Od podzimu bude BMW nabízet sportovní sadu M Sport i pro symbol svého úpadku, model X6. Tentokrát i s výkonem navíc.
Ale pouze v přeplňovaných zážehových verzích xDrive35i a xDrive50i. Důležitou novinkou je, že oddělení M Division tentokrát nepřipravilo pouze modifikace karosérie či podvozku, ale také znatelné navýšení výkonu.
Slabší provedení dostalo stejnou pohonnou jednotku, jakou disponuje sedan 740i. Jedná se o dvojitě přeplňovaný řadový šestiválec s objemem tři litry, jenž je naladěn na výkon 326 koní při 5 800 ot./min. Točivý moment přitom doshuje 450 Nm v rozmezí 1 500 až 4 500 ot./min., což je v úhrnu o 20 koní a 50 Nm více než u standardního BMW X6 xDrive35i.
Výkonnější provedení xDrive50i dostává v modifikaci M Division rovněž dvojitě přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 l, jenž dosud bývá laděn od 408 do 446 koní, ale v nové verzi dává plných 555 koní (412 kW) při 6 000 ot./min. Trvalý pohon všech kol za běžných podmínek posílá 60 % točivého momentu na zadní nápravu, při rychlosti nad 180 km/h pak plných 100 %.
Pokud vám přijde tato hodnota extrémní, uvědomte si, že vůz řady X6 váží bezmála dvě a půl tuny. Nová automatická šestistupňová převodovka s elektronickým voličem na středové konzoli a třemi režimy řazení (Drive, Sport a M Manual) umožňuje sekvenční řazení páčkami pod volantem, vůz akceleruje z klidu na 100 km/h za 4,7 s a jeho nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h.
Pohonná jednotka je opravdovým technickým dílem. Dvě lehká dmychadla jsou uložena mezi řadami válců v těsné blízkosti katalyzátorů, v porovnání s běžnými konstrukcemi to umožnilo maximální zkrácení a napřímění sacího a výfukového traktu a minimalizaci ztrát při průtoku. Toto řešení značené v branži jako CCM (Cylinder-bank Comprehensive Manifold) dále přináší rychlé reakce na sešlápnutí plynu, kompaktní stavbu pohonné jednotky a konzistentní křivku točivého momentu, nejvyšší plnicí tlak dosahuje 1,4 bar. Podvozek dostal nově odladěné adaptivní pérování a nové posilové řízení Servotronic.
Výkonnější verze dostala též patnáctipalcové brzdové kotouče s plochou velikosti pekáče na pizzu a čtyřpístkovými třmeny, dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 275/40/20 vpředu a 315/35/20 vzadu. Na první pohled se vůz vyznačuje agresivními povrchovými panely karosérie a sportovně akcentovaným interiérem.
BMW X6 M paket