14
Fotogalerie

VW Passat Variant 2.0 TDI B8: Zkouška výkonu i skutečné hmotnosti

Další díl z naší série měření výkonu na brzdě patří nové generaci Volkswagenu Passat. A když už jsme v tom měření, rovnou jsme auto vzali také na váhu, ať ukáže, zda na tom je se svou hmotností i v plné výbavě opravdu lépe než nedávno tolik propíraný Ford Mondeo.

Kapitoly článku:


Kdo četl článek o přípravě tohoto testu, ten už ví, že se jedná na Passat Variant B8 osazený nejslabším naftovým dvoulitrem disponujícím výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 340 Nm. Maximální výkon by měl být podle oficiálních tabulek dostupný v rozmezí od 3500 do 4000 ot./min, vrchol točivého momentu má řidič k dispozici podle údajů automobilky od 1750 do 3000 ot./min. Motor o objemu 1968 cm3 využívá samozřejmě vstřikování Common Rail a čtyřventilovou techniku.

Passat Variant dorazil do testu v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou DSG a na brzdu zamířil v době, kdy počítadlo ujetých kilometrů ukazovalo necelých pět tisíc. Není to mnoho, nicméně na měření už jsme vzali i auta s menším nájezdem a ukázalo se, že i ta mohou nabízet vyšší výkon, než jaký udává výrobce.

passat_4.JPGpassat_3.JPGpassat_1.JPG
Testovaný Passat dorazil do naší redakce v době, kdy měl najeto zhruba 4600 kilometrů. Než zamířil na brzdu, najeli jsme s ním přibližně 200 km.

Než se podíváme na to, jak Passat dopadl, připomeňme nedávné měření nového Fordu Mondeo coby přímého konkurenta. Jeho naftový dvoulitr měl disponovat parametry 132 kW (180 k) a 400 Nm, naměřili jsme mu ale 177,55 koní a 401 Nm.

Koncernové zklamání

Možná si vzpomenete na závěr měření Fordu Mondeo, kde jsme předpovídali, že Passat určitě vykáže na brzdě vyšší výkon, než jaký udává výrobce. U koncernových aut jsme si na toto už zvykli.

Například Škoda Octavia Scout 2.0 TDI 132 kW vykázala 188,9 koní místo 184 koní, Octavia Combi 4x4 2.0 TDI 110 kW dokonce měla místo 150 koní plných 164 koní a to v době, kdy auto najelo pouze 2700 km. O benzinových koncernových motorech platí to samé, což ukázalo třeba měření Golfu 1.2 TSI. Že mají obecně koncernové motory běžně vyšší než udávaný výkon, to nakonec potvrdili i kolegové z Dieselpower, kterým se na brzdě střídají auta jak na běžícím pásu.

Očekávání tedy byla na místě, ale jak asi už tušíte, Passat je tak úplně nenaplnil. Tedy alespoň pokud se budeme bavit o maximálním výkonu. Ten se ani při opakovaných měřeních na udávaných 150 koní nedostal. Naměřené maximum má hodnotu 147,74 koní v 3759 ot./min. Takže se nedostavil ani slibovaný nejvyšší výkon dostupný od 3500 do 4000 ot./min. Jak ukazuje graf, v tomto rozmezí křivka plochá není.

IMG_9696xxxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9712xxxxx_Edited (1).JPG
Passat osazený motorem 2.0 TDI 110 kW (150 k) vykázal na brzdě 147,74 koní. Octavia Combi 4x4 se stejným motorem na stejné brzdě vyprodukovala 164 koní. 

Točivý moment se těsně přehoupl přes udávaných 340 Nm (konkrétně 340,44 Nm), nicméně ani zde docela nesedí rozmezí otáček. Na vrchol se křivka točivého momentu dostala při 2557 ot./min a tuto hodnotu drží pouze dalších zhruba 200 ot./min, pak už začíná klesat. Těsně pod 340 Nm se motor podívá při dvou tisících.

Nedá se říci, že by naftový čtyřválec ve Volkswagenu Passat propadl, přesto nás ale zklamal. Stejně jako Ford Mondeo zaostal i tento motor těsně za slibovaným maximem. 

A co ukázala váha? To se dozvíte v následující kapitole.

vw_passat_graf.jpg

IMG_9683xxxxxxxxxxx_Edited.JPGIMG_9721xxxxxxxx_Edited (1).JPGpassat_5.JPGpassat_2.JPG

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud