energy, avšak na 17palcových litých kolech Stratos, která jsou ve standardu, všimnout si můžete i Bi-LED světlometů, TOP LED svítilen s animací a chromovaných lišt kolem bočních oken. Nechybí ani protažené okno pátých dveří a místo vnějších zpětných zrcátek v barvě vozu jsou černě lakované.

Uvnitř pak vůz vypadá díky hezčím materiálům útulněji a také hodnotněji. Stačil přitom vetší středový displej a automatická klimatizace s digitálním panelem. Připomínám, že Scala Style aktuálně startuje za částce 449.900 Kč, a to se silnějším tříválcem o výkonu 85 kW. Pokud Škoda v budoucnu nejvyšší výbavě dopřeje i základní litr se 70 kilowatty, dostane se nejdostupnější Style s cenou o 25.000 Kč níže.

Škodu Scala si budete moci naživo prohlédnout na letošním autosalonu v Ženevě.

Škoda Scala: Technická data a české ceny platné k 18. lednu 2019
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Zdvihový objem [cm3] 999 1498 1598 1598
Největší výkon [kW/min] 85/- 110/- 85/- 85/-
Točivý moment [Nm/min] 200/- 250/- 250/- 250/-
Převodovka 6M 7A 6M 7A
Spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Doporučujeme

Články odjinud